Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag pratat med grannen. Hon har fått tips om att lägga ut något ätbart på balkongen så tar ekorrarna det och springer iväg.
Hon berättade också att ekorrarna springer i väggarna i huset 😖
Iofs helt sant.
Å andra sidan så kommer de tillbaka. En liten bieffekt av upplägget.

Kunde vara en gnutta smartare att sätta fällor på balkongen, och sedan mata i fällorna...
 
Folk med villaträdgård som använder röjsåg för att trimma kanterna på gräsmattan. Det låter och är inte särskilt miljövänligt. För grässtrån räcker det med en liten eltrimmer. Ja jag är medveten om att batterier inte är särskilt miljövänliga heller men dom låter i alla fall inte.
 
Vissa ungar här slängde in fimpar och växt"bär" till spionen när han var ute, som han tuggade på. Hoppas inte de är giftiga. Springer runt och retar honom också. Jävla skitungar! Här är hans smultronställe och här ska han få vara ifred tycker jag, barnen kan vara på "innergården" och behöver inte stå utanför min altan just, för att störa min hund.
 
Vissa ungar här slängde in fimpar och växt"bär" till spionen när han var ute, som han tuggade på. Hoppas inte de är giftiga. Springer runt och retar honom också. Jävla skitungar! Här är hans smultronställe och här ska han få vara ifred tycker jag, barnen kan vara på "innergården" och behöver inte stå utanför min altan just, för att störa min hund.
anmäl allt till hyresvärden!
 
Säg att han äter barn :D
Nä det ryktet vill jag inte ha om honom, det kan skapa problem, vissa familjer är redan rädda för hundar, så om jag säger en sådan sak och de gnäller till hyresvärden om att de känner sig otrygga så blir det inte bra för mig. Bland annat de barnen som retar honom är rädda för honom när han kommer nära.....
 
Vad är det för jävla tips?! :rage:
Nu var det inte direkt menat som ett konkret tips, mer en ironisk kommentar till tanken på att mata skadedjur som metod för att åtgärda deras närvaro.

I praktiken lär det väl vara hyresvärden som både väljer metod och administrerar ev. fällor. Det utgick jag i alla fall från att man har som utgångspunkt är normalfallet, i ett så stort lägenhetshus med så centralt stadsläge, när man läser det jag skrev.
 
Vad är det för jävla tips?! :rage:
Med tanke på detta inlägg och din störning på att man vill bli av med måsar, vad tycker du är en acceptabel lösning på problemet? Jag förespråkar inte att urskiljningslöst döda vilda djur, så ingen tror det, men efter tre månader med stadsduvor som bestämt sig för att bygga bo på föreningens balkonger har jag full förståelse för att det är där man hamnar till slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 414
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
34 635
Senast: Bufera
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 833
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 408
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp