Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Det är otroligt dålig stämning mellan Verstappen och Norris-fansen just nu vad jag sett på sociala medier, jag är glad över att inte vara involverad. :o Jag är superglad för Russells vinst, jag hoppades verkligen på podium för honom när han låg trea och så ligger han skickligt i perfekt slagläge när hans tur slår till.

Ocon, däremot. Argh! Om han koncentrerade sig mer på att jaga framförvarande bil istället för att köra defensivt emot sin egen teamkamrat hade Alpine förmodligen haft fler poäng nu. Han kommer ge mig en hjärnblödning innan säsongen är slut. :cautious: Skrattade gott åt Gaslys 'Ciao!' över radion. :D
Fett dålig stämning 😅 but some great memes..
Jag som bara sett insta-klipp från loppet och intervjuerna ser nån slags konsensus i kommentarerna i att de va Max fel att dom slog ihop, men Lando had it coming som dök i kurvan 3 varv i rad 🤷‍♀️
Sen så kändes Max betydligt mer mogen i hur han pratat om det efteråt. Att Lando hävdar att han körde felfritt och att vänskapen off the track är typ över känns väldigt barnsligt. Hans vinst boostade hans ego lite väl mycke kanske 😅

Men älskar att Russel anammat posen 😁
 
Fett dålig stämning 😅 but some great memes..
Jag som bara sett insta-klipp från loppet och intervjuerna ser nån slags konsensus i kommentarerna i att de va Max fel att dom slog ihop, men Lando had it coming som dök i kurvan 3 varv i rad 🤷‍♀️
Sen så kändes Max betydligt mer mogen i hur han pratat om det efteråt. Att Lando hävdar att han körde felfritt och att vänskapen off the track är typ över känns väldigt barnsligt. Hans vinst boostade hans ego lite väl mycke kanske 😅

Men älskar att Russel anammat posen 😁

Ja, memesen klagar jag inte på! :D Det är mitt intryck av det hela också; att Landos upprepade dive bombing irriterade Max till den grad att han satte ut 'armbågen' till slut, vilket i sin tur gav en bestraffning. Eftersom ingen av mina favoriter påverkades negativt av körningen – tvärtom – så tycker jag det är skönt att det händer någonting i loppen längre upp än Gasly/Ocons franska inbördeskrig och Magnussen going bananas.

Av de i mitt feed så agerar fansen lite som deras favoriter gör; Verstappen-fansen har varit lugnare och har velat tänka efter på det som hände, Lando-fansen mer hätska och hetlevrade.

För övrigt älskade jag Gaslys 'Ciao!' till Ocon när han passerade efter att Ocon återigen koncentrerat sig för mycket på att blocka honom istället för framåt. Och Alonsos 'Wow!' bakom dem när han observerade fighten. :D

Haha, jaa! Den posen ser jag gärna ofrare! :love:
 
Jag är jätteglad för Piastris podium men jag blir så otroligt irriterad på RB och framförallt stewards som inte varnar Verstappen för sin körning. Det är inte konstigt att han sedan kraschar ut Lando för det eskalerar ju bara om ingen säger till. Att han sedan kan gå ut och ta ett set mjuka, sno snabbaste varvet och Lando samtidigt måste gå ur racet är fan gutting.
Ja, jag tycker de borde sagt till tidigare. Men samtidigt ska jag erkänna att jag tyckte det var lite kul att det blev annat på podiet än Max åter igen.
Kul att Lando börjar komma ikapp ändå!
Även om Piastri börjar bli en storfavorit här.
Jag trodde Alonso fick fastest lap. När de gick i mål hade han det. Undrar om det ströks pga track limits eller ngt då?
Vi fnissade nämligen gott åt att Max inte ens fick det. :angel1:
 
Det är otroligt dålig stämning mellan Verstappen och Norris-fansen just nu vad jag sett på sociala medier, jag är glad över att inte vara involverad. :o Jag är superglad för Russells vinst, jag hoppades verkligen på podium för honom när han låg trea och så ligger han skickligt i perfekt slagläge när hans tur slår till.

Ocon, däremot. Argh! Om han koncentrerade sig mer på att jaga framförvarande bil istället för att köra defensivt emot sin egen teamkamrat hade Alpine förmodligen haft fler poäng nu. Han kommer ge mig en hjärnblödning innan säsongen är slut. :cautious: Skrattade gott åt Gaslys 'Ciao!' över radion. :D
Ja, jätteroligt för Russel! Så kul när någon, dessutom himla trevlig och duktig, vinner som det fortfarande betyder så mycket för och skapar såna glädjeyttringar.
Kul om de börjar få sprutt på Mercorna!

Ja, vi är inte direkt Ocon-fan här och vem tycker inte om Gasly liksom? 🤷‍♀️ Så vi garvade enormt över både ”Ciao” och ”Wow!” från teammates till Ocon. Han känns liksom som någon i fylleslagsmål på krogen a la fotbollshuligan typ i hur han kör och agerar.

Jämför Ocons sätt med Russels.. 🙄😅 Russel har ju så klass i allt han gör. Jag fattar varför han och Toto funkar.
 
Nu är det officiellt från HAAS att Ollie Bearman kommer köra för dem 2025. :love:
Vad kul! Ska bli spännande att se vad han kan göra i en sån bil och hoppas det ger chans till bättre sen.

Längtar så efter att höra när Sainz bestämt sig för var han vill vara!
Med tanke på att Mercedes eventuellt verkar få igång någon form av pace hade man ju hoppats på att han tar det året där som de väl erbjudit.

Fattar fortfarande inte varför RB behöll Perez. Om det är för att Max kräver att vara nr 1, om det är sponsorerna, om det är för att Newey sticker eller om ingen vill jobba med Horner/kaoset där.
Hade väl prestationsmässigt varit klokare med Sainz om man vill ha två bra placeringar.
Jag tyckte det var SÅ kul när Perez först fick platsen som underdog. Men han har ju tappat det. Iofs är det väl ”the Redbull way”, att de mosar en del förare.
 
Ja, jätteroligt för Russel! Så kul när någon, dessutom himla trevlig och duktig, vinner som det fortfarande betyder så mycket för och skapar såna glädjeyttringar.
Kul om de börjar få sprutt på Mercorna!

Ja, vi är inte direkt Ocon-fan här och vem tycker inte om Gasly liksom? 🤷‍♀️ Så vi garvade enormt över både ”Ciao” och ”Wow!” från teammates till Ocon. Han känns liksom som någon i fylleslagsmål på krogen a la fotbollshuligan typ i hur han kör och agerar.

Jämför Ocons sätt med Russels.. 🙄😅 Russel har ju så klass i allt han gör. Jag fattar varför han och Toto funkar.

Vad kul! Ska bli spännande att se vad han kan göra i en sån bil och hoppas det ger chans till bättre sen.

Längtar så efter att höra när Sainz bestämt sig för var han vill vara!
Med tanke på att Mercedes eventuellt verkar få igång någon form av pace hade man ju hoppats på att han tar det året där som de väl erbjudit.

Fattar fortfarande inte varför RB behöll Perez. Om det är för att Max kräver att vara nr 1, om det är sponsorerna, om det är för att Newey sticker eller om ingen vill jobba med Horner/kaoset där.
Hade väl prestationsmässigt varit klokare med Sainz om man vill ha två bra placeringar.
Jag tyckte det var SÅ kul när Perez först fick platsen som underdog. Men han har ju tappat det. Iofs är det väl ”the Redbull way”, att de mosar en del förare.

Haha, åh ja – 'Wow!' från Fernando som inte heller är ett fan av Ocon efter att ha haft honom som teamkamrat. Undrar om han fick déjà vu. Det var någon som gnällde på Gaslys sociala medier att hans 'Ciao!' var 'elakt och onödigt', men den generella konsensusen verkade vara den av 'tack för underhållningen'. Ocons körning däremot, elak och onödig! Skrattade högt åt fotbollshuligan i fyllebråk-liknelsen. :D

Russell är verkligen klassig, det håller jag med om. Jag vet inte hur man ska beskriva det på svenska, men poised. Kör bra, för sig väl, vältalig men samtidigt inte så out of touch med sina känslor att han inte upplevs som spontant glad, öppen och rolig enligt mig. Det är ju många som tycker han är det värsta sortens förare som hänt F1, men jag tycker han är som klippt och skuren för sporten och för mediarollen.

Ja, Sainz är doing the waiting game. Det gör mig nervös. Det bästa som är ledigt är väl Hamiltons nuvarande styrning hos Mercedes, men han vill ju gärna ha något längre kontraktsvis. Vi i Alpine adopterar honom gärna om han vill köra traktor ett tag.

Red Bull brukar ju bryta ned förare som inte presterar, det har vi onekligen sett historiskt. De förväntas bara prestera utan det stöd som de behöver. Jag tror Checo har varit en väldigt god resurs som glad, tacksam andraförare så länge som det faktiskt gick bra för honom. Samtidigt drar han in enormt med sponsorpengar samt är otroligt populär. Men nu strular det i maskineriet och det verkar ha satt sig i bakhuvudet lite för honom? Jag blev lite förvånad över långtidskontraktet, faktiskt.

Det ska bli roligt att se Ollie! Undrar vem han får som teamkamrat, risken är ju att det blir Ocon. :cautious:
 
Haha, åh ja – 'Wow!' från Fernando som inte heller är ett fan av Ocon efter att ha haft honom som teamkamrat. Undrar om han fick déjà vu. Det var någon som gnällde på Gaslys sociala medier att hans 'Ciao!' var 'elakt och onödigt', men den generella konsensusen verkade vara den av 'tack för underhållningen'. Ocons körning däremot, elak och onödig! Skrattade högt åt fotbollshuligan i fyllebråk-liknelsen. :D

Russell är verkligen klassig, det håller jag med om. Jag vet inte hur man ska beskriva det på svenska, men poised. Kör bra, för sig väl, vältalig men samtidigt inte så out of touch med sina känslor att han inte upplevs som spontant glad, öppen och rolig enligt mig. Det är ju många som tycker han är det värsta sortens förare som hänt F1, men jag tycker han är som klippt och skuren för sporten och för mediarollen.

Ja, Sainz är doing the waiting game. Det gör mig nervös. Det bästa som är ledigt är väl Hamiltons nuvarande styrning hos Mercedes, men han vill ju gärna ha något längre kontraktsvis. Vi i Alpine adopterar honom gärna om han vill köra traktor ett tag.

Red Bull brukar ju bryta ned förare som inte presterar, det har vi onekligen sett historiskt. De förväntas bara prestera utan det stöd som de behöver. Jag tror Checo har varit en väldigt god resurs som glad, tacksam andraförare så länge som det faktiskt gick bra för honom. Samtidigt drar han in enormt med sponsorpengar samt är otroligt populär. Men nu strular det i maskineriet och det verkar ha satt sig i bakhuvudet lite för honom? Jag blev lite förvånad över långtidskontraktet, faktiskt.

Det ska bli roligt att se Ollie! Undrar vem han får som teamkamrat, risken är ju att det blir Ocon. :cautious:
Ja, Alonso är väl inte bara smiles and sunshines direkt. Men han är fasen underhållande. Han får gärna vara kvar på griden ett tag till bara pga det. 😅 Hur han kör är ju också roligt. Som en matador som brottas med bilen. :laugh:

Ett "ciao" är ju rätt milt i förhållande till vad andra kan säga. Pierre är väl en rätt bussig person i grunden. Vilket väl han teammate inte direkt är kanske..

Ja, jag tycker Russel är himla slipad på ett bra sätt. Han är oerhört intelligent och analytisk. Men har ändå mer EQ än vissa. Och är så balanserad i pressen, lyfter teamet, grattar andra etc. Good guy liksom!

Hoppas ändå Sainz tar Mercedes 1 år hellre än väljer längre kontrakt i sämre bil. Då kanske han sänker sitt varumärke lite som Ricciardo och tappar under resans gång.

Ja, ngt har ju låst sig för Checo. Kan inte vara lätt att alltid jämföras med Max. Eller att inte direkt få tillbaks av Max. Och sen är det väl tumult bakom kulisserna på många plan. Jag vet inte om Checo är sämre på att ställa in bilen också och tappar självförtroende av det med. Måste vara jobbigt att bara inte få till det oavsett stall. Men än mer i det..

Man har väl knappt sett Newey på tävlingarna nu på några race? Eller har jag bara missat? Brukar inte han vara med mer?
Undrar om de börjat sätta honom i karantän eller ngt med tanke på det och att bilarna tappar i förhållande till övriga som steppat upp lite.
Vi skämtar lite om det här när RB-bilarna strulat. Då gnider vi handflatorna mot varann, kniper evil ihop ögonen och väser "Newey!", som om det vore hans hämdplan. 🤪

Stackars Ollie isf! Hoppas han har en bra försäkring som gäller även vid flygturer etc..
 
Ja, Alonso är väl inte bara smiles and sunshines direkt. Men han är fasen underhållande. Han får gärna vara kvar på griden ett tag till bara pga det. 😅 Hur han kör är ju också roligt. Som en matador som brottas med bilen. :laugh:

Ett "ciao" är ju rätt milt i förhållande till vad andra kan säga. Pierre är väl en rätt bussig person i grunden. Vilket väl han teammate inte direkt är kanske..

Ja, jag tycker Russel är himla slipad på ett bra sätt. Han är oerhört intelligent och analytisk. Men har ändå mer EQ än vissa. Och är så balanserad i pressen, lyfter teamet, grattar andra etc. Good guy liksom!

Hoppas ändå Sainz tar Mercedes 1 år hellre än väljer längre kontrakt i sämre bil. Då kanske han sänker sitt varumärke lite som Ricciardo och tappar under resans gång.

Ja, ngt har ju låst sig för Checo. Kan inte vara lätt att alltid jämföras med Max. Eller att inte direkt få tillbaks av Max. Och sen är det väl tumult bakom kulisserna på många plan. Jag vet inte om Checo är sämre på att ställa in bilen också och tappar självförtroende av det med. Måste vara jobbigt att bara inte få till det oavsett stall. Men än mer i det..

Man har väl knappt sett Newey på tävlingarna nu på några race? Eller har jag bara missat? Brukar inte han vara med mer?
Undrar om de börjat sätta honom i karantän eller ngt med tanke på det och att bilarna tappar i förhållande till övriga som steppat upp lite.
Vi skämtar lite om det här när RB-bilarna strulat. Då gnider vi handflatorna mot varann, kniper evil ihop ögonen och väser "Newey!", som om det vore hans hämdplan. 🤪

Stackars Ollie isf! Hoppas han har en bra försäkring som gäller även vid flygturer etc..

Jag tror Fernando gillar drama lika mycket som vi andra gör, han är ju ändå 'on the dark side'. :D Gubben får bara gärna låta bli att tvärbromsa när han har förare i bakvingen. Igen. Russell är ömtålig. :angel: Angående Newey så har jag för mig att de sagt på Sky att han har haft en viss paus? Ryktena går ju att han är i förhandlingar med Aston Martin efter att ha fått ett lukrativt förslag därifrån, men sanningshalten är alltid svår att bedöma.

Pierre är superbussig, verkligen. Det är en sak som gjort honom till en favorit. Ugh, jag såg F1 Show på Sky inför helgens race på Silverstone där vissa team blev intervjuade och sedan sparkade lite fotboll och la straffar. När det var Alpines tur så kom Estie och Pierre in med bra energi och det första Crofty och company börjar prata om är deras rivalitet och dåliga relation. Pierre är typ 'Ah whatever' och börjar prata fotboll med publiken som är på bra humör. Sedan drar de tillbaka samtalettill hur dålig stämning det är mellan dem och energin bara dör mer och mer. Sedan när de äntligen ska spela boll så kickar Pierre bollen till Estie som missar målet varpå Crofty säger att "det inte ens går bra när ni försöker samarbeta". Estie utbrister då ett 'Fuck you!' till Crofty – även om jag tror han ursäktade sig efteråt, jag satt mest häpen, så lät det väldigt äkta, från djupt inne och frustrerat. Jag förstår faktiskt Ocons irritation, även om jag är glad över att det inte var Pierre som sa det. Vilket trainwreck till intervju, det här är inte Drive to Survive! :cautious:

Jag gissar att Sainz vill vara säker över 2026 med alla ändringar som kommer ske, men teamen gillar nog inte att vänta. HAAS, Williams och Stake/Audi har ju velat ha honom sedan hans stol i Ferrari blev tagen ifrån honom, Alpine känns mer chill eftersom de ska prova Doohan och Schumacher med och Mercedes är lite veliga med Antonelli. Det faktumet att de två kan vänta ut Sainz kan löna sig i längden. Det är ju mina två favoritteam men jag förstår om han känner dem som nedköp.

För Perez skull hoppas jag att teamet faktiskt värnar om honom och värdesätter honom mer än bara för att han just fått kontraktet förnyat och behöver prestera i konstruktörsmästerskapet för att McLaren inte ska springa om. De kommer bli farliga, team papaya.

Imorgon blir det fyra (?) rookies i FP1 tror jag? Bearman, Hadjar, Doohan och Colapinto, om jag minns rätt. Kul! :love:
 
Brittisk dominans! 😍 Här kommer resultatet från dagens stundtals grådisiga kval på Silverstone. Notera att Pierre Gasly kommer att starta P20 på grund av att han bytt till en femte motor med tillhörande element, vilket egentligen skulle gett honom ett 50-grid penalty. :rofl:

1000027003.jpg
 
Neeej vad tråkigt för Russell :arghh:

Och WOW McLarens omkörningar, och wow, McLaren team varför dubbel-stackade ni inte?

Gah, spännande race :love:
 
Åh gud, vad jag har grinat! Så himla fint att se hur rörd Hamilton och många runt honom blev.
Oerhört kul att det är fler bilar/förare som kan fightas om toppen. Så spännande race!
Tråkigt för Piastri! Men kul att Hulken lyckas hålla sig kvar på, särskilt för en Haas, bra poäng!
 
Bra race! Och jag gillade smörgåsbordet av känslor efter racet, jag är verkligen inget Hamiltonfan men blev faktiskt berörd av att se hur rörd han var. Och så superkritiska, besvikna Norris och en lättad, ganska glad Verstappen. Mycket roligare med lite dynamiska känslor än den kliniska framtoning som har dominerat intervjuerna under lång tid. Speglar att det händer lite i fältet.
 
Ja vad ska man säga, Silverstone ÄR det bästa i kalendern. Alltid fantastisk underhållning!

Synd med taktiken för Mclaren men vet ni, nu ser man att RB inte är odödliga! Och så himla kul för Hamilton, och samtidigt synd för Russell. Men jag får se det positiva i att Mclaren drog mest poäng av konkurrenterna iallafall.

Såg något om att Perez ev hade en klausul om att hans performance måste höjas innan sommaruppehållet. Känns som att det är riskzon på den isåfall va? 😅
 
Såg något om att Perez ev hade en klausul om att hans performance måste höjas innan sommaruppehållet. Känns som att det är riskzon på den isåfall va? 😅

Som jag har förstått klausulerna gäller det dels att han inte får vara för långt efter Max Verstappen poängmässigt, samt att det finns en uttalad målsättning för hur högt han måste hålla sig i tabellen placeringsmässigt som helhet för att inte bli utbytt och att det är Belgiens GP som är deadline.

Jag hoppas bara att Red Bull inte håller på med sitt karakteristiska sätt att tugga sönder förare och spotta ut dem igen. Det har helt klart låst sig för Checo – jag hoppas att han får den stöd och support som behövs för att få tillbaka självförtroendet i bilen. Han verkar "känna djupt" och använda mycket känslouttryck när det inte går vägen för honom och ta på sig mycket skuld för det som sker, något som jag kan tänka mig att RBR utnyttjar. "Men han har ju så mycket rutin" tycker folk och ja, jo – men har han så mycket rutin i just denna situation? Känns ju definitivt tveksamt att han kommer nå de målen just nu.
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 184
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp