Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
King of Cotton har numera EU-baserade lager också!

Fast ingen annan tillverkare har kommit i närheten av de underbara krispiga sängkläderna från Sheridan :( Eller jo, en då... men Frette är WAY över min budget.

Handdukar har jag fått tag på helt ok alternativ till Christy nu men ja, jag skulle vilja ha mer av Renaissance och Supreme Hygro :(
 
Höll precis på att bli påkörda av en långfärdsbuss. Är på en påfart till E4 och gasar upp för att komma upp i samma hastighet som motorvägen. När påfarten tar slut kommer en bussfil som en buss på motorvägen har tagit sikte på och kör rakt in i påfarten, på oss, så maken får väja in över kanten och bromsa in för att inte krocka. Har sovande barn i bilen och blev jäkligt rädd. Ska skicka ett väldigt argt mail till bussbolaget.
 
Höll precis på att bli påkörda av en långfärdsbuss. Är på en påfart till E4 och gasar upp för att komma upp i samma hastighet som motorvägen. När påfarten tar slut kommer en bussfil som en buss på motorvägen har tagit sikte på och kör rakt in i påfarten, på oss, så maken får väja in över kanten och bromsa in för att inte krocka. Har sovande barn i bilen och blev jäkligt rädd. Ska skicka ett väldigt argt mail till bussbolaget.
Vilken tur maken din hann väja :eek::heart
 
Hysterin över jul skapat av 2 familjemedlemmar :meh: Jag fick ena att lugna ner sig i några dagar då jag påpekade hen inte fått schemat ännu men nu har båda kommit på att det måste bakas pepparkakor med släkten och ena familjemedlemmen har bokat upp sig att jobba praktiskt taget varje helg hela december för att förhoppningsvis vara ledig på julafton. Det galna är att det faktiskt är jag som bakar mest vid dessa tillfällen, de andra tappar intresset rätt fort.
Jag fattar verkligen inte varför de i alla år är så insnöade på att det måste vara som tidigare och allt ska vara perfekt, de hinner ju aldrig njuta av det :confused:
Jag känner så igen det där. Och så har vi dem som har någon fast formad bild av hur jul eller andra högtider SKA se ut och firas, och då ska de med våld genomföra allt som ska genomföras. Om det nu sedan gäller att dra hela släkten med sig på julotta som ingen annan i sällskapet är intressrad av, eller tillaga brunkål och lutfisk som ingen äter sedan morfar avled för 15 år sedan, men de bara ska finnas. Och traditionalisten stressar ihjäl sig med tillagningen medan andra försiktigt påpekar att det där nog är onödigt.

Och de här människorna blir sedan på dåligt humör och ännu mer stressade, då de andra inte entusiastiskt deltar i deras fiskkokande utan antingen motsträvigt hänger med, eller inte alls deltar.
 
Gick "långpromenad" igår och idag (kanske 4 km igår och 3 idag). Nu känns benen som stockar, värker som faen och tunga. Förr kunde jag gå nästan hur länge som helst utan att få ont. Nu kroknar jag av någon enstaka kilometer.. Lite bitter, minst sagt. Och ingen verkar veta vad det är för fel. Det är nog det som stör mig mest.
 
Gick "långpromenad" igår och idag (kanske 4 km igår och 3 idag). Nu känns benen som stockar, värker som faen och tunga. Förr kunde jag gå nästan hur länge som helst utan att få ont. Nu kroknar jag av någon enstaka kilometer.. Lite bitter, minst sagt. Och ingen verkar veta vad det är för fel. Det är nog det som stör mig mest.
Kanske dum fråga men har du testat kompressionskläder? Det gör enorm skillnad för mig.
 
Jag känner så igen det där. Och så har vi dem som har någon fast formad bild av hur jul eller andra högtider SKA se ut och firas, och då ska de med våld genomföra allt som ska genomföras. Om det nu sedan gäller att dra hela släkten med sig på julotta som ingen annan i sällskapet är intressrad av, eller tillaga brunkål och lutfisk som ingen äter sedan morfar avled för 15 år sedan, men de bara ska finnas. Och traditionalisten stressar ihjäl sig med tillagningen medan andra försiktigt påpekar att det där nog är onödigt.

Och de här människorna blir sedan på dåligt humör och ännu mer stressade, då de andra inte entusiastiskt deltar i deras fiskkokande utan antingen motsträvigt hänger med, eller inte alls deltar.
Precis! Och sen har man massa rester som ingen vill äta :meh: likadant med godisbord, räcker inte med att koka knäck utan tidigare år har man ju gjort X, Y och Z så då ska det göras fast ingen orkar och går absolut inte göra det i mellandagarna utan måste va klart till julafton!

Dessa traditionalister glömmer oftast bort att alla har olika liv också, det är inte alltid så lätt åka. Djur, partners, jobb...
För 2 veckor sedan ringde min ena syster upp i tok över vart vi skulle fira. Jag erbjöd vi kunde vara hos mig i år och jisses vilket utbrott, under inga omständigheter kan man fira jul mitt i en stad, det ska vara på landet :meh: Det roliga är att jag bor lite utanför stan och det är nästan exakt lika långt in till stan från mig som det är in till närmaste stad från min pappa, där hon tycker det vart helt okej fira jul tidigare :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 617
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 216
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 055
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp