Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag vaknade mitt i natten av att några muskler i ryggen krampade. Så fort jag vände mig gjorde det ont, gick inte att hitt någon ställning som inte gjorde ont. 😭
 
Jag blir genast nyfiken på hur man lyckas få lukten på fingrarna?

Om du har vinäger, så blaska händerna med det och låt lufttorka.
Jag tror att det var för att katt hade bajsat utanför lådan och "grävt ner" under rensningsspaden och en trasa. Var tvungen att hålla i trasan för att rengöra den. Fastnade massa lukt i kläderna också, efter att jag åkt hiss med soppåsen (med massa lådrens).

Nu är lukten borta från mig i alla fall.
 
Att alla boomers vägrar släppa taget om Facebook så man tvingas ha skiten om man vill vara med i vissa sammanhang, eller bara inte vill gå miste om till exempel jobb eller livet i allmänt.
Förstår vad du menar, men jag tycker ändå att det börjar komma sammanhang där det inte förutsätts att alla har Facebook. Mest för gruppchattar. Men det är ju väldigt etablerat, med Facebookgrupper för ditten och datten.
 
Den myckna användningen av dekorplast för inredning.

Helt orimlig störning egentligen, jag har ju inget med det att göra. Men jag stör mig när man klär in en hel byrå eller köksbänk med typ marmordekorplast. Och jag är verkligen ingen inredningssnobb! Jag bara gillar naturmaterial bättre. Måla skiten ffs!
 
Vad tänkte du att man skulle använda istället då?

Det beror ju på vad man vill göra, men jag har inte använt facebook mer än fem gånger i mitt liv och lyckas ändå göra alla de saker vissa menar att man måste ha facebook får att kunna göra.

Just i detta fall är det en livevideo som ska visas med information om hur stallarna kommer se ut på SIHS etc. Pga att det är på facebook kommer ganska många inte kunna delta. Hade kunnat lösas hur enkelt som helst med tex YouTube.
 
Stör mig på att våra "lokala" nyheter inte är ett dugg lokala för oss. Vi får in nyheter från Stockholmsområdet istället för Örebro.
 
Stör mig som faaaan på en kollega som luktar mycket, tydligen inte duschar och ändå står halvt och hänger i mitt bås fast jag sagt till honom att gå till personen han skall prata med och inte stå och hänga i mitt. (för jag behöver lukta honom då). Jag är extremt lukt känslig och det är väldigt jobbigt med folk som inte kan sköta sin hygien.
 
Stör mig som faaaan på en kollega som luktar mycket, tydligen inte duschar och ändå står halvt och hänger i mitt bås fast jag sagt till honom att gå till personen han skall prata med och inte stå och hänga i mitt. (för jag behöver lukta honom då). Jag är extremt lukt känslig och det är väldigt jobbigt med folk som inte kan sköta sin hygien.
En sån kollega har jag med, det känns på lång väg när hen är på kontoret. Vet inte hur man ska säga det utan att det blir dålig stämning...
 
Det beror ju på vad man vill göra, men jag har inte använt facebook mer än fem gånger i mitt liv och lyckas ändå göra alla de saker vissa menar att man måste ha facebook får att kunna göra.

Just i detta fall är det en livevideo som ska visas med information om hur stallarna kommer se ut på SIHS etc. Pga att det är på facebook kommer ganska många inte kunna delta. Hade kunnat lösas hur enkelt som helst med tex YouTube.
Och jag avskyr yt. Använder det enbart om jag verkligen måste måste. Så det är ju precis samma sak åt andra hållet.
 
Och jag avskyr yt. Använder det enbart om jag verkligen måste måste. Så det är ju precis samma sak åt andra hållet.
Fast skillnaden med YouTube blir ju att du kan kolla på livevideon utan att skapa ett konto och logga in.
Men fine. Om du inte vill använda YT kan du använda någon av alla andra tusentals tjänster som finns där man inte behöver skapa konto och logga in.
Twitch, Brightcove, Wowza, Vimeo, DaCast bara för att nämna några få.
 
Fast skillnaden med YouTube blir ju att du kan kolla på livevideon utan att skapa ett konto och logga in.
Men fine. Om du inte vill använda YT kan du använda någon av alla andra tusentals tjänster som finns där man inte behöver skapa konto och logga in.
Twitch, Brightcove, Wowza, Vimeo, DaCast bara för att nämna några få.
Du kan lika gärna prata grekiska med mig. Twitch och Vimeo är de enda jag hört talas om, men jag känner mig absolut inte bekväm med att använda dem och hade därmed inte tittat på någon video.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 704
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 244
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 076
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp