Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättning på temat: folk som är tvärsäkra på saker de faktiskt har fel kring.

En av mina mest störande kollegor är sån här. Idag hade personen två frågor/påståenden, som jag genast kunde korrigera som felaktiga.
Skam den som ger sig, kollegan var givetvis tvungen att hålla fast vid sin felaktiga uppfattning. :banghead:
Sagt med stor självsäkerhet och visshet.

För böfvelen, bespara mig de dumma frågorna om du ändå inte tänker ändra uppfattning. Och ibland är bondförnuft inte tillämpligt. Men neej.

Ett av mina absoluta favoritcitat är "Utan tvivel är man inte riktigt klok." Ingen slump att det är de lågmälda och ödmjuka kollegorna jag vänder mig till för de bästa råden. Förutom att de är avsevärt trevligare att alls diskutera med, så är ju också innehållet i råden så enormt mycket mer värda än vad som prackas på en från de mest självgoda och narcissistiska typerna.
 
Ett av mina absoluta favoritcitat är "Utan tvivel är man inte riktigt klok." Ingen slump att det är de lågmälda och ödmjuka kollegorna jag vänder mig till för de bästa råden. Förutom att de är avsevärt trevligare att alls diskutera med, så är ju också innehållet i råden så enormt mycket mer värda än vad som prackas på en från de mest självgoda och narcissistiska typerna.
Ja och ju mer man kan ju mindre kan man känns det som.
 
Ett av mina absoluta favoritcitat är "Utan tvivel är man inte riktigt klok." Ingen slump att det är de lågmälda och ödmjuka kollegorna jag vänder mig till för de bästa råden. Förutom att de är avsevärt trevligare att alls diskutera med, så är ju också innehållet i råden så enormt mycket mer värda än vad som prackas på en från de mest självgoda och narcissistiska typerna.
Ja verkligen är det så!
Jag har några kollegor som det alltid är väldigt givande att vrida och vända på resonemang med. De är inte fyllda av sin oerhört excellenta uppfattning om sig själva, utan det går att närma sig frågor ur flera synvinklar och samtidigt kan man medge att man kanske inte kommer ihåg precis alla detaljer man någonsin lärt sig och att det är bra om man kan friska upp minnet tillsammans.

Men "mallgrodorna" kan ju och vet ju allt, även sådant de aldrig läst. Så det går lika bra att höfta. Hrmpfffff!!!

Visst är det bra med självsäkra kollegor också, men just fenomenet att be om råd för att sedan ignorera rådet när man har fel, är för mig obegripligt. Låt bli att fråga då. Jag kommer inte att hålla med om jag vet att nån har fel.
 
Ja och ju mer man kan ju mindre kan man känns det som.
Minns när jag - på skoj - skällde på min veterinär.
Jg frågade om en av hästarna och han sa eftertänksamt -antingen gör xx, eller så gör du ingenting. Hon kan bli bra av bägge.

Jag sa att det märks att du inte är nyexaminerad. En sån veterinär hade gett mig ett rakt och tvärsäkert svar :rofl:
 
Visst är det bra med självsäkra kollegor också, men just fenomenet att be om råd för att sedan ignorera rådet när man har fel, är för mig obegripligt. Låt bli att fråga då. Jag kommer inte att hålla med om jag vet att nån har fel.
Fast... Jag vikarierade på ett socialkontor, som receptionist och sekreterare. En av socialsekreterarna kom ibland in till mig och frågade om ett ärende. Ofta gjorde hon sedan tvärtom. hon behövde bara argument för att fatta beslutet. Ofta gav jag det, som total amatör och inte alls insatt i klienten.
 
att folk verkligen rekommenderar Polarexpressen som julfilm

Ok att det var ca 10 år sedan jag såg den men det var verkligen skräp, tror vi försökte igen men stängde av. Obehaglig julfilm:down: då är jag inte kräsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 679
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 237
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 073
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp