Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Hoppas verkligen att de som stör sig på denna tråd har den på ignore, för Zandvoort bjuder verkligen till på drama. :o

Först och främst så har Lewis Hamilton fått ett 3 place grid penalty för att ha stört/hindrat Sergio Perez under kvalet. Sedan har FIA gått ut med att Alex Albon är diskvalificerad från kvalet och han mister sin fina P8. Istället tvingas han backa längst bak med stallkamraten Logan Sargeant, vilken inte kunde delta i kvalet alls.
Åh, vad tråkigt för Albon!

Blir så ledsen av Sargents alla crasher. Undrar hur många gånger han kört in i väggen nu. Man mår så dåligt för hans skull. Måste vara hemskt att inte få till det bättre!

Spännande imorgon iaf!
 
Åh, vad tråkigt för Albon!

Blir så ledsen av Sargents alla crasher. Undrar hur många gånger han kört in i väggen nu. Man mår så dåligt för hans skull. Måste vara hemskt att inte få till det bättre!

Spännande imorgon iaf!

Verkligen, jag blev uppriktigt ledsen för Albons skull när uppdateringen kom in. Jag tror att han är betydligt bättre än bilen han sitter i och att det blir såhär när det glimrar till .. Näe, fy! Även om Gasly tjänar en position och hoppar upp till P9 på det så är det inte såhär jag vill att det ska gå till. :(

Jag lider så mycket med Sargeant. I FP3 var det dessutom ett riktigt misstag av honom att inte släppa gasen när han kom upp på kanten och halt gräs och det vet han nog om. Hela hans kroppsspråk när han stod vid sidan av banan var så ledsamt att se. Han verkar vara otroligt vänlig, teaminriktad och en bra kille, men någonstans har det skurit ihop totalt för honom, möjligtvis mentalt vilket gör att det sätter sig tekniskt. Och så de dubbla budskapen med att Williams postar att de är glada att han är okej, samtidigt som ryktena går att de söker att ersätta honom tills Sainz dyker upp, helst med start igår. Han måste sitta i en förjäkligt tuff situation. :heart

Fint även att se George Russell sakta ned, skaffa sig en översyn av vad som hänt med Sargeant och gestikulera fram en varning om att bilen brann och att han skulle ta sig i säkerhet. Alltid lika omtänksam.

Mycket spännande! Ser fram emot det. :love:
 
Verkligen, jag blev uppriktigt ledsen för Albons skull när uppdateringen kom in. Jag tror att han är betydligt bättre än bilen han sitter i och att det blir såhär när det glimrar till .. Näe, fy! Även om Gasly tjänar en position och hoppar upp till P9 på det så är det inte såhär jag vill att det ska gå till. :(

Jag lider så mycket med Sargeant. I FP3 var det dessutom ett riktigt misstag av honom att inte släppa gasen när han kom upp på kanten och halt gräs och det vet han nog om. Hela hans kroppsspråk när han stod vid sidan av banan var så ledsamt att se. Han verkar vara otroligt vänlig, teaminriktad och en bra kille, men någonstans har det skurit ihop totalt för honom, möjligtvis mentalt vilket gör att det sätter sig tekniskt. Och så de dubbla budskapen med att Williams postar att de är glada att han är okej, samtidigt som ryktena går att de söker att ersätta honom tills Sainz dyker upp, helst med start igår. Han måste sitta i en förjäkligt tuff situation. :heart

Fint även att se George Russell sakta ned, skaffa sig en översyn av vad som hänt med Sargeant och gestikulera fram en varning om att bilen brann och att han skulle ta sig i säkerhet. Alltid lika omtänksam.

Mycket spännande! Ser fram emot det. :love:
Ja, Russel är en pärla med sånt!
Ja, framför allt för att Sargent verkar så trevlig mår man ju extra dåligt å hans vägnar. Verkar som att han fått hjärnspöken. Just det där att han inte agerade korrekt uppe på kullen och liksom fortsatte göra fel när han redan tappat bilen etc. Tråkigt att se!
 
Nu är det klart att Logan Sargeant får sparken från Williams för återstoden av säsongen. Han ersätts av F2-föraren Franco Colapinto.
Brukar man posta inlägg om att en ny jättekanon-förare ska in 25 min innan man lägger ut om Sargent och ”tackar honom”.
Känns inte det osnyggt?
 
Idag blev det – föga förvånande – klart att Andrea Kimi Antonelli kommer att ersätta Lewis Hamilton som George Russells teamkamrat i Mercedes nästa år. Kimi har inte haft någon vidare helg i Italien med en krasch på sjätte varvet i FP1 igår och punktering i dagens F2 sprintrace vilket fick honom att dala genom fältet. Men han är ju där för att lära sig, så hoppas allt blir bra och pressen från team, media och fans inte för stor.
 
Det kan bli en riktigt fin helg för er i papaya crew! 🥰 Resultatet av dagens kval är som följer:

1000029802.jpg
 
Jamen den där glädjen kan man väl unna alla tifosi! 😍 Magisk vinst av LeClerc.

För min del kom loppet aldrig riktigt igång efter ett extremt tidigt depåstopp som skickade Gasly nedåt i listan snabbt och det blev inte bättre av att Magnussen tryckte ut honom i kikanen. :cautious: Magnussen fick förutom tio sekunders tidsstraff två prickar på sin licens vilket betyder att han har en aktiv raceban över nästa tävling i Baku om fjorton dagar och troligtvis ersätts av Ollie Bearman.
 
Jamen den där glädjen kan man väl unna alla tifosi! 😍 Magisk vinst av LeClerc.

För min del kom loppet aldrig riktigt igång efter ett extremt tidigt depåstopp som skickade Gasly nedåt i listan snabbt och det blev inte bättre av att Magnussen tryckte ut honom i kikanen. :cautious: Magnussen fick förutom tio sekunders tidsstraff två prickar på sin licens vilket betyder att han har en aktiv raceban över nästa tävling i Baku om fjorton dagar och troligtvis ersätts av Ollie Bearman.
Även om vi hejade på Piastri så var det fint att se känslorna Charles vinst gav både honom, teamet och tifosis! 😍

Tyckte också jättemycket om hur Toto hanterade Kimis krash! 😍

Blir intressant att se hur RB kan eller inte kan få till bilarna framöver. Personligen hoppas jag väl på inte.. :angel1:
 
Som Max-fan så har det ju varit skittråkigt på slutet ju 😭 så jag hoppas dom får ordning på bilarna så vi får en comeback..från toppen..men ändå 😁🙈
 
Även om vi hejade på Piastri så var det fint att se känslorna Charles vinst gav både honom, teamet och tifosis! 😍

Tyckte också jättemycket om hur Toto hanterade Kimis krash! 😍

Blir intressant att se hur RB kan eller inte kan få till bilarna framöver. Personligen hoppas jag väl på inte.. :angel1:

Åh ja, Toto! :love: Georges ansiktsuttryck efter Kimis krasch fick mig dock att fnissa lite – han har verkligen noll poker face. :D 'Min biiiiil!'

Som Max-fan så har det ju varit skittråkigt på slutet ju 😭 så jag hoppas dom får ordning på bilarna så vi får en comeback..från toppen..men ändå 😁🙈

Välkommen till oss vanliga dödliga. :D När de sa att de ville ha Checo närmre Max var det nog inte detta de menade. :o

Mycket nöjd med gårdagens resultat som både Ferrari- och Leclerc-fan! Hade dock varit ännu bättre med Sainz på pallen också, men det fanns inte riktigt där.

Det förstår jag! Jag vill att Sainz ska drive to make Ferrari regret att de sparkade honom. 😈 Vilken otrolig teamkänsla Sainz visar upp, dock. 😍
 
Såg ett klipp på insta där Jeremy Clarkson skvallrade xD
"He's house hunting in Oxfordshire, not Marillo"

Kanske Stroll plötsligt blir en toppenförare då, om det "är bilen som gör det" 😅
 
Såg ett klipp på insta där Jeremy Clarkson skvallrade xD
"He's house hunting in Oxfordshire, not Marillo"

Kanske Stroll plötsligt blir en toppenförare då, om det "är bilen som gör det" 😅

Nä, Neweys fru vill tydligen verkligen inte lämna England så detta blev nog nästa lösningen.

Haha, det hade förvånat mig mycket! "Can you bring it back, Lance?" "No, I'm in the f-cking wall!"- radion lever gratis i mitt mine. :D
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 194
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp