Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inkommet sms under arbetstid (privat, ej jobb): ”har en brådskande fråga, måste fråga dig om en detalj.” Men så skriv då INOM VILKET JÄVLA OMRÅDE, så kan jag själv få avgöra hur brådskande jag tycker att det är?! Statistiken talar för att det är en juridikfråga i någon form, gärna inom ett område som jag inte jobbar med, och då är jag än mindre sugen på att svara. Nu ska jag dra ut extra länge på att svara bara för att jag stör mig så på detta oskick. :mad:
Ja FY FARAO för "brådskande ospecificerade frågor" på arbetstid! 😤😤😤

En orsak till att jag vanligtvis inte svarar på privata grejer på arbetstid, om det verkligen inte är någon nära vän som INTE brukar höra av sig med osorterade frågor.

Jag brukar inte heller ta privata samtal på arbetstid, folk får glatt vänta tills jag slutat. Orkar inte med vänner o familj när jag jobbar.
 
Nu har min facebookvän, som här om året var covidexpert, för att sedan bli Ukrainaexpert, tydligen fått nog av eländet där och blivit covidexpert igen.

Om ni inte visste det sedan tidigare så är fiskleverolja och kalla bad nu det saliggöramde botemedlet :cautious:

Vad skulle vi stackars okunniga individer göra utan alla dessa multiexperter som självpåtaget informerar om Världen och Allting! Är det möjligen också en juridikexpert? Så skulle jag ju kunna hänvisa alla ytligt bekanta som annars aldrig hör av sig men kommer på att de "känner" mig när de behöver hjälp med något brådskande och komplicerat som det blir för dyrt och jobbigt att anlita en advokat till?
 
Vad skulle vi stackars okunniga individer göra utan alla dessa multiexperter som självpåtaget informerar om Världen och Allting! Är det möjligen också en juridikexpert? Så skulle jag ju kunna hänvisa alla ytligt bekanta som annars aldrig hör av sig men kommer på att de "känner" mig när de behöver hjälp med något brådskande och komplicerat som det blir för dyrt och jobbigt att anlita en advokat till?
De började redan vid skogsbranden i Västmanland märkte jag. O sedan flödade expertisen på...har tänkt att ringa till de för det vore ju så lätt att kunna få svar på massor av frågor på bara ett nummer... Som tex att "släppa betong" i skogen för "det gjorde man på kärnkraftverket i Tjernobyl"...
 
Vad skulle vi stackars okunniga individer göra utan alla dessa multiexperter som självpåtaget informerar om Världen och Allting! Är det möjligen också en juridikexpert? Så skulle jag ju kunna hänvisa alla ytligt bekanta som annars aldrig hör av sig men kommer på att de "känner" mig när de behöver hjälp med något brådskande och komplicerat som det blir för dyrt och jobbigt att anlita en advokat till?
Jag är helt säker på att hon fixar juridikfrågorna också! Hänvisa alla till henne så fort du hinner så blir nog allt bra :up:
 
Nu har min facebookvän, som här om året var covidexpert, för att sedan bli Ukrainaexpert, tydligen fått nog av eländet där och blivit covidexpert igen.

Om ni inte visste det sedan tidigare så är fiskleverolja och kalla bad nu det saliggöramde botemedlet :cautious:
Bevisen för teorierna var alltså att hennes släkting i 80 års åldern som inte varit hos läkare sedan 1988 fick hjärtproblem ett år efter att ha fått sprutan. Hon gav honom rådet att sluta gå til kardiologen och börja med havsbad och fiskleverolja i stället.

Detta meddelar hon nu världen, och någon tant som kommenterar att hon fick ont i foten veckan efter spruta nr 2 fick samma råd, "Om jag skulle vara din läkare så..." Människan är absolut inte läkare. :nailbiting:
 
Bevisen för teorierna var alltså att hennes släkting i 80 års åldern som inte varit hos läkare sedan 1988 fick hjärtproblem ett år efter att ha fått sprutan. Hon gav honom rådet att sluta gå til kardiologen och börja med havsbad och fiskleverolja i stället.

Detta meddelar hon nu världen, och någon tant som kommenterar att hon fick ont i foten veckan efter spruta nr 2 fick samma råd, "Om jag skulle vara din läkare så..." Människan är absolut inte läkare. :nailbiting:
Usch så tragikomiskt 🥴 Det blir liksom jätteroligt så som du skriver om det men detta är ju ett av de fenomen jag har absolut svårast för.
 
Nu vet jag inte exakt vilken typ av ljusknapp det är som du brottas med, men är den ens i närheten av de jag stött på så förstår jag dig :cautious:

man skall kunna trycka två gånger upp för att sätta på. Två gånger ner för att stänga av. En gång upp för att göra det ljusare och en gång ner för att dimma.

Men den har liksom eget liv och väljer själv vad den vill och inte vill göra. Så idag kan jag ha ljus av eller på den absolut lägsta ljusnivån. :meh:
 
Att hundarna nyss rök ihop rejält inomhus pga ett missförstånd dem emellan. En satt och hoppades jag skulle dela med mig av kexen och den andra sov, sömntutan vaknade till och flög upp med ett skall, kolliderade med tiggaren som trodde han blev påhoppad så han tryckte ner den andre så det small i golvet. Gråt och tandagnisslan, ilskna vrål från dem bägge och smällande käftar så katterna flydde.

Vrål från mig när de hängde i varandras nackar och de bröt och taggade ner direkt. Tur ingen kom till skada och att de inte rev ner TV:n. :cautious:

Tror sjusovaren drömde något när han flög upp och var på väg mot ytterdörren när han istället kolliderade med varulven som tände till av "attacken".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 711
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 246
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 077
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp