Bästa film

Jättesvårt då det finns så många bra filmer, men om jag bara får välja en...

Howl's moving castle

Den är så himla mysig och jag tycker väldigt mkt om den (som eg allt annat av Hayao Miyazaki, säger hon som har en Totoro-tatuering). Såg den senast igår faktiskt för femtioelfte gången 😅

Om jag skulle ta någon film som inte är animerad är det nog Stardust. Också lite samma lika- så oerhört mysig.
 
Bara en blir svårt. Har alltid tyckt om Det sjunde inseglet men Lasse-Maja är betydligt lättsammare men otroligt bra. Tycket ju om Lasse-maja tillräckligt mycket för att åka till Marstrand bara för att besöka cellen han satt i.

Stekta gröna tomater :heart
 
Inte ens MIN bästa film men absolut den film jag sett flest gånger av eget val (och inte bara för att jag råkat sladda förbi den i tablåTV) - typ 6 gånger bara på bio - sommaren 91, det var jättevarmt, Bryan Adams (Everything I do) I'd do it for you på radion minst en gång i timmen, jag var 19 och vi såg alla Robin Hood - Prince of thieves. :D
 
Var helt omöjligt för mig att välja en, så här kommer en alldeles för lång lista :o :bag:

Max Manus
Sound of music
The birds
Oh vilket party
Spirited away
Totoro
Weekend at Bernies
Catch me if you can
Death at a funeral (den från UK)
Johnny English
Mr Beans Holiday
 
Tittar på Hajen nu och fnissade högt av kommentaren om att om man ska leta efter en haj så kan man inte göra det på land. Får fortsätta i morgon tyvärr, men det är ju även en bra film :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har så otroligt många favoritfilmer, i alla kategorier.

Men favoritfavorit, kan-se-om-hur-många-gånger-som-helst, osv är Transformers - första filmen. Stora robotar från rymden liksom, Awesomeness! 😍🤓🙌🏻
 
Jag skulle nog inte kalla den för den bästa filmen, men fantasy, kärlekshistoria, underhållande och har vackra hästar, Ladyhawk. Jag har sett den flera gånger men nu är det länge sedan. Klart sevärd fortfarande trots nästan 40 år på nacken. 😱

Jag älskar den och var överlycklig när jag fick tag på den på DVD ❤

Edit: Rutger Hauer var enormt underskattad som skådespelare.
 
Jag fastnade totalt för Harry Potter och hela hans värld när jag läste böckerna och älskar ju alla de filmerna, men första filmen, när de panorerar ut så man ser Hogwarts för första gången, den gav, och ger, mig rysningar av lycka.

Håller med! Den fick magin att komma till liv på ett helt fantastiskt sätt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 142
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 339
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 872
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 093
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp