Ponnydräparen är en varghanne från Klyftanmonreviret

DNA-analysen från de två minishetlandsponnyer vid Lerdala som angreps av varg visar att det var en varghanne från Klyftanmonreviret. Det framgår i skrivelsen till förvaltningsrätten i Luleå, där länsstyrelsen i Västra Götaland argumenterar för att domstolen bör tillåta skyddsjakten på en varg.
 
Men så sjukt fånigt det är att de fortsätter kalla den ”ponnydräparen” 🙄 Självklart(!) otroligt traumatiskt för ägaren, men vargen är ett djur. Det handlar knappast om dråp.
Eller hur. Det är så sjukt tråkig, fånig och vinklad journalistik från jakttidsskrifterna i stort så snart det handlar om rovdjur - och särskilt varg.
Jag har inte mött attityden hos särskilt många jägare själv, men om det är såhär deras media förmedlar nyheter är det inte konstigt om den ökar. De göder ju varandra.
Jag tänker inte ens klicka på länken utan väntar tills någon annan skriver om nyheten istället.
 
Eller hur. Det är så sjukt tråkig, fånig och vinklad journalistik från jakttidsskrifterna i stort så snart det handlar om rovdjur - och särskilt varg.
Jag har inte mött attityden hos särskilt många jägare själv, men om det är såhär deras media förmedlar nyheter är det inte konstigt om den ökar. De göder ju varandra.
Jag tänker inte ens klicka på länken utan väntar tills någon annan skriver om nyheten istället.

Nä strunta i det, inte mycket till journalistisk verkshöjd där.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är förvaltningsrätten som stoppat skyddsjakten på den varg som bitit ihjäl en minishetlandsponny i Lerdala utanför Skövde i måndags.
Svar
6
· Visningar
561
  • Artikel
Hästnyheter Skyddsjakten på den ponnydräpande vargen utanför Lerdala i Skövde kommun har överklagats. Dessutom har länsstyrelsen JO-anmälts på grund...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 424
  • Artikel
Hästnyheter Idag beslutade förvaltningsrätten i Luleå att inhibera länsstyrelsens beslut om skyddsjakt på den ponnydräpande vargen i bland annat...
Svar
0
· Visningar
129
  • Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp