Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur arga folk blev när ”Bland drakar och dragqueens” skulle komma till vårt bibliotek. Orkade inte ens läsa…
Åh jag längtar efter att sonen ska bli stor nog att gå på deras föreställningar! Och att de ska komma hit givetvis. Följer dem på Instagram, tycker det ser fantastiskt ut. Både själva evenemanget och hur glada barnen i publiken ser ut.

Fattar inte vad folks problem är.
 
En lokal större ridklubb/-skola hade öppet hus igår, ett ambitiöst och väldigt trevligt arrangemang. Dock störde jag mig litet på en programpunkt. En hopp-uppvisning, som leddes och kommenterades av en ridlärare medan ryttarna var unga medlemmar/elever. Uppvisningen tog i praktiken formen av en lektion med imho onödigt mycket kritik till ryttarna. Vid ett sådant tillfälle, en förevisning inför några hundra åskådare för att helt enkelt visa hur kul det är att rida, behöver man kanske inte coacha ryttarna med "...och där blev det fel galopp efter hindret igen" eller "...kom rakare mot hindret" eller "Sträck upp dig!". :meh:
 
En lokal större ridklubb/-skola hade öppet hus igår, ett ambitiöst och väldigt trevligt arrangemang. Dock störde jag mig litet på en programpunkt. En hopp-uppvisning, som leddes och kommenterades av en ridlärare medan ryttarna var unga medlemmar/elever. Uppvisningen tog i praktiken formen av en lektion med imho onödigt mycket kritik till ryttarna. Vid ett sådant tillfälle, en förevisning inför några hundra åskådare för att helt enkelt visa hur kul det är att rida, behöver man kanske inte coacha ryttarna med "...och där blev det fel galopp efter hindret igen" eller "...kom rakare mot hindret" eller "Sträck upp dig!". :meh:
Särskilt om de var yngre med. Det kan ridlärare göra om det är klubbhoppning eller payjump men inte uppvisning. De kan vara nervösa ändå.
 
Funderar på hur man tänker när man som vuxen person spyr ned en toalett på sin arbetsplats (papperskorg, vask, golv och toastol) utan att göra någon ansats till att försöka städa upp eller åtminstone meddela vad som hänt. Istället lämnar man det där för kollegorna att upptäcka...
 
Ihärdiga försäljare! 🤬
Nu var det någon som ringde från ett mobilnummer (ett företag jag är kund hos), så jag svarade pga trodde det var någon av de nya i stallet.
Jag vill inte vara otrevlig, men när försäljaren inte lyssnade på vad jag sa, då blev jag rätt grinig tillslut.

Du vill veta om jag är nöjd? Det funkar helt ok. Men jag är inte intresserad av fler kanaler. Eller fler streamingtjänster. Eller byta bredbandsleverantör.

"Jag förstår precis. Men nu har vi ett jättebra erbjudande på kanal *nånting* och den här streamingtjänsten."

Du förstår inte alls precis, för jag har ju redan sagt flera gånger att jag inte vill ha fler kanaler eller någon mer streamingtjänst. Vi tittar inte så mycket på tv! :arghh:
 
@Snubbelfot
Var inte tanken att visa upp en lektion då?

När vi har haft öppet hus har vi blandat, dels har barnen/ ungdomarna visat hur en lektion kan gå till helt enkelt genom att rida en hoppträning för publik. De har då haft sin ordinarie ridlärare som instruerar som vanligt. Barnen brukar tycka det känns tryggt att få hjälp av instruktören, alla ponnyer är ju inte alltid 100% samarbetsvillig.
Givetvis blandas instruktionerna med beröm. Kritiken blir mer av instruktioner i formen prova att göra så här, tänk på osv. Dvs inte kritik som talar om att de är dåliga.

De vuxna har ofta ridit kadrilj utan instruerade och då mer gjort det som en uppvisning. Gissa vilka som brukar vara nervösast?
 
Jag är med i en grupp på FB "Fåglar inpå knuten- Birdlife Sverige". Oftast är det trevligt att få upp fina bilder på fåglar och lära sig känna igen fler arter. Men vid den här tiden på året funderar jag varje år på att gå ur gruppen! Folk är så korkade men tror att de är snälla! Det är flera inlägg i veckan nu med folk som hittat en "stackars liten övergiven fågelunge" och "räddat" den! Det läggs varje år upp flera uppmaningar om att låta fågelungar vara, deras föräldrar har koll på dem. Ändå håller folk på och kidnappar fågelungar på löpande band känns det som! Sen sitter det andra nötter i rekommenderar att den som skrivit inlägget ska ge dem lite vatten! Nä, man ska inte kidnappa fågelungar! Ja, fågelungarnas föräldrar vet vad de gör! Nä, man ska INTE ge dem vatten för det är alldeles för stor risk att det hamnar i luftstrupen och en del fågelungar dricker inte än själv och riskerar bara att drunkna i vattenskålen som de rekommenderar ställs fram.

Och så såna här kommentarer: "Du får mata den
🤩
" får mig att vilja skrika! :rage::rage::rage:

Har folk ingen koll alls?! Folk skriver och tycker synd om de stackars små skrikande mås- och trutungarna som springer runt. Folk vill sätta tillbaka dem i boet! Kan folk inte bara googla först innan de sätter igång med sin kidnappning!!
 
Jag är med i en grupp på FB "Fåglar inpå knuten- Birdlife Sverige". Oftast är det trevligt att få upp fina bilder på fåglar och lära sig känna igen fler arter. Men vid den här tiden på året funderar jag varje år på att gå ur gruppen! Folk är så korkade men tror att de är snälla! Det är flera inlägg i veckan nu med folk som hittat en "stackars liten övergiven fågelunge" och "räddat" den! Det läggs varje år upp flera uppmaningar om att låta fågelungar vara, deras föräldrar har koll på dem. Ändå håller folk på och kidnappar fågelungar på löpande band känns det som! Sen sitter det andra nötter i rekommenderar att den som skrivit inlägget ska ge dem lite vatten! Nä, man ska inte kidnappa fågelungar! Ja, fågelungarnas föräldrar vet vad de gör! Nä, man ska INTE ge dem vatten för det är alldeles för stor risk att det hamnar i luftstrupen och en del fågelungar dricker inte än själv och riskerar bara att drunkna i vattenskålen som de rekommenderar ställs fram.

Och så såna här kommentarer: "Du får mata den
🤩
" får mig att vilja skrika! :rage::rage::rage:

Har folk ingen koll alls?! Folk skriver och tycker synd om de stackars små skrikande mås- och trutungarna som springer runt. Folk vill sätta tillbaka dem i boet! Kan folk inte bara googla först innan de sätter igång med sin kidnappning!!
Jag funderade på det samma då jag såg en facebookpost från en bekant som är en intelligent vuxen människa som vuxit upp mitt ute i spenaten, som vandrar och lever friluftsliv, och absolut är bekant med djur och natur.

Hon hade hittat en liten ljungpipare eller vad i hela världen det nu var, aldeles ensam i gräset i vägkanten, helt utan föräldrar i sikte, och det hade varit lite svårt att få fatt i honom men nu sitter han i en papplåda i hennes hall, vad ska hon göra?

Någon som är ännu mer rakt på sak än vad jag brukar vara frågade om hon är en idiot, och att hon ska pallra sig iväg med papplåda och fågelunge till stället där hon hittade den och ge fan i den.

Hon menade efteråt att hon ju nog visste, men att något slog slint i tankegången då hon såg den lille...
 
Fick kvarskatt, betalade in pengar till mitt skattekonto redan i mars för att slippa tänka på det mer.
Nu har skatten dragits och någonstans på vägen har den tydligen ändrats lite. Så jag fick brev från skatteverket om att jag var skyldig dem pengar. En krona. Och information om hur jag kan gå in och betala den med Swish.

Tror ni att man kan Swisha en krona till skatteverket?
Det kan man inte.

Nu har jag Swishat en tia och hoppas att de är nöjda så utan mer handpåläggning från min sida :cautious:
 
Ihärdiga försäljare! 🤬
Nu var det någon som ringde från ett mobilnummer (ett företag jag är kund hos), så jag svarade pga trodde det var någon av de nya i stallet.
Jag vill inte vara otrevlig, men när försäljaren inte lyssnade på vad jag sa, då blev jag rätt grinig tillslut.

Du vill veta om jag är nöjd? Det funkar helt ok. Men jag är inte intresserad av fler kanaler. Eller fler streamingtjänster. Eller byta bredbandsleverantör.

"Jag förstår precis. Men nu har vi ett jättebra erbjudande på kanal *nånting* och den här streamingtjänsten."

Du förstår inte alls precis, för jag har ju redan sagt flera gånger att jag inte vill ha fler kanaler eller någon mer streamingtjänst. Vi tittar inte så mycket på tv! :arghh:

Jag faktiskt inga problem med säljare. Tänker på de arma stackarna som sitter där och får ovett hela dagen. Så jag lyssnar medan de kör sin lilla spiel, nytt mobilabonnemang. Sedan säger jag mitt abonnemang och de kan inte matcha det och lägger på. Eller erbjuder första tre månaderna för en liten summa och jag frågar hur mycket det kostar sedan. Säger, tack för att du ringde, lycka till och ha en bra dag.

Samma sak med el och mäklare och de som vill att jag ska samla mina lån hos dem. Nja, jag har CSN och bolån och jag antar att ni inte kan hjälpa mig med det? Nej, ok ha en trevlig dag och lycka till.

De blir faktiskt lite ställda när jag pratar trevligt och önskar dem lycka till.
 
Jag faktiskt inga problem med säljare. Tänker på de arma stackarna som sitter där och får ovett hela dagen. Så jag lyssnar medan de kör sin lilla spiel, nytt mobilabonnemang. Sedan säger jag mitt abonnemang och de kan inte matcha det och lägger på. Eller erbjuder första tre månaderna för en liten summa och jag frågar hur mycket det kostar sedan. Säger, tack för att du ringde, lycka till och ha en bra dag.

Samma sak med el och mäklare och de som vill att jag ska samla mina lån hos dem. Nja, jag har CSN och bolån och jag antar att ni inte kan hjälpa mig med det? Nej, ok ha en trevlig dag och lycka till.

De blir faktiskt lite ställda när jag pratar trevligt och önskar dem lycka till.

Jag brukar bara vänligt säga att jag inte är intresserad. Fortsätter de säger jag återigen att jag inte är intresserad och informerar vänligt att jag kommer lägga på men att jag önskar de en trevlig dag. En del funkar det på och andra fortsätter att pusha och då lägger jag bara på.
 
Jag brukar bara vänligt säga att jag inte är intresserad. Fortsätter de säger jag återigen att jag inte är intresserad och informerar vänligt att jag kommer lägga på men att jag önskar de en trevlig dag. En del funkar det på och andra fortsätter att pusha och då lägger jag bara på.
Den stilen kör jag också. Jag fattar att det är deras jobb och att de kanske inte hade något annat val än att ta just detta jobb.
Som förtydligande till mitt inlägg så var jag fortfarande hövlig i telefonen, även om jag var sjukt irriterad till slut.
Den här killen körde sitt "jag förstår preciiis" flera gånger och försökte sedan sälja på mig något annat. Tillslut sa jag tack för samtalet, ha en bra dag och la på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 226
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 670
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 885
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?
  • Skal/regnjacka för vandring.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp