Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
En säck Krafft Groov Protein i slutet på januari 2021: 239 spänn.
Motsvarande säck Krafft Groov Protein i november 2022: 319 spänn. :meh:

Tror ni man kan bli antagen till Team Krafft med fodersponsring om man har en femtonårig halvblodsvalack som aldrig tävlat, en mycket söt och personlig två och ett halvt år ung nordsvensk - samt en kommande superstar till halvblodsvalack som förvisso också bara är två och ett halvt men ändå snart är inriden? Jag ser att de beskriver medlemmarna som "mer eller mindre kända över hela världen", jag skulle ju passa perfekt som den som är mindre känd över hela världen! :idea:
Kör ba kör!
 
Många har ju dessutom börjat just på en ridskola! Så även jag. Väldigt förnuftigt och till och med bättre många gånger än att direkt köpa sig en egen ponny/häst
Ja alltså jag vill väl tycka att jag iaf har lite att tillföra i att prata häst, jag har ändå varit i hästvärlden i 23 år. Men nästan oavsett var man pratar häst blir man direkt exkluderad om man säger något om ridskola. Jag förstår inte riktigt varför det är så. Är jag sämre hästmänniska för att jag aldrig ägt häst? Makes no sense 🤷‍♀️

Men väldigt tråkigt att aldrig få vara med och prata häst någonstans.
 
Ja alltså jag vill väl tycka att jag iaf har lite att tillföra i att prata häst, jag har ändå varit i hästvärlden i 23 år. Men nästan oavsett var man pratar häst blir man direkt exkluderad om man säger något om ridskola. Jag förstår inte riktigt varför det är så. Är jag sämre hästmänniska för att jag aldrig ägt häst? Makes no sense 🤷‍♀️

Men väldigt tråkigt att aldrig få vara med och prata häst någonstans.
Men! Att det är så :(
Själv försöker jag undvika prata häst med de som inte själva har häst eller rider själva. Bara för att inte snöa in eller uttråka 🙈

Edit: visst finns det grejer som bara de som har häst kanske är mer insatta i. Tex rent ekonomiska biten. Sätta upp träningen för den individen och olika beslut. Men SÄMRE nej det är du inte! Har någon sagt det? Säger väl mer om den personen än om dig i så fall
 
Privathästmänniskor och deras märkliga "hat" mot ridskolemänniskor. Så fort man nämner att man rider på ridskola blir man totalt dumförklarad och alla ens åsikter eller tankar kring hästrelaterade saker ses som det dummaste man någonsin hört.

Sen stör jag mig på att jag blir så ledsen/osäker av det att jag helt enkelt inte vågar uttrycka mig kring hästrelaterade saker för jag orkar inte med att bli ledsen/nedslagen av att jag inte får vara med att prata häst eftersom jag "bara" är ridskoleryttare.
Fy så tråkigt! Det finns ju alla sorters ridskoleryttare, allt från de som knappt kan tränsa rätt (har ridit i samma grupp som vuxna som inte kunde det) till de som har väldigt breda kunskaper och erfarenheter. De som har behov av att dumförklara och trycka ner andra människor är många gånger de som inte kan så mycket. Försök att tänka så, man försöker dölja de egna bristerna med att klanka ner på andra.

Jag var ridskoleryttare, skötare, hängde i privatstall, gjorde långt uppehåll, började igen på ridskola och efter några år köpte jag favorithästen från ridskolan. Det var 20 år sen i vår. Jag har alltid haft en ödmjuk inställning till ridskolor, en bra ridskola kan förändra någons liv.
 
På en ridskola jag var anställd på red jag varje vecka i en grupp oftast någon ny häst eller som skulle introduceras in i verksamheten. Eller min favorit som jag senare dessutom köpte :laugh:
Och den gruppen var ju rätt blandad. De flesta med egen häst.
Skitsvårt tyckte jag ibland minns jag! Var så van ha mycket ytor och fick ha värsta kollen lyssna på instruktioner mm :laugh:
 
Då kan jag berätta att för mig var det inte alls jobbigare. Snarare lättare. Ja lätt knöligt att ta med storasyskonet in på toa när man ska duscha för att hen inte skulle hitta på något med bebisen men vad är det jämfört med att ha en nästan jämnårig kompis att leka med hela tiden? Lyssna inte på olyckskorparna. Lyssna på de som liksom jag hejar på dig! :heart Problem tar man när de kommer, inte innan dess. Glädje däremot kan man gärna ta ut i förväg, skiter det sig har man iallafall varit glad en stund :)

Håller helt med dig. Min starka magkänsla säger att den tuffaste tiden är över för oss och nu ser vi fram emot att få träffa familjens lillasyskon, få flytta in i huset och lära oss de nya formerna för vårt liv tillsammans. Hur det blir sen kommer visa sig :heart

Känns ju minst sagt som ett märkligt sätt att peppa en blivande tvåbarnsförälder :crazy:

Jag tror att det är någon väldigt misslyckad galghumor föräldrar emellan. Man tror att man är på samma plan och skämtar lite om de slitsamma småbarnsåren men det kommer ut helt fel. Vissa är nog så desperata i att få känna att de inte är ensamma i sin situation att de pressar in alla de kommer nära i deras mall.
 
Stör mig just nu på tv4 play, det var nyss reklampaus i dokumentären jag tittar på. Reklamen över och så inträffar ett tekniskt fel får jag uppdatera och ladda om, dokumentären laddar och börjar spela. Några sekunder in så kommer ny reklampaus. 😤
Har exakt samma problem. Hände förut när jag kollade via datorn men trodde det var den datorn som var för gammal. Kollar nu i appen i tvn och sedan ett par dagar uppstår ett oväntat fel vid reklampaus och man måste backa och starta om avsnittet. Då hamnar man där man lämnade men bara att behöva backa och meka flera gånger i ett avsnitt gör en ju tokig och så kommer reklamen igen. Måste ju vara något systemfel?
 
Alltså, sms-appen har ändrat utseende. Störigt.Jag kan inte söka kontakter - det finns bara en sortering, listan över senaste konversationer

Men mest störigt att damtalsappem blivit galen. Den visar inte inkommande samtal om man inte bekräftar att man känner personen. Det gör jag inte alltid eftersom jag har hand om uthyrningen av en bygdegård.

Det tog ett tag att komma på varför samtal försvann. Mät jag skulle ringa tillbaka var det borta.
 
Allientes kundtjänst
Kalejdo-box-hur-det-nu-stavas-skit

3 telefonsamtal tlll Allientes kundservice där man tecknat tjänsten och ttalt 5h väntetid för att få reda på att man måste kontaka box jäkla företaget själv. Inkopplat rätt, googlat felsökningar men händer ingenting så bara börja om.

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

Gett det några dagars vila för att orka ta tag i det igen
 
9F0406CA-42A2-4180-B11B-D0FF480CDB3D.jpeg


Fick denna så fort jag försökte gilla inlägg i en tråd förut 😩
 
Blidösundbolaget.
De har dragit cash från mitt konto. Ingen större summa men mkt oklart. Tydligen har de ”råkat göra felaktiga debiteringar”.
Jag åkte alltså båt sommaren 2021 och måste ha köpt ngt i cafet. Nu 1,5 år senare drar de cash från mitt konto?! De förklarar det med att det ”råkat” bli en felaktig debitering.
Jag skiter i cashen men man kan ju fråga sig hur de kan använda mina kortuppgifter 1,5 år senare? Jag antar ju att de lagrat mina kortuppgifter på ngt vis? Känns tveksamt rent juridiskt
De får dra betalningen upp till tre år efter köp.
 
Jag ska flytta, mellan 2 hyresrätter, och håller på med visning av nuvarande lägenhet. Jag och personen som administrerar uthyrningen bestämmer en tid för visning som sen skickas till de som ska titta på lägenheten. De får alltså datum och klockslag medskickat när de får erbjudande om visning, ca en vecka innan. Det gillar jag. Jag har inte tid att visa lägenhet vid flera tillfällen, inte lust heller. En av de positiva effekterna blir att jag inte får massa samtal från främlingar som ska titta på lägenheten. Förutom att folk ringer ändå.

Sen att det just nu är tredje omgången med visning gör mig inte positivare inställd till folk. Varför vill de inte ha min fina lägenhet? 😕
 
Det ringde precis en försäljare, från samma företag som ringde mig i förra veckan. Den här gången var jag precis som förra gången inte intresserad av tjänsten. Efteråt fick jag ett sms där det står ”Hej, du har precis varit i kontakt med X på företag X, vill du svara på några frågor?” Neeeej! Jag vill inte och det var ni som tog kontakt med mig. Jag tog inte kontakt med er!
 
Folk som vet allt och kan allt och gärna ska lägga sig i allt. Gärna med ganska liten utbildning men desto mer egna åsikter istället!.

Människor av detta slag: hav självinsikt och inse att ni icke kan kunna allt och att edra åsikter inte efterfrågas ständigt. Edra medmänniskor hyser dock för stor takt och ton för att säga det rakt ut till eder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 228
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 064
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp