Sämsta filmen?

Enya

Trådstartare
Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på att just den där tycker ni är sämst, vilken och varför?

Som sagt, det finns många och jag behöver nog fundera lite, kanske se vad ni svarar... Men jag såg Avgrunden i går. Förutom det faktum att jag nog inte sett en enda bra svensk film ännu... så hamnar denna i facket riktigt jädrans dålig.
Hysteriska ungdomar. överdrivna vuxna. Är folk verkligen så i Sverige ens? Den kändes verkligen krystad och överdriven, som en härmning efter en amerikansk katastroffilm av sämre typ. Jag tänker att man ska sikta mot stjärnorna så när man trädtopparna, men här har man siktat mot katastroffilmer från USA, riktigt usla sådana och når inte ens dit känns det som.

Vilken väljer ni?
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.
Tittar inte på sådant heller, inte alls min typ av film och har inte sett något av det. Lite grann på något men bytt till annat sedan. Totalt ointressant.
 
Det måste bli Hajen 3! Jag tycker att läskiga filmer är just läskiga och vill inte se för mycket blod. Men den här, som jag såg när jag bodde i London som ung, satt till och med jag och skrattade åt. :rofl:
 
Snakes on a plane! Såg den av ren nyfikenhet en gång när syrran glömt den på DVD hemma hos mig när hon varit husvakt en gång för längesedan. Vilken B-film. :laugh:
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.
Min pappa är likadan. När jag var yngre följde jag med min pappa och hans chef när Sagan om Ringen hade premiär på bio. Pappa somnade typ var 10:e minut och jag fick putta till honom så han inte snarkade typ. 😅
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.
Samma här. Men jag inser att det förmodligen är att detta inte alls är min smak mer än att filmerna i sig är dåliga. Har aldrig uppskattat overkliga filmer, inte ens som barn. Tillhör generationen som var ung tonåring när både Harry Potter och Sagan om ringen kom och tvingades se någon av filmerna i skolan. Var verkligen inte min tepåse.

Vi såg Mannen på taket här hemma för nått år sen och skrattade så vi grät åt att mördaren satt på taket och drack kaffe ur en porslinskopp à la mormor. Rätt långt från den Beck jag har växt upp med.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp