Formel1 (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 31.)

Alltså, om man bortser från missen på mjuka däck i SQ3 så FLÖG Mclaren fram med sina nya uppdateringar 🥰

Ja, de såg himla snabba ut efter att styrningen blivit åtgärdad. Bådar gott! :love:

Bottas har fått ett grid penalty och kommer starta från sista plats i dagens sprint på grund av incidenten med Oscar Piastri.
 
Jag blev tvungen att se om den nu och Ocons förolämpade 'WHO likes it overcooked?!" är jag varje gång jag lagar kött. Relaterar 100%. :rofl: Samt att han när teamet sa åt honom att pusha bilen gav tillbaka, "I am pushing what are you talking about!" summerar hur det är att vara på team Alpine så väl. Allez, le bleu! Jag vill nästan ha kvar dem i samma team trots allt.

Jag håller med, man ska ändå tänka på att Yukis P10 och en poäng firades som om det vore en vinst i Japan – med all rätt, det var en imponerande prestation – samtidigt som Ricciardo "bara" behöver gå ut och toppa? Med samma material? Det tycker inte jag är rimligt. Yuki är yngre, men han kör med hela sin själ och all sin hunger varje gång och vidden av det ska inte underskattas.

Kan inte Lawrence Stroll skicka Lance på något rikemans-racingkollo och ta in Sainz istället? Jag höll på att säga, "skicka honom till IndyCar", men där är ju murarna än närmre . . :nailbiting:

Jag blir mer och mer nervös om Audi-dörren är stängd för Sainz. Jag är fortfarande inte helt säker på att Mercedes har något för honom att signera utan det verkar som om alt handlar om huruvida de väljer Kimi Antonelli först eller vill låta honom mogna i F2/Williams ett år. Längre än så tror jag inte de kan uppehålla honom och Sainz vill säkert skriva på ett längre kontrakt.

Imorgon kväll är det dags för träning och sprint quali! Jag är så taggad! :love:
Hahaha, måste verkligen kolla!! Haha, minns det, verkligen bra summering! Jaa, jag kommer sakna det helfranska teamet om de delar på sig...

Håller med!

Hahaha, det hade varit nåt :cool:

Jag blir också nervös!! Sainz förtjänar ju verkligen en plats, vore sjukt om han inte fick en och trist om han hamnar i ett mindre bra team!

Spänd inför racet imorgon :love:
 
Mitt hjärta klarar inte hans otur. Det är imponerande att Hamilton inte fick straff för den kanonkulan.

Men då kom Magnussen och rollspelade sen karma så det jämnade ut sig 😂

1000022684.jpg
 
Femma i Q1 och P12 till slut! :love: Nu sitter jag och fläktar bort tårar med händerna igen. Här kommer resultatet av kvalet från den här gråtmilda men ack så kärleksfulla TS.

1000022690.jpg
 
Wiho! Grattis!! :love:

Tack! :love: Alltså jag borde ha en livestream med en kamera riktad emot mig under alla tävlingsmoment med någon slags komisk ambition känner jag. Jag sa – både till en kär vän till mig men också högt för mig själv – att, "Kom igen nu, bromsa inte ens i kurvorna!" och precis efter det slog han till med P5 i Q1. "Men VAD gör du?!" utbrast jag högt ut i tomma intet innan glädjetårarna kom. :rofl:
 

Jag gråter, fina Lando 😭😭😭 var tvungen att knåpa ihop videon i all hysteri

Jag har suttit och tänkt på er i Papaya Crew nu när han kört så snyggt ikväll! Så välförtjänt, så iskallt! Grattis!! :love: Det här unnar jag honom verkligen.

Gasly startade P12, halkade ned lite och slutade sedan P12 så det tycker jag är godkänt, ett steg framåt till och med. :heart Russell P8 och också godkänd tycker jag. Alpine fick sista poäng genom Ocon om jag såg rätt, men jag var inte glad när han försökte skicka in Gasly i väggen i början av loppet. Kommentatorn bara, "Look at this pair!" Och jag bara "Ja, det här paret IDIOTER! :rage: " :rofl:
 
Alltså AAAAAAAAHHHHH :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Mycket vettigare än så har jag inte att säga :heart😭

LANDOOOOO :love: :love: :love: :love: :love: :love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love: Hinner ej skriva mer än så nu!

Det har verkligen varit en populär vinst – oavsett andra fans teamtillhörigheter har Lando fått gratulationer från höger och vänster på mitt feed. :love:

En vän till mig som är team Sainz sa att det är krig mellan Sainz och Piastri-fansen hon kommit i kontakt med efter att Sainz orsakat en kollision som slutade med att Piastri fick byta framvinge och missade en förmodat framskjuten placering. Sainz fick ett fem sekunders tilläggsstraff samt ett straffpoäng på licensen. I det officiella dokumentet står det att läsa att "It was clear to us that car 55 [Sainz] was to blame for the collision" och jag håller fullständigt med dem, det var så självklart och straffet så pass "billigt" att jag inte trodde att det fanns rum för tolkning och/eller konflikt, mer än att jag har förståelse för att Piastri-fansen skulle vara något salty. :nailbiting:
 
Det har verkligen varit en populär vinst – oavsett andra fans teamtillhörigheter har Lando fått gratulationer från höger och vänster på mitt feed. :love:

En vän till mig som är team Sainz sa att det är krig mellan Sainz och Piastri-fansen hon kommit i kontakt med efter att Sainz orsakat en kollision som slutade med att Piastri fick byta framvinge och missade en förmodat framskjuten placering. Sainz fick ett fem sekunders tilläggsstraff samt ett straffpoäng på licensen. I det officiella dokumentet står det att läsa att "It was clear to us that car 55 [Sainz] was to blame for the collision" och jag håller fullständigt med dem, det var så självklart och straffet så pass "billigt" att jag inte trodde att det fanns rum för tolkning och/eller konflikt, mer än att jag har förståelse för att Piastri-fansen skulle vara något salty. :nailbiting:
Jaa! Så roligt!!! :love:

Gick upp tidigt, tidigt innan jobbet för att hinna se! Sååå glad att jag gjorde det :love:

Nämen! Ja, så knasigt när vissa grejer blir konflikt!

Och Gasly, glad för din skull, det var ju verkligen ett steg framåt!! :love: Ja, galenskap av Ocon!! Hahaha, det om paret idioter, kände lite samma (med kärlek) :D
 
Jaa! Så roligt!!! :love:

Gick upp tidigt, tidigt innan jobbet för att hinna se! Sååå glad att jag gjorde det :love:

Nämen! Ja, så knasigt när vissa grejer blir konflikt!

Och Gasly, glad för din skull, det var ju verkligen ett steg framåt!! :love: Ja, galenskap av Ocon!! Hahaha, det om paret idioter, kände lite samma (med kärlek) :D

Ett sådant där fint lopp med lyckligt slut vill man ju verkligen inte missa utan se i realtid. :love: Hann du till jobbet i tid?

Tack! :love: Ja, bilen är tydligen mycket lättare nu vilket är skönt! Förhoppningsvis får vi gladare förare och kan slåss om lite poäng i alla fall. Jag trodde fasen att Ocon skulle falla tillbaka i sina gamla synder och ta ut Gasly ur racet med flit. Jag hade sparat helgens efterlängtade snacks till racet men efter "Look at that pair!" Så satt jag mest och spände ögonen på följdordningen för att se om det franska inbördeskriget nått sin kulmen och glömde bort snacksen. :D

Jag har spenderat kvällen med att se lite F1-videos från olika stall och my God, hoppet i kemi mellan Carlando (:heart) till Ocon/Gasly – de får inget shipname, nej! Conga? – är så enormt att det faktiskt är underhållande i sig. Alpine försöker verkligen få dem till att leka lekar/spela spel, smaktesta/laga mat och så vidare ihop men det blir mest spänt tycker jag. Gasly har ju – helt objektivt, tycker jag – världens bästa skratt där han kastar huvudet bakåt och skrattar med hela kroppen, typ såhär:

1000022874.jpg


Men när Ocon tror att han är fyndig i deras videos så blir det mest, 'Heh heh .. ' med helt döda ögon, haha! Nu tycker jag inte synd om någon av dem för de lever säkert sina drömliv båda två på varsitt håll, så därför kan jag sitta och skratta åt det hela och låta deras rollprestationer vara värda ett A for effort. :D
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 919
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp