Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wtf, jag hade fått psykbryt.

(Hon som har rekommenderat ena kontorets chef att ta bort telefontiden för dom en eftermiddag i veckan. D.v.s. den eftermiddagen det aldrig verkar vara folk på kontoret och dom kopplar om sin telefon till oss).
Kanske är något att föreslå... 🤔 Nu svarar de iofs inte vilken dag det än är men på fredagar är det nog 0/10 som besvaras.
 
Jag stör mig på att det kan vara knäpptyst med samtal från växeln hela dagen, fram tills jag går på toa. Då ringer det typ 9 gånger av 10 känns det som :banghead:
Igenkänning på det. :D
Eller, man tar lite handkräm, eller man har på sig en kemikaliemask, eller man är på väg in i rummet i källaren där det är kass mottagning, eller man bär en stege i ena handen och 3 stolar i andra... :cautious:
 
Och än värre med alla öppnade paket som folk inte vill ha men tyckte det var rimligt att köpa ändå. Och vilket slöseri med alla dessa miniförpackningar som produceras för detta.

Men fattar att företagen är nöjda. ”Om vi delar grisen i 24 delar och målar säcken röd kommer folk gladeligen betala hysteriska priser för saker de inte vill ha” :p

Grinchen var det ja ;)

Trots att jag själv köpt en kalender i år :angel: så tillhör jag samma Grinch-klubb. Jag håller mig dock till sådant som jag äter upp, där det inte finns någon tvekan om att allt kommer att gå åt. Och den enda extraförpackningen (hoppas jag!) är själva pappkalendern som de läckra kolorna är dolda i.

Men annars, eftersom jag strävar efter att plastbanta och inte belasta jordens resurser i onödan så har även jag svårt att se tjusningen i att shoppa onödiga småpryttlar och en massa miniförpackningar i, för det mesta, all denna jävla plast. Bara för att de är paketerade i 24 luckor.
 
Jag stör mig på folk som inte följer trafikregler:meh: de är inte till för att jävlas med vissa individer, de är till för att vi ska samspela i trafiken.

Var ute och gick nyss, stadsmiljö som är ordentligt upplyst. Går över gatan vid ett övergångsställe där en bil har stannat, precis som man ska. Precis när jag har passerat bilen och har två steg kvar till trottoaren kommer en man på cykel susande förbi bilen i körbanan och håller på att köra över mig. Ville han inte eller kunde han inte tänka att om bilen stannar för en fotgängare vid ett övergångsställe så betyder det att jag också ska stanna. Dessutom fanns det en cykelbana:banghead:
 
Att museum och kulturinstitutioner verkar helt inkapabla till att ladda upp sina videor på YT i rimligt schema. De dumpar gärna 5-15 videor på en gång, försvinner sen i flera veckor/månader, och dumpar en hög till. Hur svårt kan det vara att schemalägga 1-2 i veckan som alla andra?
 
Takida - Curly Sue. :rage: Hade glömt att den fanns i flera år men så hörde jag den och nu sitter den fast i huvudet. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr den. :rage: Tänker uppenbarligen försöka ändå.
  • Texten är så banal!! :rage: Det är som om någon försökt hitta det absoluta genomsnittet av vad som brukar vara med i rockkärlekssånger, eller kanske kärlekssånger överhuvudtaget, och tagit med exakt det och inget mer. Inget unikt överhuvudtaget, utom eventuellt att föremålets hår visst är lockigt.
  • Svengelska. "The heart is pumping for my life, the mind is happy" - jaha, vilka då? :rage:
  • Det finns inget flyt, formuleringarna känns skeva. :rage: Jag får känslan av att det är ett högstadiebarn som har skrivit texten.
  • DEN VAR SÅ POPULÄR!!! :rage: Dålig musik finns det gott om och jag hatar inte all sådan, men om en låt blir så omtyckt att den måste spelas överallt hela tiden och flera av ens vänner som man tidigare uppfattat som intelligenta också börjar lyssna ... :rage:
Här är skiten.
https://www.google.com/search?q=takida+curly+sue+lyrics

  • Tillagt efter att ha tvingat mig att titta på videon för att se att den funkar: HON HAR JU INTE ENS LOCKIGT HÅR. På huvudet i alla fall. :cool:
 
Vet inte om det är störigt eller bara märkligt men gått runt i enbart T-shirt utomhus och byxor. Ingen jacka, inget sådant. Det är november :cautious:
Men SÅ varmt är det väl ändå inte.....eller var någonstans bor du :confused:?? Här har det väl varit runt 10-12 grader de flesta dagar på sistone, och idag blåser det dessutom lite snålt = absolut inte t-shirtväder..... 🥶 Jag hade fleecejacka med regnkappa över för att inte frysa idag.
 
Takida - Curly Sue. :rage: Hade glömt att den fanns i flera år men så hörde jag den och nu sitter den fast i huvudet. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr den. :rage: Tänker uppenbarligen försöka ändå.
  • Texten är så banal!! :rage: Det är som om någon försökt hitta det absoluta genomsnittet av vad som brukar vara med i rockkärlekssånger, eller kanske kärlekssånger överhuvudtaget, och tagit med exakt det och inget mer. Inget unikt överhuvudtaget, utom eventuellt att föremålets hår visst är lockigt.
  • Svengelska. "The heart is pumping for my life, the mind is happy" - jaha, vilka då? :rage:
  • Det finns inget flyt, formuleringarna känns skeva. :rage: Jag får känslan av att det är ett högstadiebarn som har skrivit texten.
  • DEN VAR SÅ POPULÄR!!! :rage: Dålig musik finns det gott om och jag hatar inte all sådan, men om en låt blir så omtyckt att den måste spelas överallt hela tiden och flera av ens vänner som man tidigare uppfattat som intelligenta också börjar lyssna ... :rage:
Här är skiten.
https://www.google.com/search?q=takida+curly+sue+lyrics

  • Tillagt efter att ha tvingat mig att titta på videon för att se att den funkar: HON HAR JU INTE ENS LOCKIGT HÅR. På huvudet i alla fall. :cool:
Den hade jag glömt bort. Jag hade en period när jag verkligen gillade den. :p
 
Men SÅ varmt är det väl ändå inte.....eller var någonstans bor du :confused:?? Här har det väl varit runt 10-12 grader de flesta dagar på sistone, och idag blåser det dessutom lite snålt = absolut inte t-shirtväder..... 🥶 Jag hade fleecejacka med regnkappa över för att inte frysa idag.
15 grader varmt och ljummen vind i sydligaste norrlands kustland idag. Jag var ute och krattade i bara T-shirt och träningsbrallor :up: Då är jag ändå en fryslort :p
 
Amen to that. På samma tema, tvångsmässig delgivning av information utan att den alls har efterfrågats, men som mottagaren likväl förväntas låtsas vara intresserad eller imponerad av.
Fortsättning på temat: folk som är tvärsäkra på saker de faktiskt har fel kring.

En av mina mest störande kollegor är sån här. Idag hade personen två frågor/påståenden, som jag genast kunde korrigera som felaktiga.
Skam den som ger sig, kollegan var givetvis tvungen att hålla fast vid sin felaktiga uppfattning. :banghead:
Sagt med stor självsäkerhet och visshet.

För böfvelen, bespara mig de dumma frågorna om du ändå inte tänker ändra uppfattning. Och ibland är bondförnuft inte tillämpligt. Men neej.
 
Men SÅ varmt är det väl ändå inte.....eller var någonstans bor du :confused:?? Här har det väl varit runt 10-12 grader de flesta dagar på sistone, och idag blåser det dessutom lite snålt = absolut inte t-shirtväder..... 🥶 Jag hade fleecejacka med regnkappa över för att inte frysa idag.
Nära Uppsala typ. Höll på fylla höpåsar, mocka mm. Brukar ju vara rätt kall av mig annars. Men fick ta av mig mer och mer och mer 😅
 
Men gröna linser var det väl ändå? Harry och Lilly har väl gröna ögon i boken? Eller minns jag helt tokigt nu? 🙈
Jo i boken har de bägge gröna ögon. I filmen hade Daniel Radcliffe linser i den första filmen men var rätt besvärad av dem så de skippade linserna i de nästkommande filmerna. Och han är blåögd. Mamman syns ju inte jättemycket i filmerna men jo har också reagerat på att hon har bruna ögon. Men ja film är film och bok är bok. Snape såg ju tex väldigt normal ut som liten i filmen till skillnad mot boken
 
Jo i boken har de bägge gröna ögon. I filmen hade Daniel Radcliffe linser i den första filmen men var rätt besvärad av dem så de skippade linserna i de nästkommande filmerna. Och han är blåögd. Mamman syns ju inte jättemycket i filmerna men jo har också reagerat på att hon har bruna ögon. Men ja film är film och bok är bok. Snape såg ju tex väldigt normal ut som liten i filmen till skillnad mot boken
Jo absolut, har koll på allt det :) Menade bara att rätta färgen på linserna som nämndes.
Fick dock för mig att de inte lyckades med linserna i första filmen heller, men där kan jag ha fattat fel :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 679
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 237
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 073
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp