Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.

Min största utmaning är att tänka mindre. Att inte tycka mig upptäcka fel och brister, gå tillbaks och sabba nåt som ursprungligen var bra. Så i begreppet ”svårt” innefattar det, för mig, att kunna tänka bort mer komplexa tankar om krav på perfektion osv. som förstör för mig.

Det finns ju en 2-åring i Tyskland om säljer tavlor för 75tkr styck just nu. Även om jag nog tror det är mer en hype och unicitet än nåt annat. Men ja, personlighet hade jag nog gjort bättre konst om jag hade lite mer mentalitet som en apa eller ett barn :D Såg en konstnär här om dagen som tejpat fast sina pennor på en lång kvist för att få mer slumpmässigt resultat. Kanske är det den allra största utmaningen med abstrakt konst, att inte tänka som en vuxen människa. I kombination med att absolut kunna göra det för att förstå hur färgen och materialet reagerar (kunna jobba snabbt när det torkar efter hand exempelvis), ha ett öga för kompositionen, färglära mm. Det här vet nog @parellikusken mycket mer än mig om, men ja, jag skulle också kunna prata om det i oändlighet :D
 
Stör mig på kattlådan med huv jag köpte för en vecka sen. Omöjlig att öppna utan verktyg :down: Billig skit tyvärr.
För en stund upptäckte jag dessutom att katten kissat stående i lådan och då har det runnit ut i skarven.
Bara att köpa en plastback till att använda som låda då. Har en sen innan och det är så fult :arghh:
 
Stör mig på kattlådan med huv jag köpte för en vecka sen. Omöjlig att öppna utan verktyg :down: Billig skit tyvärr.
För en stund upptäckte jag dessutom att katten kissat stående i lådan och då har det runnit ut i skarven.
Bara att köpa en plastback till att använda som låda då. Har en sen innan och det är så fult :arghh:
Måste du ha huven då ? Vi har våran utan huv.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det kan jag men då ligger snart all sand spridd över golvet. Hon skyfflar ut den med oanad kraft :D
Ok. Jag passade på att köpa en med huv när en butik gick i kk. Den var rejält hög även utan huv. Huven gick inte att använda och las undan nu kan man lägga sig och sova där.
 
Skadat handleden, orkade inte sitta hur länge som helst på akuten utan åkte förbi apoteket och har lagt om den själv efter att ha tvättat av mig ett par gånger. Blött igenom förbandet men med mamma och två hundar i bilen fick jag nog och skrev ut mig själv efter drygt en timme. Väntar på att det ska sluta blöda och sen ta ett par Treo och insomningstabletter och hoppas kunna sova inatt.

Jag får åka in sen om det inte blir bättre men tänkte åka förbi jobbet i morgon, träffa min nya chef och lite kollegor innan jag kör hemåt, ca 9 timmar med fikapaus på vägen. Ja, jag vet, är för envis för mitt eget bästa många gånger. :meh:
 
Stör mig att turridningsstället vi ska åka till i sommar ghostar mig! Framförallt när jag frågar när hen vill ha betalt.

Det är liksom lite råddigt att hitta ett nytt ställe som kan ta emot en grupp på 6 personer från olika håll i Sverige och jag var så glad och peppad på att få åka just dit.

Hur länge ska man ha is i magen när man bara preliminärbokat?
 
Störde mig på någon på FB som slängde en månad gamla (en månad efter bäst före datum) ägg för hon trodde de var gamla. oftast är de ju inte det.

Störde mig på att så många skrev att man kläcker äggen när de menar knäcker....

Det är en sådan dag i dag, skäms på mig! ;)
 
Min största utmaning är att tänka mindre. Att inte tycka mig upptäcka fel och brister, gå tillbaks och sabba nåt som ursprungligen var bra. Så i begreppet ”svårt” innefattar det, för mig, att kunna tänka bort mer komplexa tankar om krav på perfektion osv. som förstör för mig.

Det finns ju en 2-åring i Tyskland om säljer tavlor för 75tkr styck just nu. Även om jag nog tror det är mer en hype och unicitet än nåt annat. Men ja, personlighet hade jag nog gjort bättre konst om jag hade lite mer mentalitet som en apa eller ett barn :D Såg en konstnär här om dagen som tejpat fast sina pennor på en lång kvist för att få mer slumpmässigt resultat. Kanske är det den allra största utmaningen med abstrakt konst, att inte tänka som en vuxen människa. I kombination med att absolut kunna göra det för att förstå hur färgen och materialet reagerar (kunna jobba snabbt när det torkar efter hand exempelvis), ha ett öga för kompositionen, färglära mm. Det här vet nog @parellikusken mycket mer än mig om, men ja, jag skulle också kunna prata om det i oändlighet :D
Min bror brukade teckna med vänstran (han är högerhänt) för att få rätt spetsiga, oputsade uttryck - men det slutade med att han tecknade lika bra med båda händerna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 226
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 670
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 885
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp