Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på detta inlägg och din störning på att man vill bli av med måsar, vad tycker du är en acceptabel lösning på problemet? Jag förespråkar inte att urskiljningslöst döda vilda djur, så ingen tror det, men efter tre månader med stadsduvor som bestämt sig för att bygga bo på föreningens balkonger har jag full förståelse för att det är där man hamnar till slut.
Jag blir helt ärligt förbannad när man dödar rödlistade djurarter eller att man först matar in som i det här fallet ekorrar för att sedan sätta upp som jag antar slagfällor. Det måste gå att skrämma bort dem istället och se till att täta alla möjligheter för dem att ta sig in i själva byggnaden. Vad är det som säger att det inte är råttor som tar sig in när ekorrarna är försvunna? Om något så är råttor ett mycket stort problem i Sthlms tätort.
 
Nyss försökte ekorren ta sig in via mitt öppna fönster:rage:
Har anmält till hyresvärden, detta blir ju bara värre.
Tipsa hyresvärden om att ta kontakt med kommunjägaren. Dom kommer och bedömmer problemet, tar (antagligen) dit en fälla där djuret fångas in och släpps ut igen på helt nya marker i skogen - där dom ska vara. Så brukar dessa sköta ärenden gällande djur som är där dom inte ska vara.
Sen måste hyresvärden ta ett ordentligt snack med de som matar...
 
Tipsa hyresvärden om att ta kontakt med kommunjägaren. Dom kommer och bedömmer problemet, tar (antagligen) dit en fälla där djuret fångas in och släpps ut igen på helt nya marker i skogen - där dom ska vara. Så brukar dessa sköta ärenden gällande djur som är där dom inte ska vara.
Sen måste hyresvärden ta ett ordentligt snack med de som matar...
De borde ha någon plan, det är nog Sveriges största allmännyttiga hyresvärd och måste ha erfarenhet sen tidigare.

Det står anslag i porten om att man inte får mata, tror också att det står att det kan vara grund för vräkning.
 
Jag blir helt ärligt förbannad när man dödar rödlistade djurarter eller att man först matar in som i det här fallet ekorrar för att sedan sätta upp som jag antar slagfällor. Det måste gå att skrämma bort dem istället och se till att täta alla möjligheter för dem att ta sig in i själva byggnaden. Vad är det som säger att det inte är råttor som tar sig in när ekorrarna är försvunna? Om något så är råttor ett mycket stort problem i Sthlms tätort.
Håller helt med dig om det förkastliga i att mata in djur. Det finns en god anledning till att det är förbjudet att mata vilda djur.

Men när de passerat gränsen för att ha blivit skadedjur så behöver det problem som uppstått oavsett hanteras. Skrämma och täta enbart uppfattar inte jag som att det brukar vara tillräckligt när det gått så långt med att de blivit miljövana och orädda. Och om det innebär att de boende skulle förbjudas att använda sina balkonger så är det knappast genomförbart i praktiken.
 
Men har inte chefer/ledning blivit uppmärksammade? Jag har inte heller sånt inflytande men jag kan lyfta sånt uppåt.

Det vore ju bättre för alla inblandade om någon som faktiskt vill jobba får den tjänsten istället.
Sommarjobbare som inte har så många timmar
Så det är ingen fast tjänst vi talar om
Men jo vi har lyft det
Sen vet jag inte men ibland känns det som att cheferna rycker lite på axlarna när det handlar om extrapersonal just eftersom de är extrapersonal och inte har så många timmar :crazy:

Jag vet inte jag tycker fler och fler saknar ansvarskänsla och arbetsmoral bland de nya som dyker upp och sen försvinner
Sen är inte stämningen på jobbet tipp topp heller direkt :crazy: så tja det lockar inte att gå till jobbet direkt men att bara utebli borde väl även artonåringar begripa att man inte kan

Men alltså jag tror inte någon chef har tagit ett allvarligt samtal med henom
 
Sommarjobbare som inte har så många timmar
Så det är ingen fast tjänst vi talar om
Men jo vi har lyft det
Sen vet jag inte men ibland känns det som att cheferna rycker lite på axlarna när det handlar om extrapersonal just eftersom de är extrapersonal och inte har så många timmar :crazy:

Jag vet inte jag tycker fler och fler saknar ansvarskänsla och arbetsmoral bland de nya som dyker upp och sen försvinner
Sen är inte stämningen på jobbet tipp topp heller direkt :crazy: så tja det lockar inte att gå till jobbet direkt men att bara utebli borde väl även artonåringar begripa att man inte kan

Men alltså jag tror inte någon chef har tagit ett allvarligt samtal med henom
Surt! Det vore trevligt om personen ifråga själv kunde inse hur det påverkar de andra anställda men det är väl för mycket begärt.
Tråkigt med såna kollegor!
 
Men kan du inte gå tillbaka till affären med dem? Det gjorde jag när jag öppnade ett paket tomater där i princip alla var mögliga på undersidan.
Visst kan jag göra det och tänkte förstås tanken också, men orkar inte riktigt nu i morgon, behöver göra lite här hemma samtidigt som jag egentligen måste få lite vila och återhämtning. På måndag ska jag jobba först innan jag kan gå tillbaka till affären, då har ändå flera dagar gått. Det får vara för den här gången tänker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
90 91 92
Svar
1 821
· Visningar
89 213
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 594
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 192
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp