Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som vet allt och kan allt och gärna ska lägga sig i allt. Gärna med ganska liten utbildning men desto mer egna åsikter istället!.

Människor av detta slag: hav självinsikt och inse att ni icke kan kunna allt och att edra åsikter inte efterfrågas ständigt. Edra medmänniskor hyser dock för stor takt och ton för att säga det rakt ut till eder.
Jag har en högt utbildad hästvän som ständigt råkar ut för att försäljare föreläser om foder för henne eller nån försöker berätta om nån toppryttare de sett IRL. Kan vara ryttare vars hästar vännen ridit. Hen har dessutom högskolepoäng i utfodring och har föreläst i ämnet.

Men hen ser se så neutral ut att folk luras tro att hen inte vet nåt. Hens svar brukar bli nåt i stil med -så intressant :D:D:D
 
Min IKBT för människor med ADHD avslutades innan jag var klar med alla delar. Det var ett missförstånd. Jag ville faktiskt göra klart allt, jag har skjutit på det en del för det ha r varit mycket. Jaja jag orkar inte kontakta dem och ta upp det, det får väl vara avslutat då. Jag får skylla mig själv lite också som inte hållit igång och gjort det.
 
Att företag plötsligt fått för sig att det är Så Himla Hippt Coolt Och Trendigt att använda de skandinaviska bokstäverna för att sätta lite extra fjong på varumärket/produkten. Ett svenskt företag som säljer glass i USA har där gett sina smaker namn som Choklad Peanöt Butter, Hazelnöt Choklad och Strawbär Cashew. Det är möjligt att de gör det lite med glimten i ögat, men det skär i hela min själ så fult, ologiskt och pinsamt det är!

Sen har vi alla de där företagen som har noll och inget med Skandinavien att göra och ändå envisas med att använda en eller flera av bokstäverna - oftast på ett fullständigt ologiskt sätt.

Hitta på era egna bokstäver och låt bli att missbruka våra, för bövelen! :rage:
 
Att företag plötsligt fått för sig att det är Så Himla Hippt Coolt Och Trendigt att använda de skandinaviska bokstäverna för att sätta lite extra fjong på varumärket/produkten. Ett svenskt företag som säljer glass i USA har där gett sina smaker namn som Choklad Peanöt Butter, Hazelnöt Choklad och Strawbär Cashew. Det är möjligt att de gör det lite med glimten i ögat, men det skär i hela min själ så fult, ologiskt och pinsamt det är!

Sen har vi alla de där företagen som har noll och inget med Skandinavien att göra och ändå envisas med att använda en eller flera av bokstäverna - oftast på ett fullständigt ologiskt sätt.

Hitta på era egna bokstäver och låt bli att missbruka våra, för bövelen! :rage:
Påminner mig om nån historia om att Mötley Crüe inte förstod vad det var folk ropade på deras första spelning i Tyskland (det vill säga de kunde inte sitt eget bandnamn :D ).
 
Fysisk jäkla närvaro på föreläsningar, inte så jag vill ha tillbaka pandemin men en del saker underlättades onekligen. Inte minst eftersom så mycket ständigt förväntas att ske med Stockholm som centrum. Och eftersom Stockholm och nordvästra Skåne är meckigt att förena utom möjligen genom flyg som jag gärna avstår.

Idag t ex föreläsning kl 13-14.35 i Stockholm som innebär bilresa åtta mil med avfärd kl 06.30, tågresa knappt fyra timmar, i Stockholm mindre än fyra timmar allt som allt, tågresa tillbaka cirka fyra timmar och avslutningsvis bilresa åtta mil i kompakt mörker när man redan är rätt sliten. Hemma kl 20.30.

Och då var vi till och med två som delade på passet, så jag var aktiv cirka 45 minuter av tiden och lyssnade den andra halvan (som i och för sig var givande och bra).

Jag kan ju fatta att deltagargruppen som är där två dagar har ett utbyte av att prata med varandra och umgås i pauser och på kvällen. Men jag vågar påstå att min insats som gästartist hade tillfört ganska exakt lika mycket för dagens pass om jag hade varit på en skärm i stället för i en redan ganska trång lokal. Och sexton mils bilkörning är också en i mitt tycke onödig klimatpåverkan, men något annat ressätt hade krävt övernattning vilket inte funkar. Men nu ser jag fram emot att bli kursledare - på distans! - i ett annat ämne. Så visst hopp finns det om framtiden.
 
Sitter på pendeln och två av de närmsta resenärerna äter mackor som luktar. 😖
Börjar undra om jag är överkänslig när det gäller lukter, jag har sagt till flera kollegor att de inte behöver dränka sig i rakvatten och vid ett tillfälle när jag tankade stod det en man på andra sidan pumparna som STANK parfym/rakvatten. 🤮
Nu sitter någon och pratar telefon så alla hör. 🤐
 
Stör mig på att jag sitter å väntar på att få skriva adr provet och näsan rinner järnet. Behöver snyta mig men finns inget papper. 🙈
 
Sitter på pendeln och två av de närmsta resenärerna äter mackor som luktar. 😖
Börjar undra om jag är överkänslig när det gäller lukter, jag har sagt till flera kollegor att de inte behöver dränka sig i rakvatten och vid ett tillfälle när jag tankade stod det en man på andra sidan pumparna som STANK parfym/rakvatten. 🤮
Nu sitter någon och pratar telefon så alla hör. 🤐

I går reste jag med en pytteliten del av tåget som var "lugn avdelning" (tack och lov för det). Min önskan är att mer än halva tågsättten skulle avsättas som "lugn och luktfri avdelning" (samt gärna utan elsparkjävlacyklar), det borde liksom vara det normala? Sedan kunde de som inte känner sig hemma där vara i en särskild kaosavdelning där de kan gapa i mun på varandra och äta McDonaldsmenyer och spela youtubeklipp och musik som ingen bett att få höra rätt ut på högsta ljudnivå.
 
I går reste jag med en pytteliten del av tåget som var "lugn avdelning" (tack och lov för det). Min önskan är att mer än halva tågsättten skulle avsättas som "lugn och luktfri avdelning" (samt gärna utan elsparkjävlacyklar), det borde liksom vara det normala? Sedan kunde de som inte känner sig hemma där vara i en särskild kaosavdelning där de kan gapa i mun på varandra och äta McDonaldsmenyer och spela youtubeklipp och musik som ingen bett att få höra rätt ut på högsta ljudnivå.
JA.
Inför en kaos-avdelnng. Tips till SJ :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 642
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 230
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 067
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp