Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att sonens inhalator är restnoterad. Så vi har ett till recept på en annan inhalator, men den får vi inte hämta ut eftersom den är från 5 år och sonen är 1 år. Så då behöver läkaren ringa apoteket i förväg. Ringde VC tre gånger i torsdags utan att de ringde upp. Fick tag i dem i fredags, men då är det tydligen inte dem som skrivit ut inhalatorn utan hans läkare på barnkliniken. Ringer barnkliniken, de kan inte ta fler samtal så ”vänligen försök igen i morgon”. Vilket då blir idag. Ringer. Vi kan inte ta fler samtal, vänligen försök igen i morgon. Försöker nå dem genom deras Chatbot men de förstår inte mitt ärende. Men jag passar på att försöka omboka en tid när jag ändå har dem.. eller rättare sagt en bot på tråden. Hänvisas till 1177 för om- och avbokning. Loggar in. Det står att tiden inte går att av- eller omboka där utan jag måste ringa barnkliniken.

🙃
 
Jag är hemma och förkyld. De senaste dagarna har tillbringats med att nysa ut hjärnan... typ men nu är det också ont i halsen och feber. Feber jobbar jag inte med för jag blir så gräsligt trött när jag gör något och kan inte tänka ordentligt. Har tagit Alvedon och Diklofenak, hunden har fått en lunchrunda och jag har ätit lite och druckit te. Ska kravla ner i sängen igen tror jag för det känns som om värktabletterna inte varar så länge när jag är uppe och ränner. Börjar få ont i ett öra också så jag håller tummarna för att det inte blir öroninflammation av det... Jag kanske borde hämta ut Rinexin.
 
Herregud. Är det inte meningen att semester ska vara avslappnande, och folk kommer tillbaks pigga och utvilade :confused:

Kollega kom precis på jobb efter 5 veckor semester, rusar omkring och flyttar på allt, river ner skyltar om erbjudanden som fortfarande gäller, smäller ner allt hon flyttar på, och snäser och fräser om var hennes hanskar är osv. O_o
Obehandlad agressionsproblematik, anyone?
 
Att sonens inhalator är restnoterad. Så vi har ett till recept på en annan inhalator, men den får vi inte hämta ut eftersom den är från 5 år och sonen är 1 år. Så då behöver läkaren ringa apoteket i förväg. Ringde VC tre gånger i torsdags utan att de ringde upp. Fick tag i dem i fredags, men då är det tydligen inte dem som skrivit ut inhalatorn utan hans läkare på barnkliniken. Ringer barnkliniken, de kan inte ta fler samtal så ”vänligen försök igen i morgon”. Vilket då blir idag. Ringer. Vi kan inte ta fler samtal, vänligen försök igen i morgon. Försöker nå dem genom deras Chatbot men de förstår inte mitt ärende. Men jag passar på att försöka omboka en tid när jag ändå har dem.. eller rättare sagt en bot på tråden. Hänvisas till 1177 för om- och avbokning. Loggar in. Det står att tiden inte går att av- eller omboka där utan jag måste ringa barnkliniken.

🙃
När de skrev ut en medicin i ”fel” dos till ett av mina barn ringde apoteket direkt till läkaren som skrivit ut det och stämde av att det var rätt. Ingenting som jag behövde lägga kraft på. Kanske var ren tur att läkaren svarade dock
 
Jag skulle behöva frosta av frysen. Efter lite koll så hittar jag varken en avstängningsknapp eller kommer åt att rycka sladden. Så jag kommer behöva bryta säkringen för hela köket. Får se när jag tar tag i det här projektet. Har ju skjutits ett tag pga behövt äta ur/tömma frysen. Men snart så. 😅
Vet hur det är vårt skåp måste vi tömma kylen tömma skåpet över kylen för att stänga av frysen. Alternativt dra ur proppen men den är hos oss iaf bara kylen och frysen inte hela köket.
 
Vet hur det är vårt skåp måste vi tömma kylen tömma skåpet över kylen för att stänga av frysen. Alternativt dra ur proppen men den är hos oss iaf bara kylen och frysen inte hela köket.
Jag tömde "hyllan" (en lös skiva ovanpå kyl/frys kombon) i tron att jag skulle hitta någon knapp lättillgänglig upptill. Men tyvärr inte. Är inbyggd så kan inte få ut den hela för att ta mig bakom. Ev med hjälp kanske det går att lyfta ut på något vis men tror skåp konstruktionen över blir ivägen.

Hade tyvärr bara en för wc/ kök. Så inte separat här inte. Får bli att flippa den och sen hålla tummarna att det inte blir för mörkt ute så jag ser något också när jag håller på. :rofl:
 
Jag tömde "hyllan" (en lös skiva ovanpå kyl/frys kombon) i tron att jag skulle hitta någon knapp lättillgänglig upptill. Men tyvärr inte. Är inbyggd så kan inte få ut den hela för att ta mig bakom. Ev med hjälp kanske det går att lyfta ut på något vis men tror skåp konstruktionen över blir ivägen.

Hade tyvärr bara en för wc/ kök. Så inte separat här inte. Får bli att flippa den och sen hålla tummarna att det inte blir för mörkt ute så jag ser något också när jag håller på. :rofl:
Kontakten är inte i ett skåp ovan eller bredvid då?
Vet inte hur det är i Sverige, men här i Finland har jag fått för mig att det är ett måste i nyare kök att man kommer åt kontakten utan att vara tvungen att dra ut vitvaran 🤔
 
Kontakten är inte i ett skåp ovan eller bredvid då?
Vet inte hur det är i Sverige, men här i Finland har jag fått för mig att det är ett måste i nyare kök att man kommer åt kontakten utan att vara tvungen att dra ut vitvaran 🤔
Tyvärr inte i detta fall. Vet inte var kontakten är inkopplad riktigt. 😅
Men är tyvärr inte förvånad utifrån hur dem gjort med min spis. :rofl:

Det låter ju bra det. Skulle ju underlätta mycket. Vet inte hur kraven är här i Sverige.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag tömde "hyllan" (en lös skiva ovanpå kyl/frys kombon) i tron att jag skulle hitta någon knapp lättillgänglig upptill. Men tyvärr inte. Är inbyggd så kan inte få ut den hela för att ta mig bakom. Ev med hjälp kanske det går att lyfta ut på något vis men tror skåp konstruktionen över blir ivägen.

Hade tyvärr bara en för wc/ kök. Så inte separat här inte. Får bli att flippa den och sen hålla tummarna att det inte blir för mörkt ute så jag ser något också när jag håller på. :rofl:
Pannlampa is that shit. Då kan du ju inte koka vatten heller till avfrostning.
 
I lägenheten har jag alla element avstängda och korsdrag för det är så varmt, nu nere i huset har jag slagit på elementet, har sju tända ljus och gjort upp eld och fryser iaf, kommer bli en kall och obekväm natt på tortyrredskapat som ska föreställa en säng. :arghh: :banghead:
Nu är det för varmt istället. 😑
 
Ska få nytt telefonsystem på jobbet från och med 1 oktober. Jag vet inte ett smack, personen som sitter med det vet inte ett smack. Vet inte ens om jag kommer få ut ett nytt simkort, jag borde få ett nytt simkort, kommer inte vara samma företag som tjänsten kommer gå via. Det enda jag vet är vilket telefonbolag systemet använder men dom har inget med telefonsystemet i sig att göra.
 
Jag har en hörapparat mindre. Spionen är sällan olydig, men den luktar och smakar ju mig och han har tuggat på den. Jag hoppas den går på min drulleförsäkring... Ytterligare en utgift jag inte behöver just nu alltså. Hur jag löser det annars vettefan helt ärligt, de har en tendens att vara typ dyra.
 
Hur kan man ens lägga golv på detta viset? Alazzis misärlägenhet del 3
 

Bifogade filer

  • 20240924_113559.jpg
    20240924_113559.jpg
    234,4 KB · Visningar: 104
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 994
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 644
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 749
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 913
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp