Bada med häst

Islandshesten

Trådstartare
Hej!
Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker ni? Vi bor ganska långt upp i sverige. Om hon ska bada har jag sagt att inte gå längre än till hästens mage så han inte blir kall över ryggen. Sedan in med täcke på. Trevliga åsikter om detta? :)
 
Om det är för kallt eller inte är svårt att svara på, vad är "långt upp i Sverige"? Är det i havet eller en insjö? Om det är tillräckligt varmt för att barnen ska vilja bada så är det nog tillräckligt varmt för hästen också skulle jag säga, sen se till att den är torr innan den går ut i hagen igen om det är kyligt i luften.
 
Om det är för kallt eller inte är svårt att svara på, vad är "långt upp i Sverige"? Är det i havet eller en insjö? Om det är tillräckligt varmt för att barnen ska vilja bada så är det nog tillräckligt varmt för hästen också skulle jag säga, sen se till att den är torr innan den går ut i hagen igen om det är kyligt i luften.
En sjö, vi bor i Örnsköldsvik. Min dotter har inget emot kallt vatten. Själv tycker jag det är iskallt🙈.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
3
· Visningar
175
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 477
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
16 486
  • Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp