Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för tips ska kolla där!

@tanten visst fungerar det men hopplöst dyrt till en hund där halsbandet aldrig syns :D Därför testade jag detta, hittade det begagnat också, inte mycket använt.
Det finns ju halvstryp som är ställbara, passar flera hundar. :idea:

1727206749098.png
 
Går ju att köpa en eller två storlekar mindre. ;)
Det var det som var min störning, att behöva göra nu ju, nu när allt annat kommer och har kommit den här månaden. ;) Söndrig hörapparat, sjukvårdskostnader, mediciner, kostnad för att jag fick hjälp av fastighetsskötaren att komma in i min lägenhet när jag tappade min nyckel, hyreshöjning, visserligen från januari men knappast att min lön höjts lika mycket... osv. :) Störningen är att det inte spridit ut sig alls.
 
Min förra kyl och frys gick sönder, så fick en helt ny för typ två veckor sedan. Det har runnit mycket vatten ned i kylen och hålet i rännan i bakväggen leder inte ut vattnet.
Så en reparatör var här igår och sa att han torkade vattnet, vilket jag gör flera gånger varje dag..
Så bad honom komma tillbaka idag och kolla varför inte hålet i rännan tar in vattnet.

Visade sig att slangen som leder ur vattnet har blivit kopplad för nära frysen så slangen är igensatt med is. Konstruktionsfel alltså.
Pappa som jobbat med att reparera vitvaror i typ 50 år nu har bara varit med om det en gång och reparatören som jobbat med det i 30 år hade aldrig varit med om det.

Varför ska det då hända just på mitt skåp?
Mycket störande. Men ska iaf få ännu ett nytt skåp nu.
 
Tack för tips ska kolla där!

@tanten visst fungerar det men hopplöst dyrt till en hund där halsbandet aldrig syns :D Därför testade jag detta, hittade det begagnat också, inte mycket använt.
Haha. Att halsbandet skulle vara dynligt har aldrig slagit mig :D

Tänker jag synliga halsband är vinthund det första jag tänker på

En långhårig phalene döljer också halsbandet bra.
Har ett i mjuk syntet med metallspänne.
 
Haha. Att halsbandet skulle vara dynligt har aldrig slagit mig :D

Tänker jag synliga halsband är vinthund det första jag tänker på

En långhårig phalene döljer också halsbandet bra.
Har ett i mjuk syntet med metallspänne.
Det är lite som med häst, att köpa snygga saker till sin hund. Med dobermann, wow liksom, prylarna syns, täcke, halsband osv.... med husky, ja.. täcke? WHAT?! Nähä, inte det. Halsband.... rotar i pälsen "DÄR är det". Sele..."nej kopplet sitter inte fast i ryggraden på min hund, det ser bara ut så, där under pälsen sitter en snygg sele" :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 994
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 644
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 749
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 913
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp