Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, jag förstår fördelarna men jag skulle personligen aldrig köpa en bostad utan egen tvättmaskin 😅 bara tanken på att dela tvättmaskin med en massa främlingar, behöva boka tid, passa tiderna och dessutom vara tvungen att använda parfymfritt tvättmedel och sköljmedel får mig att inse att gemensam tvättstuga inte är något för mig 😅

Det är lätt värt all extra elkostnad att ha egen tvättmaskin 😍
Håller med!
 
Privilegierna och miljöovänligheten. Ju mer vi kan dela på tvättmaskiner och annat, desto färre saker behöver produceras för att sedan stå oanvända merparten av tiden.
Det byggdes ett lägenhetshus här som fick massa utmärkelser för att vara grönt och miljövänligt, på papper. Jäkligt udda eftersom de byggde 1or och 2or, alla med egen tvätt- och diskmaskin. Mindre lägenheter innebär också mer betong i väggar mot andra lägenheter för ljudisolering. Och vilka bor i såna lägenheter? Oftast ungdomar. Analys av avloppsvattnet har visat på ett överskott av hudvårdsprodukter. Och avfallsmängden är större än normalt pga att många unga inte har koll på sortering eller bäst före datum och såna saker. Det var inte många saker som blev rätt i det prisbelönta huset :banghead:
 
Stör mig fortfarande på min kollega.
Inte nog med att hen stjäl (typ) saker, utan hen kommer med så korkade kommentarer. Hen är anställd som vaktmästare, det tar hen 3 veckor att sätta upp ett par gardinstänger. Nu har det tagit 2 veckor att få upp en tv på en vägg.
Det kröp dessutom fram att det inte är hen som fått upp tvn på väggen, utan it-killen har gjort precis allt. Till it-killen har hen sagt flera gånger att "jag är inte hantverkare" O_o:confused:
Som vaktmästare måste man väl kunna skruva fast saker i en vägg?
Det är ju inte heller rocket science, att lura ut hur man borrar ett hål, sätter i plugg, och sen skruvar upp grejer?

Blir knäpp snart :nailbiting::arghh:
 
Stör mig fortfarande på min kollega.
Inte nog med att hen stjäl (typ) saker, utan hen kommer med så korkade kommentarer. Hen är anställd som vaktmästare, det tar hen 3 veckor att sätta upp ett par gardinstänger. Nu har det tagit 2 veckor att få upp en tv på en vägg.
Det kröp dessutom fram att det inte är hen som fått upp tvn på väggen, utan it-killen har gjort precis allt. Till it-killen har hen sagt flera gånger att "jag är inte hantverkare" O_o:confused:
Som vaktmästare måste man väl kunna skruva fast saker i en vägg?
Det är ju inte heller rocket science, att lura ut hur man borrar ett hål, sätter i plugg, och sen skruvar upp grejer?

Blir knäpp snart :nailbiting::arghh:
Det låter verkligen inte som rätt man på rätt plats!
 
Stör mig fortfarande på min kollega.
Inte nog med att hen stjäl (typ) saker, utan hen kommer med så korkade kommentarer. Hen är anställd som vaktmästare, det tar hen 3 veckor att sätta upp ett par gardinstänger. Nu har det tagit 2 veckor att få upp en tv på en vägg.
Det kröp dessutom fram att det inte är hen som fått upp tvn på väggen, utan it-killen har gjort precis allt. Till it-killen har hen sagt flera gånger att "jag är inte hantverkare" O_o:confused:
Som vaktmästare måste man väl kunna skruva fast saker i en vägg?
Det är ju inte heller rocket science, att lura ut hur man borrar ett hål, sätter i plugg, och sen skruvar upp grejer?

Blir knäpp snart :nailbiting::arghh:
Är detta frukt och hårt bröd snubben?
 
Stör mig fortfarande på min kollega.
Inte nog med att hen stjäl (typ) saker, utan hen kommer med så korkade kommentarer. Hen är anställd som vaktmästare, det tar hen 3 veckor att sätta upp ett par gardinstänger. Nu har det tagit 2 veckor att få upp en tv på en vägg.
Det kröp dessutom fram att det inte är hen som fått upp tvn på väggen, utan it-killen har gjort precis allt. Till it-killen har hen sagt flera gånger att "jag är inte hantverkare" O_o:confused:
Som vaktmästare måste man väl kunna skruva fast saker i en vägg?
Det är ju inte heller rocket science, att lura ut hur man borrar ett hål, sätter i plugg, och sen skruvar upp grejer?

Blir knäpp snart :nailbiting::arghh:
Det här låter som en felanställning och/eller felkommunikation av arbetsuppgifterna. Chefens ansvar att ställa det tillrätta.
 
Att ett företag som säljer luftvägsrensare gör reklam som dyker upp i mitt flöde, med ett inslag från Nyhetsmorgon med en mamma som berättar hur hon förlorade sitt barn på 1,5 år som satt i halsen. Dels vet jag inte om företaget har tillåtelse att använda hennes trauma i reklamsyfte men ännu störigare är att denna luftvägsrensare är livsfarlig och Svenska Livräddningssällskapet försöker sprida ordet att denna INTE ska användas utan riskerar att förvärra situationen. Ändå finns det förskolor som köper in dessa.

Så jag passar på att sprida ordet här också. Inga föremål i halsen! Dunka i ryggen på barn och heimlich på vuxna oavsett vad marknaden tycker om att de inte kan tjäna pengar på det.
 
Att ett företag som säljer luftvägsrensare gör reklam som dyker upp i mitt flöde, med ett inslag från Nyhetsmorgon med en mamma som berättar hur hon förlorade sitt barn på 1,5 år som satt i halsen. Dels vet jag inte om företaget har tillåtelse att använda hennes trauma i reklamsyfte men ännu störigare är att denna luftvägsrensare är livsfarlig och Svenska Livräddningssällskapet försöker sprida ordet att denna INTE ska användas utan riskerar att förvärra situationen. Ändå finns det förskolor som köper in dessa.

Så jag passar på att sprida ordet här också. Inga föremål i halsen! Dunka i ryggen på barn och heimlich på vuxna oavsett vad marknaden tycker om att de inte kan tjäna pengar på det.
:eek: Var tvungen att googla och... vad i helvete? Ser komplett livsfarligt ut på så många sätt.
Andra sökträffen var liksom från HLR rådet som varnar. De har testat produkten på en avliden människa? Vansinne.

Nu stör jag mig också på det där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 692
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 074
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp