Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh... jag hade en kollega i somras som GILLADE den... fd EPA-unge :p

Hen introducerade oss i hytten för följande musikverk också, något vi andra aldrig hört tidigare (extremt NSW och icke-PK):


Jag har haft den på hjärnan i flera månader, kom dock inte ihåg vad den hette/början utan bara från ”det var en stor…”, och har stört mig på det. Men av kanske förklarliga skäl har jag inte velat googla 😅. Men nu vet jag, så tack! (Med tanke på att jag typ bara hört/sjungit den på en handfull studentsittningar för typ av 10 år sedan är det ändå lite anmärkningsvärt att refrängen satt sig såpass hårt)
 
Jag har haft den på hjärnan i flera månader, kom dock inte ihåg vad den hette/början utan bara från ”det var en stor…”, och har stört mig på det. Men av kanske förklarliga skäl har jag inte velat googla 😅. Men nu vet jag, så tack! (Med tanke på att jag typ bara hört/sjungit den på en handfull studentsittningar för typ av 10 år sedan är det ändå lite anmärkningsvärt att refrängen satt sig såpass hårt)

Den är... MINNESVÄRD och tämligen trallvänlig :rofl:
 
Jag brukar gå igenom faser i livet där de funkar utmärkt ett tag, sedan funkar de inte. Ömsom vin… 😅
Det är som påsarna med snören på, aldrig fått de att funka. Drar alltid i fel snöre, det blir bara knöl av allt
tills jag började fodra med Dodson & Horrell, 100% av de påsarna får jag upp som tänkt?
Fortfarande inga andra, så har tyvärr inte knäckt koden :grin:
 
Stör mig orimligt mycket på de här "roliga bilderna" som florerar på facebook varje år runt farsdag. Det där att man ska minnas att det är skärfarsdag, långfarsdag o.s.v.
Jag känner mig som en extrem partypooper som stör mig på det, då det ju är tänkt som ett "skämt".

Men då jag vet att det på många ställen där ute fortfarande är så att det är kvinnan i hushållet som får se till att ha alla bemärkelsedagar i minnet, och att ska det bli något morsdagsfirande så måste hon själv se till att åtminstone ha ett finger med i planerandet/påminnandet, så känns det så bakvänt.
När det dessutom oftast är de mest HöHö-iga männen, som fortfarande talar om "fruntimmer" som delar detta, då blir det :yuck:

Glad lördag på er alla då :D
 
Stör mig orimligt mycket på de här "roliga bilderna" som florerar på facebook varje år runt farsdag. Det där att man ska minnas att det är skärfarsdag, långfarsdag o.s.v.
Jag känner mig som en extrem partypooper som stör mig på det, då det ju är tänkt som ett "skämt".

Men då jag vet att det på många ställen där ute fortfarande är så att det är kvinnan i hushållet som får se till att ha alla bemärkelsedagar i minnet, och att ska det bli något morsdagsfirande så måste hon själv se till att åtminstone ha ett finger med i planerandet/påminnandet, så känns det så bakvänt.
När det dessutom oftast är de mest HöHö-iga männen, som fortfarande talar om "fruntimmer" som delar detta, då blir det :yuck:

Glad lördag på er alla då :D
Oj, jag delade en sådan i roliga bilder-tråden häromdagen :o Tyckte att den var väldigt rolig men det enbart p.g.a avslutningen. Reflekterade inte över att den skulle vara problematisk på något sätt och förstår nog inte riktigt vad du menar, men så är jag också lite ovanligt trögtänkt denna morgon :angel:
 
Stör mig orimligt mycket på de här "roliga bilderna" som florerar på facebook varje år runt farsdag. Det där att man ska minnas att det är skärfarsdag, långfarsdag o.s.v.
Jag känner mig som en extrem partypooper som stör mig på det, då det ju är tänkt som ett "skämt".

Men då jag vet att det på många ställen där ute fortfarande är så att det är kvinnan i hushållet som får se till att ha alla bemärkelsedagar i minnet, och att ska det bli något morsdagsfirande så måste hon själv se till att åtminstone ha ett finger med i planerandet/påminnandet, så känns det så bakvänt.
När det dessutom oftast är de mest HöHö-iga männen, som fortfarande talar om "fruntimmer" som delar detta, då blir det :yuck:

Glad lördag på er alla då :D
Håller med.
Här har det tjatats om fars dag i över en vecka. Det låter som att det är nobelmiddagen som väntar allra minst. 🙄
 
Oj, jag delade en sådan i roliga bilder-tråden häromdagen :o Tyckte att den var väldigt rolig men det enbart p.g.a avslutningen. Reflekterade inte över att den skulle vara problematisk på något sätt och förstår nog inte riktigt vad du menar, men så är jag också lite ovanligt trögtänkt denna morgon :angel:
Jag förstår att inte alla delar min exelenta smak när det kommer till humor, eller att det kanske är jag som är överdrivet bitter i detta fallet :D

Ska se om jag lyckas förklara det, min hjärna är också lite helgledig.
Jag ser den ofta delas på facebook av män som är av den kalibern att de själva skulle glömma bort partnerns och barnens födelsedagar om det inte vore så att partnern påminde dem (och kanske även fixat present, i deras namn). Skulle det inte vara för att det fanns några halvlånga människor i huset som hade oljud och störde en nu som då skulle man väl stundvist helt glömma bort att man hade barn.
Så att just dessa tycker att de vore värda att firas i många dagar blir så fel.

(Jag kan ha överdrivit i texten en aning, sådär för effektens skull :D)
 
Theobald Thor är den vidrigaste sången som finns!! Har för många år sedan haft den på hjärnan under en tenta. "Redogör för följande: xxx" - min hjärna "pungeli pung" i 4 timmar!
:rage::bag:

Efter detta vägrar jag TT i någon form. Går iväg om nån försöker sjunga/spela skitet.
Jag går och nynnar på pungeli pung nästan hela tiden. Så förbannat trallvänlig så man vansinnig ju :rage:🤣 och är det inte pungeli pung så kommer "det var en stor kuk" som nån jäkla ticks 😅
 
Hundägare som skrattar/flinar åt sina hundar när de attackerar min cykel! Tur i oturen att det var en liten hund med tanke på koppellängden, hade det varit en stor hund så vill jag inte veta vad som kunde ha skett. Hur svårt ska det vara att fostra sina hundar?😓
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 685
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 073
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp