Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Hade några papper under många år i en plastfikca i en pärm, Sedan resande jag bort pärmen och rätt mycket av öriva innehållet i pärmen. De pappperna som varit i plastficka fick ett nytt BRA ställe.
Mmmmm, jättebra ställe. Snacka om att jag har letat. 1 cm tjockt, platt kuvert i A5format - det kan gömma sig på många ställen. Sånt kan gömma sig bra - och det gör det.
Suck. Bara att leta vidare, fast jag tycker att jag letat på alla upptänkliga ställen...
 
Person som gnäller om att upplevelsen dom hade inte var samma som instagram upplevelsen. Personen i fråga skrek vilket inte instagram versionen gjorde. Men jösses varför förväntar du dig instagram upplevelsen å säger att det är lurendrejeri å inte värt det när du själv är höjdrädd. Det är inte turistattraktionens fel att du är höjdrädd å skriker.
Fattades filtret, rätt ljus och trevlig musik i bakgrunden också? Mycket på instagram är ju väldigt bearbetat.
 
Det är musinvasion hos farsan. Det är musskit och muspiss överallt i hela huset och källaren. Jag har sagt till 100 gånger att han måste sätta ut fällor men det händer inget. Bara mer musskit. Han bryr sig inte om att ta bort skiten heller. Det hjälper nog inte ens med fällor längre heller. Det är nog Anticimex som gäller. Alltså jag orkar fan inte. Mina syskon säger inget inget heller för dom vill inte tjafsa och bråka. Jag får ta allt obekvämt. Jag är så förbannat less. Får stänga av för att orka. Han arg och tjurig om man säger till om gammal mat som måste slängas eller om hygien eller om något han har fel om.
 
Tidsoptimister.
Eller folk med noll sinne för vad är rimlig framförhållning vad gäller stora beställningar.
På vår sida står 1-4 dagar.
Och så beställer folk med 1-4 timmars varsel. Och är smått förvånade då vi säger att det möjligen kan gå, den här gången, om vi slår knut på oss själva, men att de egentligen hade behövt beställa tidigare.
Ni kanske skulle skriva sifforna med bokstäver så att de är tvungna att läsa och inte bara kasta ett öga på några siffror....
 
Man kanske inte är helt ung längre när man sträcker något i ryggen när man böjer sig ner för att ta en lite skärbräda på en hylla i ett köksskåp. AJ! Det högg till från ingenstans så att säga och jag insåg att jag nog inte stod helt korrekt med mina ben när jag böjde mig. Något jag aldrig tidigare har noterat eller behövt notera... Ålderskrämpor! ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 929
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 576
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 536
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 832
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp