Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på annonser på tex fb som visar specifika produkter men skickar en till hemsidans framsida. Jag tvingas gå igenom hela/halva hemsidan för att leta efter produkten som ofta inte ens har ett namn i annonsen. Eller som ett underklädesföretag som annonserar produkter som inte ens släppts än utan att ens nämna det.
 
:eek: Var tvungen att googla och... vad i helvete? Ser komplett livsfarligt ut på så många sätt.
Andra sökträffen var liksom från HLR rådet som varnar. De har testat produkten på en avliden människa? Vansinne.

Nu stör jag mig också på det där.

Jag vet, helt galet! Förstår att folk kommer försöka sälja värdelösa prylar på en öppen marknad men att försöka kränga en pryl som riskerar att ha ihjäl folks barn är så djupt oetiskt att jag inte ens vet vart jag ska börja.
 
Stör mig just nu på Frejas veterinär. Hade telefontid i torsdags, inget samtal. Åkte till kliniken idag och frågade om jag missförstått något. Det kunde hon inte svara på men mitt nummer var uppsatt på dagens lista. Det är fortfarande ingen som har ringt så måste åka in imorgon också 😡
 
Stör mig också på att det inte är okomplicerat med jämställdhet när man har stor skillnad i lön och arbetsklimat.

(Och innan någon hurtig hoppar in och säger att allt går bara man vill så vet jag redan det. Jag stör mig som sagt på att det inte är helt okomplicerat att hantera det här.)
 
Att Gymgrossisten har detta som medlemsnivå:

Gymgrossisten.PNG
 
Stör mig på att det är kallt i lägenheten och att det drar in. Jag fryser. Jag drar på mig kläder- strumpor, ylletofflor, mjukisbrallor istället för jeansen, t-shirt, långärmad tröja och stickad kofta, men fryser om händer, halsen, näsan och pannan. Och nacken. De är alla kalla, de ställena.

Och det sägs att det inte ens är vinter ännu. Jag fryser!!!!!! Inne som ute. Till och med i min säng med täcke och filt på!!!
 
På cyklisten som var centimeter ifrån att köra in i mig idag, på ett övergångsställe. Jag skrek av ren reflex "men herregud" efter honom, men han stannade inte och vad om ursäkt utan cyklade snabbt vidare.
Så less på oförsiktiga cyklister.
Jag blev under morgonens löprunda upplyst av en äldre herre, som cyklade på gångbanan, att det står i Kommunallagen att man får cykla på gångbanor i Malmö Stad. Det verkar vara många cyklister som har fått den versionen av lagen ...
 
Favorit i repris. Äldre släkting som ringer mig regelbundet. Jag avskyr att tala i telefon, medan hen älskar det, så jag står ut och svarar då jag kan.

Det hade i och för sig inte varit mer störande än så att jag kunnat dra en djup suck inombords och så varit klar med det.

Men när hen med jämna mellanrum är så märklig, att jag inte vet vad jag ska säga. Vissa gånger verkar hen vara full, andra gånger nära att förgås av ångest pga diverse konspirationsteorier, och än andra gånger glömt allt vi pratade om de senaste gångerna och nu upprepar allt. Däremellan helt normal.

Flera andra har reagerat, och släktingens sambo, svärdotter, nära vän, syskonbarn mfl har tydligen påtalat att allt nog inte står riktigt rätt till nu, och att det kunde vara på sin plats med läkarbesök.

Men när konspirationstrorierna till stor del handlar om att läkarvetenskapen är på villovägar, då är det ju stört omöjligt att söka hjälp. :banghead:
 
Favorit i repris. Äldre släkting som ringer mig regelbundet. Jag avskyr att tala i telefon, medan hen älskar det, så jag står ut och svarar då jag kan.

Det hade i och för sig inte varit mer störande än så att jag kunnat dra en djup suck inombords och så varit klar med det.

Men när hen med jämna mellanrum är så märklig, att jag inte vet vad jag ska säga. Vissa gånger verkar hen vara full, andra gånger nära att förgås av ångest pga diverse konspirationsteorier, och än andra gånger glömt allt vi pratade om de senaste gångerna och nu upprepar allt. Däremellan helt normal.

Flera andra har reagerat, och släktingens sambo, svärdotter, nära vän, syskonbarn mfl har tydligen påtalat att allt nog inte står riktigt rätt till nu, och att det kunde vara på sin plats med läkarbesök.

Men när konspirationstrorierna till stor del handlar om att läkarvetenskapen är på villovägar, då är det ju stört omöjligt att söka hjälp. :banghead:

Kan det vara begynnande demens? :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 704
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 244
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 076
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp