Få i katten tabletter

ufot

Trådstartare
Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt också och med jakten kommer onekligen mask.

Fröken katt väger närmare 6 kg (inte överviktig) och är en mycket bestämd dam med bestämda åsikter. Kloklippning och borstning accepterar hon (under protest).

Däremot att få i henne en tablett … det är totalt omöjligt. Veterinären har skrivit ut droppar som man ger i nacken, men de är tyvärr restade överallt och går inte att få tag på.

Finns det något sätt att lura i katten avmaskningsmedel? Eller måste det bli en tur till veterinären för att få hjälp?
 
Kan tillägga att det inte finns något godis jag kan gömma det i. Den (absolut inte bortskämda katten) är fruktansvärt kräsen och sorterar ut ALLT.
 
Tablettgivare?

1727199840867.png
 
Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt också och med jakten kommer onekligen mask.

Fröken katt väger närmare 6 kg (inte överviktig) och är en mycket bestämd dam med bestämda åsikter. Kloklippning och borstning accepterar hon (under protest).

Däremot att få i henne en tablett … det är totalt omöjligt. Veterinären har skrivit ut droppar som man ger i nacken, men de är tyvärr restade överallt och går inte att få tag på.

Finns det något sätt att lura i katten avmaskningsmedel? Eller måste det bli en tur till veterinären för att få hjälp?
Dronspot är väl receptfritt?
Jag kan inte droppa min ena i nacken; han får panik av doften och känslan, jag har ett par förpackningar över. Skicka pm om det inte finns på något apotek nära dig!
 
Dronspot är väl receptfritt?
Jag kan inte droppa min ena i nacken; han får panik av doften och känslan, jag har ett par förpackningar över. Skicka pm om det inte finns på något apotek nära dig!
Tusen tack! Visste inte ens om att det fanns receptfritt. Finns att köpa på apotea. Nu slipper katten en traumatisk färd till veterinären.

Katten är livrädd för allt och alla. Det är bara mig och kattvakten som hon gillar.
Alla andra som kommer på besök (eller som hon ser) är livsfarliga kattätande monster.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 251
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 957
Senast: thea
·
V
Övr. Katt Är det normalt att hankatter är elaka mot honkatter? Jag trodde grabbarna skulle vara antingen underlägsna töserna, eller...
Svar
7
· Visningar
1 628
Senast: veronican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp