Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungjävlar

Min hund mår illa och vill bara vara ute. Så vi går unt runt runt runt samma lilla park. Idag dök det upp ungdomar (helsvenska sådana) och sköt fyrverkerier runt oss. Min normalt skottfasta hund blev så rädd att han slutade andas!

Han kom snabbt igång igen, men lät då som Dart Vader efter ett lopp mot Usain Bolt.

Jag visste inte ens att något sådant kunde hända. Nu sitter jag här och gråter.
 
Sådant här:

Screenshot 2022-11-10 at 20.59.45.png


Alltså, när folk lägger upp födelsedagshälsningar till andra personer på sin EGEN profil, så att det dyker upp i alla deras vänner och bekantas flöden, istället för att skicka det till personen som faktiskt fyller år. I det här fallet tycks det dessutom röra sig om ett barn som ser ut att vara uppskattningsvis 1-2 år gammalt, så ungen kan inte ens läsa eller på något vis ta till sig denna hälsning.

Voffor gör di på dette viset?
 
Ungjävlar

Min hund mår illa och vill bara vara ute. Så vi går unt runt runt runt samma lilla park. Idag dök det upp ungdomar (helsvenska sådana) och sköt fyrverkerier runt oss. Min normalt skottfasta hund blev så rädd att han slutade andas!

Han kom snabbt igång igen, men lät då som Dart Vader efter ett lopp mot Usain Bolt.

Jag visste inte ens att något sådant kunde hända. Nu sitter jag här och gråter.

Fy fan vilka tölpar! Stackars dig och stackars lilla hunden som redan mår dåligt, hoppas han hämtar sig och att ni får gå ifred när du vågar dig ut igen. :heart Och hoppas att karma drabbar alla skoningslöst som inte kan visa ens den minsta hänsyn till djur. :devil:
 
Att Harry Potter ”got his mothers eyes” typ tre gånger i varje film och i sista filmen när man får se Snapes minne av Lily så väljer de en skådis med stora mörkbruna ögon? Alltså, hur svårt kunde det vara att hitta en blåögd unge när de ju gjort en poäng av att tjöta om det i 8 filmer? 😅
 
Att Harry Potter ”got his mothers eyes” typ tre gånger i varje film och i sista filmen när man får se Snapes minne av Lily så väljer de en skådis med stora mörkbruna ögon? Alltså, hur svårt kunde det vara att hitta en blåögd unge när de ju gjort en poäng av att tjöta om det i 8 filmer? 😅
Gröna ögon unge ju :p

Edit:
Fast iofs har karaktären i filmen blå ögon så borde väl iaf vara det

Tycker nästan mer om filmversionen när Snape dör än originalet så gripande ❤️
 
Sådant här:

Visa bifogad fil 105161

Alltså, när folk lägger upp födelsedagshälsningar till andra personer på sin EGEN profil, så att det dyker upp i alla deras vänner och bekantas flöden, istället för att skicka det till personen som faktiskt fyller år. I det här fallet tycks det dessutom röra sig om ett barn som ser ut att vara uppskattningsvis 1-2 år gammalt, så ungen kan inte ens läsa eller på något vis ta till sig denna hälsning.

Voffor gör di på dette viset?
Känns som en fortsättning på @Daff s serie i roliga bildertråden.
 
Sådant här:

Visa bifogad fil 105161

Alltså, när folk lägger upp födelsedagshälsningar till andra personer på sin EGEN profil, så att det dyker upp i alla deras vänner och bekantas flöden, istället för att skicka det till personen som faktiskt fyller år. I det här fallet tycks det dessutom röra sig om ett barn som ser ut att vara uppskattningsvis 1-2 år gammalt, så ungen kan inte ens läsa eller på något vis ta till sig denna hälsning.

Voffor gör di på dette viset?
När jag ser sådant antar jag alltid att personen har gjort fel, antingen av misstag eller att man inte visste hur det funkar?
 
Vågar nästan inte skriva det på det här forumet med tanke på andra populära trådar :p men jag stör mig något hiskeligt på den här adventskalendertrenden som varenda företag och varenda människa helt okritiskt tycks ha hoppat på. Det får den egentligen julälskande jag att förvandlas till Grinchen 😆
 
Vågar nästan inte skriva det på det här forumet med tanke på andra populära trådar :p men jag stör mig något hiskeligt på den här adventskalendertrenden som varenda företag och varenda människa helt okritiskt tycks ha hoppat på. Det får den egentligen julälskande jag att förvandlas till Grinchen 😆
Jag håller med om att det är smått hysteriskt med kalendrar.

/Sthu, som har köpt två. Stolle.
 
Vågar nästan inte skriva det på det här forumet med tanke på andra populära trådar :p men jag stör mig något hiskeligt på den här adventskalendertrenden som varenda företag och varenda människa helt okritiskt tycks ha hoppat på. Det får den egentligen julälskande jag att förvandlas till Grinchen 😆
Haha jag stör mig på att jag föll för det 😂😅🙈
Men inom rimliga gränser såklart 😝
 
Vågar nästan inte skriva det på det här forumet med tanke på andra populära trådar :p men jag stör mig något hiskeligt på den här adventskalendertrenden som varenda företag och varenda människa helt okritiskt tycks ha hoppat på. Det får den egentligen julälskande jag att förvandlas till Grinchen 😆
Ibland undrar jag vad som händer med alla kalendrar som produceras men ingen köper!
 
Har en fd kollega som gör så hela tiden. Alla namnsdagar alla födelsedagar😂
En av mina facebookvänner verkar också tro att hans facebookflöde är det som alla andra i världen också ser.

Han skriver saker som "jag också var ute på promenad!" Jaha, vem annan var ute på promenad? Antagligen någon av hans vänner som jag inte vet något om.

Eller "jag har nu redan tre gånger den här våren skrivit om att man inte ska posta bilder av folk man inte känner på facebook, nu måste det här få ett slut!" Jag har ingen aning om vem som postat vad om vem. Inga bilder av honom har jag åtminstone sett.

Och "Man ska faktiskt inte skriva om sina sjukdomar här, det är ett offentligt forum som alla kan läsa!" Jahapp, jo, alla dina 23 facebookvänner kan läsa det, och du har ju inte skrivit om någon sjukdom.

Jag får intrycket av att han tror att hans grejer är något som alla i världen läser, och att de också ser allt som han ser på sin facebook.
 
Ibland undrar jag vad som händer med alla kalendrar som produceras men ingen köper!

Och än värre med alla öppnade paket som folk inte vill ha men tyckte det var rimligt att köpa ändå. Och vilket slöseri med alla dessa miniförpackningar som produceras för detta.

Men fattar att företagen är nöjda. ”Om vi delar grisen i 24 delar och målar säcken röd kommer folk gladeligen betala hysteriska priser för saker de inte vill ha” :p

Grinchen var det ja ;)
 
Ibland undrar jag vad som händer med alla kalendrar som produceras men ingen köper!
Rea. Jag har köpt tidigare års LEGO-adventskalendrar på våren för lägre priser bland annat. Men de dyrare som jag sett med skönhet, hästsaker osv brukar vara rejält begränsad upplaga av.

Jag älskar förövrigt att köpa julsaker efter jul. Brukar vara mycket trevligare priser då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 667
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 236
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 072
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp