Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara strumpor. Gör ingen skillnad, så jag har tänkt att det förmodligen inte kommer hjälpa med hela byxor heller..
Det kan ju vara olika såklart men för mig hjälper kompressionstights väldigt mycket mer än strumpor. Strumpor kan vara skönt ibland när vaderna krampar men jag skulle inte kunna gå någon längre sträcka utan kompressionstights. Dels för att musklerna krampar så och dels för att benen blir som du beskriver, som stockar. Om du vill prova kan jag rekommendera skins dnamic. Fantastiska enligt min åsikt.
 
På att ekvationen tid/pengar inte går ihop så att man hinner/har råd med allt man vill göra/hinna med/få uppleva :arghh: Jag VILL jobba heltid, älskar mitt jobb och mina kollegor.. Men jag vill också vara ledig på heltid, för jag älskar allt man hinner och kan göra då, med barn och djur osv.. Dessutom skulle jag gärna typ ut och tågluffa/resa/gå massa kurser/umgås med människor man tycker om 🤯
Jag håller helt med dig! Vi behöver minst fem liv!
 
Det kan ju vara olika såklart men för mig hjälper kompressionstights väldigt mycket mer än strumpor. Strumpor kan vara skönt ibland när vaderna krampar men jag skulle inte kunna gå någon längre sträcka utan kompressionstights. Dels för att musklerna krampar så och dels för att benen blir som du beskriver, som stockar. Om du vill prova kan jag rekommendera skins dnamic. Fantastiska enligt min åsikt.
Ska kolla in! Vore ju underbart om det hjälper
 
Mitt facebookflöde fylldes nyligen av poster från någon hemsk sida där de räddar vanskötta sjuka hästar från slakterier. Herregud, det är helt befogat att avliva en kroniskt sjuk häst. Men nej, alla ska räddas, och en väldig massa människor kommenterar hur fiiiina hästarna är, hur hääärliga de ser ut och hur enormt gulligt alltihop är :crazy: Var tvungen att blockera sidan då det inte var någon hejd på hemska videon.

Jag såg en helt sjukt märklig film på någon som filmade en liten flicka som satt på vägkanten inne i vad som såg ut att vara en afrikansk by, och gick fram till henne med en.. klänning?! Sen filmade de henne när hon åt mat som de gav henne, och skrev att de räddade henne. För det första såg hon ganska lugn och hälsosam ut, och hade redan kläder på sig. Vems är barnet? Hon kanske hade sina föräldrar i huset bredvid, och hon åt väl för att de gav henne mat. Och hur kan ens idé av att rädda ett barn vara att ge henne en klänning? Och vem som helst kan såklart inte gå och plocka barn på gatorna hur som helst. Så himla märkligt precis alltihop.

(Eller rättare sagt inte märkligt, eftersom vi vet att det finns pengar att tjäna på virala klipp).
 
Jag såg en helt sjukt märklig film på någon som filmade en liten flicka som satt på vägkanten inne i vad som såg ut att vara en afrikansk by, och gick fram till henne med en.. klänning?! Sen filmade de henne när hon åt mat som de gav henne, och skrev att de räddade henne. För det första såg hon ganska lugn och hälsosam ut, och hade redan kläder på sig. Vems är barnet? Hon kanske hade sina föräldrar i huset bredvid, och hon åt väl för att de gav henne mat. Och hur kan ens idé av att rädda ett barn vara att ge henne en klänning? Och vem som helst kan såklart inte gå och plocka barn på gatorna hur som helst. Så himla märkligt precis alltihop.

(Eller rättare sagt inte märkligt, eftersom vi vet att det finns pengar att tjäna på virala klipp).

PS. Behöver jag ens säga att kommentarsfältet var fullt av människor som hyllade deras medmänsklighet och folk som desperat ville adoptera flickan..
 
Bara strumpor. Gör ingen skillnad, så jag har tänkt att det förmodligen inte kommer hjälpa med hela byxor heller..
I vilken kompressionsgrad?

De "vanliga" man köper på tex apoteket är sällan speciellt bra.
Vidhåller fortfarande att Bubblisar i form av tights är superba.
 
:turd: då ska tydligen min psykolog sluta och jag flyttas över till VC nya kurator istället.
Typiskt när jag precis idag kände att vi kom någonstans på vägen och jag fick lite verkliga verktyg hantera mitt mående och mitt agerande i jobbiga situationer.
 
Dagens störning är helt totalt orimlig. Jag stör mig på den nya kollegan som ska vikariera i några veckor, för att hon ständigt går omkring och är så GLAD.

Jag fattar ju att det är normalt att le, prata glatt med alla om allt och ingenting, och vara positiv till det man ska göra. Och jag fattar ju att hon är glad över att ha fått jobb och vill ge ett gott intryck.

Ändå stör det mig att jag jobbar med henne i dag. Jag är liksom van med gamla surgubbar som muttrar över eländet i världen, och så jämför vi vem av oss har mer värk i kroppen idag. Normaltillstånd liksom.

Jag är nog rätt knäpp egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 626
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 223
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 063
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp