Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ingen farlig frakt om det dessutom är utrikes, har stött på bra mycket dyrare frakt här i Sverige, men så jobbar jag inom fraktvärlden så klagar inte då det indirekt är det som betalar min lön.
Så ingen här får störa sig på saker som andra tjänar pengar på?
Jag stör mig på att betala 800+ för en hoodie jag inte vet om jag kan ha eller kvalitén på, sen över 100kr I frakt att skicka tillbaka den igen?
Jag bryr mig ärligt talat inte om du betalat 1000kr i frakt inom Sverige...
 
Det var ingen farlig frakt om det dessutom är utrikes, har stött på bra mycket dyrare frakt här i Sverige, men så jobbar jag inom fraktvärlden så klagar inte då det indirekt är det som betalar min lön.
Jo men ibland går det att frakta från Kina för 9 kr från ett företag som verkar vara svenskt.
 
Det där blir jag galen på. Eller svensk adress mm och så skickas sakerna från Kina helt plötsligt. 😡
Kollade mest upp företaget för jag undrade varför jag inte kunde få priserna i annat än euro, då såg jag att företaget skickade från Cypern. Främst är jag nog lite förvånad över att det inte var ett svenskt företag eftersom bandet är svenskt.
 
Hittat en jättefin tröja på Tradera men den är både för stor och för dyr. Främst för dyr, hade kunnat ha den hemma och bara mysa runt i. Jag vill ha den :arghh:
 
Flugor i sovrummet!!! De kryper fram från ingenstans och jag får börja kvällen med att ha ihjäl ett gäng! Nu kom en kl 02.30😭 som jag hörde surra men inte hittade. Vaknar upp 100% när jag måste kliva upp, tända och lokalisera helvetet som såklart är tyst när jag fått tag i flugsmällan.
 
Så ingen här får störa sig på saker som andra tjänar pengar på?
Jag stör mig på att betala 800+ för en hoodie jag inte vet om jag kan ha eller kvalitén på, sen över 100kr I frakt att skicka tillbaka den igen?
Jag bryr mig ärligt talat inte om du betalat 1000kr i frakt inom Sverige...
Det skrev jag aldrig.
 
Lite störigt att det är okej för vissa att komma med pekpinnar men när man själv gör det är det inte okej, även om det gäller samma sak. Suck.
 
Hysterin över jul skapat av 2 familjemedlemmar :meh: Jag fick ena att lugna ner sig i några dagar då jag påpekade hen inte fått schemat ännu men nu har båda kommit på att det måste bakas pepparkakor med släkten och ena familjemedlemmen har bokat upp sig att jobba praktiskt taget varje helg hela december för att förhoppningsvis vara ledig på julafton. Det galna är att det faktiskt är jag som bakar mest vid dessa tillfällen, de andra tappar intresset rätt fort.
Jag fattar verkligen inte varför de i alla år är så insnöade på att det måste vara som tidigare och allt ska vara perfekt, de hinner ju aldrig njuta av det :confused:
 
Idag stör jag mig på i princip allt.
Vädret, kylan, vätan, stöket, prylar, barnens tränare, barnen, min man, mig själv ...
Att det är söndag, att min mobil är dum i huvudet, att trädgården inte gör sig klar utan min hjälp. Äckligt kaffe och att jag inte hittade kaffeerbjudandet i butiken.

Stör mig på mig själv att jag stör mig på så mycket och att köksstolen är obekväm.

🙈😅

Efter lite eftertanke är det nog regnet och att det redan är söndag eftermiddag som stör mig mest.
 
Har inte lyssnat på dem tillräckligt länge, men trist om det verkar gå åt det hållet!
Misstänker att det är för att minimera utgifterna som de gjort så. För övrigt köpte jag en hoodie av dem, inget direkt fel på kvaliteten, men då den var för liten i storleken, och jag inte orkade returnera (bland annat pga frakten), så kastade jag den på en kompis som är lite mindre än mig.
 
Hysterin över jul skapat av 2 familjemedlemmar :meh: Jag fick ena att lugna ner sig i några dagar då jag påpekade hen inte fått schemat ännu men nu har båda kommit på att det måste bakas pepparkakor med släkten och ena familjemedlemmen har bokat upp sig att jobba praktiskt taget varje helg hela december för att förhoppningsvis vara ledig på julafton. Det galna är att det faktiskt är jag som bakar mest vid dessa tillfällen, de andra tappar intresset rätt fort.
Jag fattar verkligen inte varför de i alla år är så insnöade på att det måste vara som tidigare och allt ska vara perfekt, de hinner ju aldrig njuta av det :confused:
Det låter som ett perfekt recept för en dålig/misslyckad jul och julkänsla :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 617
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 216
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 055
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp