Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast skillnaden med YouTube blir ju att du kan kolla på livevideon utan att skapa ett konto och logga in.
Men fine. Om du inte vill använda YT kan du använda någon av alla andra tusentals tjänster som finns där man inte behöver skapa konto och logga in.
Twitch, Brightcove, Wowza, Vimeo, DaCast bara för att nämna några få.
Jisses vad gammal jag känner mig, har aldrig hört talas om några av de där. 😅
 
Fast skillnaden med YouTube blir ju att du kan kolla på livevideon utan att skapa ett konto och logga in.
Men fine. Om du inte vill använda YT kan du använda någon av alla andra tusentals tjänster som finns där man inte behöver skapa konto och logga in.
Twitch, Brightcove, Wowza, Vimeo, DaCast bara för att nämna några få.
Men många grupper osv är ändå sådana där man bara vill visa material för Viss. Typ olika styrelser, föreningar osv. Jag behöver möjlighet att chatta, skriva inlägg, posta olika pdf och länkar samt kunna se vem som läst.

Man vill ju gärna veta hur många och vem som följer sidan.

Är det för privat bruk kan man ju använda vad man vill.
 
Det beror ju på vad man vill göra, men jag har inte använt facebook mer än fem gånger i mitt liv och lyckas ändå göra alla de saker vissa menar att man måste ha facebook får att kunna göra.

Just i detta fall är det en livevideo som ska visas med information om hur stallarna kommer se ut på SIHS etc. Pga att det är på facebook kommer ganska många inte kunna delta. Hade kunnat lösas hur enkelt som helst med tex YouTube.
Jag har aldrig ens skaffat ett konto, och håller med dig.
 
Att alla boomers vägrar släppa taget om Facebook så man tvingas ha skiten om man vill vara med i vissa sammanhang, eller bara inte vill gå miste om till exempel jobb eller livet i allmänt.
Jag håller med. Jag är aldrig inne på Facebook och det har resulterat i att jag missat typ barnkalasinbjudningar för att det bara kommunicerats via Facebook-event och sen har ingen sagt något. 🤷‍♀️
 
Gravt irriterad på all skit lokalbor väljer att ställa ut i skogen. Vet en självlastarvagn det behövs motorsåg för att lossa från marken. Ett skogsbryn i närheten är dekorerat med diverse metallskrot, gamla hinkar, trädgårdsmöbler. Plus en fårhsge som rivits upp med stolpar och allt. Ligger ihopknölat i en flera meter hög hög.
Morr.
 
Men du tyckte att folk som inte ville använda dina förslag själva valde att inte vara med? Samma resonemang går att applicera på människor som inte använder Facebook.
Alltså jag tror min poäng missas lite. Jag har nog varit otydlig.
Problematiken (tycker jag) ligger i att du behöver skapa ett konto och logga in för att ta del av informationen. De andra kanalerna är enklare iom att ingen behöver ett konto och därmed inte behöver ta ställning till företaget bakom i samma utsträckning.
Dessutom är det ju ett problem om kanalen som används, används trots att hälften av de som bör vara med inte har konto hos det företaget.

Sen ja. Då väljer man att inte vara med. Det är samma som för mig precis som du säger. Jag väljer att inte vara med när jag väljer att inte använda facebook. De väljer att inte vara med om de väljer att inte klicka på en privat direktlänk till en livefeed där de inte behöver skapa konto eller logga in. Jag har aldrig sagt att det inte går åt båda hållen.

I min hjärna är tröskeln och commitment (min hjärna är mos, kommer inte på ordet på svenska) väldigt mycket mindre om jag inte behöver skapa konto, läsa användaravtal och ta ställning till det som står där, och sen även logga in.
 
Alltså jag tror min poäng missas lite. Jag har nog varit otydlig.
Problematiken (tycker jag) ligger i att du behöver skapa ett konto och logga in för att ta del av informationen. De andra kanalerna är enklare iom att ingen behöver ett konto och därmed inte behöver ta ställning till företaget bakom i samma utsträckning.
Dessutom är det ju ett problem om kanalen som används, används trots att hälften av de som bör vara med inte har konto hos det företaget.

Sen ja. Då väljer man att inte vara med. Det är samma som för mig precis som du säger. Jag väljer att inte vara med när jag väljer att inte använda facebook. De väljer att inte vara med om de väljer att inte klicka på en privat direktlänk till en livefeed där de inte behöver skapa konto eller logga in. Jag har aldrig sagt att det inte går åt båda hållen.

I min hjärna är tröskeln och commitment (min hjärna är mos, kommer inte på ordet på svenska) väldigt mycket mindre om jag inte behöver skapa konto, läsa användaravtal och ta ställning till det som står där, och sen även logga in.
Förstår din problematik. Ett alternativ hade varit att de delar informationen på fler än en plattform. Då kan fler ta del av den.
 
IMG_20221115_142757.jpg
Skicket på mitt försenade paket. Hålet är lika stort som min handflata.
 
Alltså jag tror min poäng missas lite. Jag har nog varit otydlig.
Problematiken (tycker jag) ligger i att du behöver skapa ett konto och logga in för att ta del av informationen. De andra kanalerna är enklare iom att ingen behöver ett konto och därmed inte behöver ta ställning till företaget bakom i samma utsträckning.
Dessutom är det ju ett problem om kanalen som används, används trots att hälften av de som bör vara med inte har konto hos det företaget.

Sen ja. Då väljer man att inte vara med. Det är samma som för mig precis som du säger. Jag väljer att inte vara med när jag väljer att inte använda facebook. De väljer att inte vara med om de väljer att inte klicka på en privat direktlänk till en livefeed där de inte behöver skapa konto eller logga in. Jag har aldrig sagt att det inte går åt båda hållen.

I min hjärna är tröskeln och commitment (min hjärna är mos, kommer inte på ordet på svenska) väldigt mycket mindre om jag inte behöver skapa konto, läsa användaravtal och ta ställning till det som står där, och sen även logga in.
Enig. Att dela information på en plattform med registreringskrav, därtill en plattform som innehåller ”allsköns annat” och en annan parts villkor att ta ställning till tycker jag är ett dåligt alternativ.

Jag tycker personligen inte heller att det är lämpligt att tillhandahålla informationen på flera olika typer av ytor ur underhållssynpunkt, bättre att välja ett primärt alternativ. Men det beror såklart på informationsägarens förutsättningar.
 
Yes. Och jag undrar hur han ens fått ett kontrakt med Netflix... Önskar att det fanns en kommentarsfunktion där man kan skriva hur det här är allt annat än vetenskap!
Lite försenat men håller verkligen med. Faktiskt lite besviken på Netflix kvalitetsstandard på sistone. Eller, främst detta då, men även att de gjorde den där Dahmer-serien trots att anhöriga till hans offer inte var glada för det eller vad det nu var. Och jag vet inte om jag inbillar mig att det är fler reality-serier i Kardashianstuk nu än förr. Jag hade tänkt se The Crown och att vi sen kanske skulle skippa Netflix ett tag. Men sen kommer ju Wednesday och sista säsongen av Dead to Me, så jag är kluven 😅
 
Alltså jag tror min poäng missas lite. Jag har nog varit otydlig.
Problematiken (tycker jag) ligger i att du behöver skapa ett konto och logga in för att ta del av informationen. De andra kanalerna är enklare iom att ingen behöver ett konto och därmed inte behöver ta ställning till företaget bakom i samma utsträckning.
Dessutom är det ju ett problem om kanalen som används, används trots att hälften av de som bör vara med inte har konto hos det företaget.

Sen ja. Då väljer man att inte vara med. Det är samma som för mig precis som du säger. Jag väljer att inte vara med när jag väljer att inte använda facebook. De väljer att inte vara med om de väljer att inte klicka på en privat direktlänk till en livefeed där de inte behöver skapa konto eller logga in. Jag har aldrig sagt att det inte går åt båda hållen.

I min hjärna är tröskeln och commitment (min hjärna är mos, kommer inte på ordet på svenska) väldigt mycket mindre om jag inte behöver skapa konto, läsa användaravtal och ta ställning till det som står där, och sen även logga in.
Offentliga inlägg kan vem som helst se, man behöver inte Facebook-konto för det.
 
Stör mig på mig själv. :meh: Har en massa grejer jag vill/måste/behöver göra men är så seg.
Försöker motivera mig till att gå till Ica i morgon. Idag har jag bara gått en kort sträcka, känner mig genast lat.
 
Stör mig på att det är så förbannat svårt att få svar från skolan om dottern får gå på sitt tandläkarbesök på tisdag eller ej. Just nu är jag lite trött på de nationella proven........
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 707
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 245
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 077
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp