Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det inte akut så vill man generellt inte att eleverna ”försvinner” när det är nationella. Sen tror jag inte att man kan vägra.
Nä men jag måste ju kunna få svar om det är nationella prov den dagen eller ej. Vi har 5 veckor på hösten. Tur man inte har någon begravning eller sånt. Det här tandläkarbesöket kan göras två gånger om året. Jag måste få svar på om det är något tänkt just på tisdag. Frågade klassföreståndare före höstlovet och hon skulle kolla upp det sedan blev hon sjukskriven . Vi får vell hoppas att vårens nationella prov inte krockar med de nationella proven.

Eftersom att de inte haft något prov dessa två veckor än så börjar man undra.
 
Nä men jag måste ju kunna få svar om det är nationella prov den dagen eller ej. Vi har 5 veckor på hösten. Tur man inte har någon begravning eller sånt. Det här tandläkarbesöket kan göras två gånger om året. Jag måste få svar på om det är något tänkt just på tisdag. Frågade klassföreståndare före höstlovet och hon skulle kolla upp det sedan blev hon sjukskriven . Vi får vell hoppas att vårens nationella prov inte krockar med de nationella proven.

Eftersom att de inte haft något prov dessa två veckor än så börjar man undra.
Ring upp rektor om du inte vet vem vikarien är. Känner att man är ursäktad om man blir sjukskriven.
Kan inte barnet fråga i skolan?
 
Ring upp rektor om du inte vet vem vikarien är. Känner att man är ursäktad om man blir sjukskriven.
Kan inte barnet fråga i skolan?
Mejlade rektor i fredags när jag fick veta att läraren är sjukskriven. Idag mejlade jag en annan lärare. Ja jag förväntar mig inte att klassföreståndare skall svara när hon är sjuk. vikarien varierar från dag till dag.
 
Att alla boomers vägrar släppa taget om Facebook så man tvingas ha skiten om man vill vara med i vissa sammanhang, eller bara inte vill gå miste om till exempel jobb eller livet i allmänt.
Jag stör mig på...alla boomers vägrar släppa....Några? En del ? Alla?

Fördomar gillar inte jag.

Och stör mig på juniora personer (oavsett ålder) som tycker arbetsuppgifter förstör deras dag. Oroliga som roliga.
 
Jag stör mig på...alla boomers vägrar släppa....Några? En del ? Alla?

Fördomar gillar inte jag.

Och stör mig på juniora personer (oavsett ålder) som tycker arbetsuppgifter förstör deras dag. Oroliga som roliga.
Alltså nu är väl detta en lättsam tråd vad jag har sett? Jag skrev det där med lite glimten i ögat precis som många andra gjort.

Självklart fattar jag att inte alla boomers osv. Jag lovar att jag inte har fördomar på det sättet, så du behöver inte oroa dig.

Oavsett vad alla säger kommer jag dock fortsätta störa mig. :D:p
 
Alltså nu är väl detta en lättsam tråd vad jag har sett? Jag skrev det där med lite glimten i ögat precis som många andra gjort.

Självklart fattar jag att inte alla boomers osv. Jag lovar att jag inte har fördomar på det sättet, så du behöver

inte oroa dig.

Oavsett vad alla säger kommer jag dock fortsätta störa mig. :D:p
Aha lättsamt.. det var ändå fördomsfullt. Och glimten med ögat..absolut. men jag såg det inte alls där.





J
 
Jag hade tagit upp det med chefen. För mig som är extremt känslig för lukter blir det ett arbetsmiljöproblem.
Samma, tog det upp med chefen som kommer ta ett samtal med berörda personen. Iochmed att vi har mycket kontakt utåt på min avdelning så är det faktiskt pinsamt att folk skall behöva bemötas av någon som inte sköter sin hygien. Så det är "dubbelt" på den grejen. Hoppas det löser sig med en tillsägelse.
 
Som jag fattat årskurs 6 så på hösten gör de det tre och tre.

Edit årskurs 6 7 nov-9 december men det är ju inte 5 dagar i veckan fem veckor i rad.

Muntliga nationella (ma, sv, en) görs i par/grupp någon gång från v 46-50. Skolorna väljer själva när och hur de skall genomföras, så länge som de görs under denna tidsperiod.

De är alltså inte lika tidskänsliga som de skriftliga proven.
 
Muntliga nationella (ma, sv, en) görs i par/grupp någon gång från v 46-50. Skolorna väljer själva när och hur de skall genomföras, så länge som de görs under denna tidsperiod.

De är alltså inte lika tidskänsliga som de skriftliga proven.
Då måste det gå att ordna så en elev inte behöver göra det dag x utan kan ta det dag y istället. Så kan elev b ta den tiden istället.

5 veckor där två årskurser inte får gå till läkare tandläkaren eller begravning tex. Sinnessjukt.
 
Då måste det gå att ordna så en elev inte behöver göra det dag x utan kan ta det dag y istället. Så kan elev b ta den tiden istället.

5 veckor där två årskurser inte får gå till läkare tandläkaren eller begravning tex. Sinnessjukt.

Det beror helt på hur skolan valt att lösa det.

Skall lärarna göra det på sin gråtid? Då går det möjligtvis att flytta.

Ska alla elever göra tex sv på måndag v47, nej. Då går det inte att vara ledig den dagen.

Men vad som saknas i det här fallet är kommunikation.
 
Det beror helt på hur skolan valt att lösa det.

Skall lärarna göra det på sin gråtid? Då går det möjligtvis att flytta.

Ska alla elever göra tex sv på måndag v47, nej. Då går det inte att vara ledig den dagen.

Men vad som saknas i det här fallet är kommunikation.
Jo men inte lätt när det inte går att få tag på folk. Förr fanns mejladressen till all personal via skolappen. Det finns inte längre...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 709
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 245
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 077
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp