Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Jag tycker, som vanligt, att Cyril ska komma tillbaka.

Det hade varit något! Tror inte han vill lämna sin president-position på Hyundai och gå tillbaka till sandlådan och ta Ocon i örat tyvärr. :D (Ja, han känns som en som stal spadar och hade sönder andra barns sandslott som barn.)
 
När man talar om trollen osv. :D

1000028586.jpg
 
Här är resultatlistan från dagens kvalrundor på Spa-Francorchamps.

Notera att den här listan inte innefattar Max Verstappens 10 grid penalty samt Yuki Tsunodas engine penalty som gör att han får starta längst bak imorgon. Det är dessutom oklart om Zhou Guanyu får någon bestraffning för sin impeding av Max Verstappen i kvalet – nu kvalade han ju sist ändå.

1000028594.jpg
 
Men jaaa, George!! :love:
Vad kul och spännande race! Och hatten av till George! Jättekul att han vann och på ”sin egen” strategi. Kul att Piastri fick bevisa sig på egna meriter och gjorde så väl ifrån sig. Synd att han missade tid i pit när han höll på att köra över front-lyfts-mannen bara. Annars kanske det blivit någon plats upp till på podiet.
Kul och glad för alla på podiet. Även om Hamilton surade över att han inte fick stanna ute och blev pitad när han ville vara kvar ute. Fattar honom ändå.

Skönt att inte Max kom på podie.
Undrar hur det går för Checo nu. Gock ju långt ifrån bra liksom..
Och Ricciardo som startade så långt efter i en Vcarb och bara blev några platser bakom gör det väl inte bättre för Checo tyvärr.
 
Såg ju att Sainz signat med Williams.
Jag tänkte nu när det gick så där för Perez att det kanske fanns nåååågon möjlig öppning.
Och sen sa ju Antonelli att han inte visste om han var redo för F1 iom att han lärde sig så mkt och fortfarande gjorde misstag i början av veckans racinghelg. Så man hoppades väl lite att han skulle bromsas ett år för Mercedes och kanske Sainz kunde få köra där iaf 1 år. Men hepp..
Jaja.. Hoppas de får igång det bättre hos Williams. Han har ju iaf en duktig och trevlig stallkompis i Albon.
 
I hög tid för Zandvoort har Alpine kommit ut med beskedet att deras testförare Jack Doohan får teamets andra styrning 2025. Så himla nöjd! :love:
 
Kronofogden har tillsammans med polisen besökt HAAS på Zandvoort då de har en miljonskuld till forna ryska sponsorn Uralkali, ett sponsorkontrakt som sades upp 2022, i och med den ryska invasionen av Ukraina. På grund av ekonomiska sanktioner emot Ryssland och vissa av dess företag kunde inte de utbetalade pengarna direkt gå tillbaka till Uralkali. Efter att ha missat en betalningsfrist i juli har Uralkali valt att gå vidare med ärendet, varpå stallet inte får ta med sig bilar och andra tillgångar ut ur Nederländerna inför nästa veckas tävlingar i Italien innan skulden är reglerad.
 
Så nöjd med P10 för Gasly! :love: Det känns som en maxprestation för bilen och han slipper ha Ocon i närheten.

Det kan vara så att Lewis Hamilton får ett grid penalty för impeding av Sergio Perez, då troligtvis 3 placeringar. Det har jag inte tagit hänsyn till i startlistan för morgondagens Grand Prix eftersom det skulle diskuteras efter kvalet.

Kvalet utföll som följer:

1000029494.jpg
 
Alex Albons bil (golvet, specifikt) har vid undersökning funnits bryta mot gällande regelverk och det föreligger risk för diskvalifikation från kvalet och att han får starta sist imorgon. Trist, när han kvalat så himla fint. :(
 
Hoppas verkligen att de som stör sig på denna tråd har den på ignore, för Zandvoort bjuder verkligen till på drama. :o

Först och främst så har Lewis Hamilton fått ett 3 place grid penalty för att ha stört/hindrat Sergio Perez under kvalet. Sedan har FIA gått ut med att Alex Albon är diskvalificerad från kvalet och han mister sin fina P8. Istället tvingas han backa längst bak med stallkamraten Logan Sargeant, vilken inte kunde delta i kvalet alls.
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 184
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp