Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men verkligen! En hund som hamnar i en kanal, och OJ vilken slump att någon stod och filmade just då!

Jag upplever att den äldre generationen är betydligt mer benägna att dela/gilla/kommentera den typen av videos.
Samma hundvalpar och kattungar som används i flera videos också, i bedrövligt skick. Bland de värsta är djurungar i ormhål eller vattenhål till exempel. Absolut vidrigt - och jag har gjort samma iakttagelse. Det värsta är att om en kommenterar videorna ger man dem uppsving oavsett vad en säger, och rapportera är hopplöst.
 
Tror vi slipper henne framöver, det blir nog svårt att få till nya samarbeten under en lång tid framöver.
Jag är inte något fan av cancelkultur överlag men i det här fallet kan jag tycka att det är ett vettigt statement.

Jag har inget emot cancelkultur. Alltså, visst ska människor kunna tabba sig i livet utan att hamna ute i kylan, men bygger man sitt varumärke på sin person så gäller det ju också att fortsätta vara en person som företag vill samarbeta med. Det ingår lite i jobbet man valt, tufft nog.
 
Jag har inget emot cancelkultur. Alltså, visst ska människor kunna tabba sig i livet utan att hamna ute i kylan, men bygger man sitt varumärke på sin person så gäller det ju också att fortsätta vara en person som företag vill samarbeta med. Det ingår lite i jobbet man valt, tufft nog.
Absolut, jag tycker att det finns flera händelser där det rentav hade behövts mer cancelkultur. Typ Katrin och Bingos fest med Hoes & pimps-tema.

Samtidigt kan jag tycka att mindre allvarliga förseelser ibland blir så jädrans uppblåsta - speciellt om det är kvinnliga influencers inblandade.
 
På att ekvationen tid/pengar inte går ihop så att man hinner/har råd med allt man vill göra/hinna med/få uppleva :arghh: Jag VILL jobba heltid, älskar mitt jobb och mina kollegor.. Men jag vill också vara ledig på heltid, för jag älskar allt man hinner och kan göra då, med barn och djur osv.. Dessutom skulle jag gärna typ ut och tågluffa/resa/gå massa kurser/umgås med människor man tycker om 🤯
 
Samma hundvalpar och kattungar som används i flera videos också, i bedrövligt skick. Bland de värsta är djurungar i ormhål eller vattenhål till exempel. Absolut vidrigt - och jag har gjort samma iakttagelse. Det värsta är att om en kommenterar videorna ger man dem uppsving oavsett vad en säger, och rapportera är hopplöst.
Jag stör mig så mycket på videos av typen "testa att göra det här mot din hund och se hur den reagerar".
Du har ett förtroende, förvalta det väl :rage:
Får psykbryt.
 
Katter också. Vissa saker är ju väldigt harmlösa medan andra (många) mest går ut på att skrämma djuren.
Hoppa över toarullar har jag ingenting emot.
Nej precis, jag menade de där man uppenbart gör djuret obekvämt, skrämt etc. Jag tycker att man ser så många filmklipp där djurägarna helt uppenbart inte vet något om vad det är för djur de har, och vad dess beteende tyder på.
 
Stör mig just nu på tv4 play, det var nyss reklampaus i dokumentären jag tittar på. Reklamen över och så inträffar ett tekniskt fel får jag uppdatera och ladda om, dokumentären laddar och börjar spela. Några sekunder in så kommer ny reklampaus. 😤
 
Samma med hästar. Så många videos på hästar som rids helt fel, ramlar, bockar för att de är uppenbart obekväma etc.
Mitt facebookflöde fylldes nyligen av poster från någon hemsk sida där de räddar vanskötta sjuka hästar från slakterier. Herregud, det är helt befogat att avliva en kroniskt sjuk häst. Men nej, alla ska räddas, och en väldig massa människor kommenterar hur fiiiina hästarna är, hur hääärliga de ser ut och hur enormt gulligt alltihop är :crazy: Var tvungen att blockera sidan då det inte var någon hejd på hemska videon.
 
Mitt facebookflöde fylldes nyligen av poster från någon hemsk sida där de räddar vanskötta sjuka hästar från slakterier. Herregud, det är helt befogat att avliva en kroniskt sjuk häst. Men nej, alla ska räddas, och en väldig massa människor kommenterar hur fiiiina hästarna är, hur hääärliga de ser ut och hur enormt gulligt alltihop är :crazy: Var tvungen att blockera sidan då det inte var någon hejd på hemska videon.
Där håller jag inte helt med dig. Skillnad på vanskött och kronisk sjuk, och tycker generellt att vi avlivar för mycket och för lättvindigt. Däremot tycker jag inte om när det kommersiallieras/görs till content.
 
Där håller jag inte helt med dig. Skillnad på vanskött och kronisk sjuk, och tycker generellt att vi avlivar för mycket och för lättvindigt. Däremot tycker jag inte om när det kommersiallieras/görs till content.
Ja bara vanskött är ju en sak, men de jag såg innan jag lyckades blockera eländet var bla en häst med svår shivering, och en annan med ett galet svullet ben som någon i kommentarerna förklarade att var en kronisk lymfasjukdom som inte går att bota.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 626
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 223
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 063
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp