Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Privathästmänniskor och deras märkliga "hat" mot ridskolemänniskor. Så fort man nämner att man rider på ridskola blir man totalt dumförklarad och alla ens åsikter eller tankar kring hästrelaterade saker ses som det dummaste man någonsin hört.

Sen stör jag mig på att jag blir så ledsen/osäker av det att jag helt enkelt inte vågar uttrycka mig kring hästrelaterade saker för jag orkar inte med att bli ledsen/nedslagen av att jag inte får vara med att prata häst eftersom jag "bara" är ridskoleryttare.
 
Stör mig på alla som måste påtala HUR JOBBIGT det kommer bli med två barn sen eller hur ”tvåbarnschocken” kommer att träffa oss som tåget. Snälla, jag har varit på en ganska mörk plats det här året och börjar precis känna mig väldigt bekväm i föräldraskapet och tar framtiden med ro. Varför måste folk tala om för en att livet kommer bli jobbigt? Det är ganska jobbigt att höra för en som precis kommit på fötter. Samt, varför måste folk anta att det blir likadant för andra som det blev för dem? Olika vuxna, olika barn, olika liv, olika förutsättningar.
 
Stör mig på alla som måste påtala HUR JOBBIGT det kommer bli med två barn sen eller hur ”tvåbarnschocken” kommer att träffa oss som tåget. Snälla, jag har varit på en ganska mörk plats det här året och börjar precis känna mig väldigt bekväm i föräldraskapet och tar framtiden med ro. Varför måste folk tala om för en att livet kommer bli jobbigt? Det är ganska jobbigt att höra för en som precis kommit på fötter. Samt, varför måste folk anta att det blir likadant för andra som det blev för dem? Olika vuxna, olika barn, olika liv, olika förutsättningar.
Upplever att många sådana föräldrar ofta vill pusha sina åsikter på andra för att dom känner sig så ohyggligt upplysta efter att ha fått barn och gud nåde den som har en annan upplevelse/åsikt. 🙃
 
Upplever att många sådana föräldrar ofta vill pusha sina åsikter på andra för att dom känner sig så ohyggligt upplysta efter att ha fått barn och gud nåde den som har en annan upplevelse/åsikt. 🙃

Ja dom vet allt 🙃 Det värsta med att ha sådana i bekantskapskretsen är att deras barn alltid kommer att vara något eller ett par år äldre så även när vi har två barn kommer de ju veta hur det blir sen.. när de blir 4,5,7,10,14 år osv. ”Vänta bara tills…” och man kommer liksom inte kunna säga emot för man är inte där ännu.

Det finns ju ingenting annat i hela världen som upplevs likadant för alla människor så varför skulle det plötsligt finnas ett facit för hur det är att ha/inte ha barn. När man dessutom kan lägga till i ekvationen att även barnen är olika.
 
Att jag glömde fixa en sak på jobbet.
Så nu lär jag åka in dit 1,5 mil och fixa det som kanske tar ca 5-10 min. Måste vara iordning till imorgon bitti o då jag börjar senare då får jag åka dit igen ikväll. Tyvärr.
Även fast det inte är några konstigheter kommer ingen annan som är där imorgon göra det.
Men men. Bättre o gå back på bensinen än att åka in och börja 3h tidigare än tänkt imorgon bitti pga det...
 
Ja dom vet allt 🙃 Det värsta med att ha sådana i bekantskapskretsen är att deras barn alltid kommer att vara något eller ett par år äldre så även när vi har två barn kommer de ju veta hur det blir sen.. när de blir 4,5,7,10,14 år osv. ”Vänta bara tills…” och man kommer liksom inte kunna säga emot för man är inte där ännu.

Det finns ju ingenting annat i hela världen som upplevs likadant för alla människor så varför skulle det plötsligt finnas ett facit för hur det är att ha/inte ha barn. När man dessutom kan lägga till i ekvationen att även barnen är olika.
Nu när mina barn är tonåringar skrattar jag gott åt en bekant som har lika gamla barn. Hon kände sig ofta tvungen att berätta för mig, då barnen var små, att vänta bara tills dina blir äldre/tonåringar, då börjar de också leva rövare och det blir ett enda helvete. Lugna småbarn blir nämligen enligt henne totalt omöjliga som äldre.

Hennes barn var alltså totalt utom kontroll då de var yngre, höll på att halvt slå ihjäl varandra dagligen, rymde, rusade ut på vägen, föll ner ur träd, skrek för full hals då det inte passade sig, osv.

Mina var av den försiktiga typen som helst satt någonstans i ett hörn och typ pusslade.

Gissa vems barn det är som fortfarande beter sig huvudlöst? 😁 Det är ju helt omöjligt att på förhand säga att någon annans barn kommer att bli så svåra vid den eller den åldern.
 
Nu när mina barn är tonåringar skrattar jag gott åt en bekant som har lika gamla barn. Hon kände sig ofta tvungen att berätta för mig, då barnen var små, att vänta bara tills dina blir äldre/tonåringar, då börjar de också leva rövare och det blir ett enda helvete. Lugna småbarn blir nämligen enligt henne totalt omöjliga som äldre.

Hennes barn var alltså totalt utom kontroll då de var yngre, höll på att halvt slå ihjäl varandra dagligen, rymde, rusade ut på vägen, föll ner ur träd, skrek för full hals då det inte passade sig, osv.

Mina var av den försiktiga typen som helst satt någonstans i ett hörn och typ pusslade.

Gissa vems barn det är som fortfarande beter sig huvudlöst? 😁 Det är ju helt omöjligt att på förhand säga att någon annans barn kommer att bli så svåra vid den eller den åldern.

Verkligen! Det är som att vissa vill att andra ska ha det lika eländigt som dem. Jag kanske ska börja köra på samma till mina gravida vänner som ska få sitt första barn? ”Vänta ni bara tills ni inte får den förlossningen ni vill, amningen inte fungerar så ni känner er som värdelösa mödrar som inte kan mata era barn, mjölkstockning, vagnvägran, ryggproblem och isolering tills utmattningen och mörkret börjar krypa in. Inte så rosa bebisbubbla det inte ska ni veta!”

… eller så råkar jag veta flera som just haft en helt fantastiskt rosa bebisbubbla och det skulle jag verkligen unna precis alla nyblivna mödrar. Man vet ju inte fören man vet, varken hur barnen blir eller hur man själv känner. Så konstigt att folk inte kan låta andra få upptäcka sina egna liv.
 
Stör mig på alla som måste påtala HUR JOBBIGT det kommer bli med två barn sen eller hur ”tvåbarnschocken” kommer att träffa oss som tåget. Snälla, jag har varit på en ganska mörk plats det här året och börjar precis känna mig väldigt bekväm i föräldraskapet och tar framtiden med ro. Varför måste folk tala om för en att livet kommer bli jobbigt? Det är ganska jobbigt att höra för en som precis kommit på fötter. Samt, varför måste folk anta att det blir likadant för andra som det blev för dem? Olika vuxna, olika barn, olika liv, olika förutsättningar.
Då kan jag berätta att för mig var det inte alls jobbigare. Snarare lättare. Ja lätt knöligt att ta med storasyskonet in på toa när man ska duscha för att hen inte skulle hitta på något med bebisen men vad är det jämfört med att ha en nästan jämnårig kompis att leka med hela tiden? Lyssna inte på olyckskorparna. Lyssna på de som liksom jag hejar på dig! :heart Problem tar man när de kommer, inte innan dess. Glädje däremot kan man gärna ta ut i förväg, skiter det sig har man iallafall varit glad en stund :)
 
Privathästmänniskor och deras märkliga "hat" mot ridskolemänniskor. Så fort man nämner att man rider på ridskola blir man totalt dumförklarad och alla ens åsikter eller tankar kring hästrelaterade saker ses som det dummaste man någonsin hört.

Sen stör jag mig på att jag blir så ledsen/osäker av det att jag helt enkelt inte vågar uttrycka mig kring hästrelaterade saker för jag orkar inte med att bli ledsen/nedslagen av att jag inte får vara med att prata häst eftersom jag "bara" är ridskoleryttare.
Många har ju dessutom börjat just på en ridskola! Så även jag. Väldigt förnuftigt och till och med bättre många gånger än att direkt köpa sig en egen ponny/häst
 
Stör mig på alla som måste påtala HUR JOBBIGT det kommer bli med två barn sen eller hur ”tvåbarnschocken” kommer att träffa oss som tåget. Snälla, jag har varit på en ganska mörk plats det här året och börjar precis känna mig väldigt bekväm i föräldraskapet och tar framtiden med ro. Varför måste folk tala om för en att livet kommer bli jobbigt? Det är ganska jobbigt att höra för en som precis kommit på fötter. Samt, varför måste folk anta att det blir likadant för andra som det blev för dem? Olika vuxna, olika barn, olika liv, olika förutsättningar.
Känns ju minst sagt som ett märkligt sätt att peppa en blivande tvåbarnsförälder :crazy:

Edit: fast liiite konstigt är det väl ändå när normen är just två barn. Eller 1,6 eller vad det nu än är numer.
 
En säck Krafft Groov Protein i slutet på januari 2021: 239 spänn.
Motsvarande säck Krafft Groov Protein i november 2022: 319 spänn. :meh:

Tror ni man kan bli antagen till Team Krafft med fodersponsring om man har en femtonårig halvblodsvalack som aldrig tävlat, en mycket söt och personlig två och ett halvt år ung nordsvensk - samt en kommande superstar till halvblodsvalack som förvisso också bara är två och ett halvt men ändå snart är inriden? Jag ser att de beskriver medlemmarna som "mer eller mindre kända över hela världen", jag skulle ju passa perfekt som den som är mindre känd över hela världen! :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 228
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 064
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp