Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
TV-reklamen där en tandläkare sysselsätter sig med att snida djurfigurer med borren pga. arbetsbrist för alla har så bra tänder pga. använder tandkrämen X.
Tycker det är provocerande när verkligheten är att det finns de som behöver tandvård som inte ens får ställa sig i en kö.
 
På att jag har fått en dos av min vanliga höstdepp med tillhörande ångest. Allting känns skit, jag är skit och inget kommer bli bättre.

Jag tycker att det borde gå att hantera känslan genom att vara medveten om att det alltid blir så här under mörka hösten och att det kommer gå över men orimligt nog känns det inte bättre av att tänka så.
 
Ah, nej, blockljus är hopplösa så jag använder inte dem :laugh: Kan rekommendera kupéljus! De är lite tjockare men brinner helt utan rinn om de inte står i drag.

De ljusen är jättebra! Det finns ju också "tunnare" blockljus, de jag har brukar brinna ner bra.

Blir det stearin/vax kvar sparar jag det, jag ska göra tändkottar nästa år tänkte jag (jag HATAR att kratta kottar på gräsmattan men då kommer de ju till någon användning iaf :p).
 
Blidösundbolaget.
De har dragit cash från mitt konto. Ingen större summa men mkt oklart. Tydligen har de ”råkat göra felaktiga debiteringar”.
Jag åkte alltså båt sommaren 2021 och måste ha köpt ngt i cafet. Nu 1,5 år senare drar de cash från mitt konto?! De förklarar det med att det ”råkat” bli en felaktig debitering.
Jag skiter i cashen men man kan ju fråga sig hur de kan använda mina kortuppgifter 1,5 år senare? Jag antar ju att de lagrat mina kortuppgifter på ngt vis? Känns tveksamt rent juridiskt
 
Äsch, det går fort! Tar bara några minuter att smälta de gamla ljusen, hälla upp i pappmuggar och köra ner ett kronljus (jag brukar ha ett halvt).
Smart!! Har tänkt att jag ska göra ljus av allt mitt sparade stearin, men har inte hittat veke än 🙈
 
Att Sabatons officiella website tar 13.38 euro i frakt för en jäkla hoodie... Så totalt landar priset på 81.67 euro, är faktiskt inte så sugen på att köpa något. Hoppas de har exakt den med sig när jag ska på konsert så jag kan köpa den där istället..
Ja det är dyrt med bränsle och annat just nu. Det börjar märkas på frakterna också. De som kör kan inte köra ”gratis” de behöver också överleva. Inflationen är inte att leka med.
 
Ja jag kanske inte egentligen stör mig, men är både ledsen och irriterad.
En nära vän til familjen som varit mycket viktig för mig sedan jag var barn, ligger nu på sjukhus och kämpar för sitt liv, smittad av covid. Hon är 75+, ovaccinerad, och självmedicinerade in i det sista med allt möjligt hittepå. :cry:

Jag har en känsla av att det här inte slutar bra, hon har ju en hel drös tidigare sjukdomar också. Det är såklart fel att störa sig på situationen, men det är så sorgligt när det högst troligen hade gått att undvika. :(
 
Ja det är dyrt med bränsle och annat just nu. Det börjar märkas på frakterna också. De som kör kan inte köra ”gratis” de behöver också överleva. Inflationen är inte att leka med.
Ja alltså självfallet vet jag att det kostar att frakta, är inte född i farstun, men tyckte det blev mycket för en enda hoodie, och det hjälper ju inte att företaget är registrerat på Cypern... Hade faktiskt trott att de var baserade Sverige
 
Ja alltså självfallet vet jag att det kostar att frakta, är inte född i farstun, men tyckte det blev mycket för en enda hoodie, och det hjälper ju inte att företaget är registrerat på Cypern... Hade faktiskt trott att de var baserade Sverige
Det var ingen farlig frakt om det dessutom är utrikes, har stött på bra mycket dyrare frakt här i Sverige, men så jobbar jag inom fraktvärlden så klagar inte då det indirekt är det som betalar min lön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 596
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 055
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp