Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rea. Jag har köpt tidigare års LEGO-adventskalendrar på våren för lägre priser bland annat. Men de dyrare som jag sett med skönhet, hästsaker osv brukar vara rejält begränsad upplaga av.

Jag älskar förövrigt att köpa julsaker efter jul. Brukar vara mycket trevligare priser då.

Det är ju ganska mycket produkter i dessa kalendrar som har bäst före-datum också.
 
Är det? Det var iofs ett par år sen jag köpte just adventskalendrar utöver LEGO men inte ens de som var helt ätbara blev dåliga på över ett år då.

Jag pratar nu framför allt om kalendrar för vuxna. Finns ju adventskalendrar med precis ALLT nuförtiden. Och även om går att konsumera ett år gammal tex choklad går den ju knappast att sälja.
 
Jag pratar nu framför allt om kalendrar för vuxna. Finns ju adventskalendrar med precis ALLT nuförtiden. Och även om går att konsumera ett år gammal tex choklad går den ju knappast att sälja.
Jag pratar kalendrar för vuxna med. Jag menar att de säljs på rea efter jul och de allra flesta är fullt dugliga då eller året efter de tillverkats för. Varken te, öl, eller lakrits för att ta några exempel brukar ju bli dåliga på ett år.
 
Jag pratar kalendrar för vuxna med. Jag menar att de säljs på rea efter jul och de allra flesta är fullt dugliga då eller året efter de tillverkats för. Varken te, öl, eller lakrits för att ta några exempel brukar ju bli dåliga på ett år.

Jag tvivlar starkt på att alla kalendrar för vuxna som blir över köps på rea av folk som ändå hade köpt en kalender året efter, OCH som sen sparar dessa till nästa år och använder istället för nyinköpta. Folk har ju svårt att vänta tilldecember med kalendrar de köpt idag ;)

Och alldeles oavsett är det ju samma masskonsumtion av saker du inte vet vad det är och med stor sannolikhet inte vill ha eller behöver.

Tänk bara hur många miljarders små förpackningar med skönhetsprodukter som lär stå hemma hos folk som rester av adventskalendrar som av de av ena eller andra anledningen inte använt. Och som ingen hade saknat om de aldrig köpt.
 
Jag tvivlar starkt på att alla kalendrar för vuxna som blir över köps på rea av folk som ändå hade köpt en kalender året efter, OCH som sen sparar dessa till nästa år och använder istället för nyinköpta. Folk har ju svårt att vänta tilldecember med kalendrar de köpt idag ;)

Och alldeles oavsett är det ju samma masskonsumtion av saker du inte vet vad det är och med stor sannolikhet inte vill ha eller behöver.

Tänk bara hur många miljarders små förpackningar med skönhetsprodukter som lär stå hemma hos folk som rester av adventskalendrar som av de av ena eller andra anledningen inte använt. Och som ingen hade saknat om de aldrig köpt.
Jag tror att det är en annan grupp än de som köper till fullpris innan december som köper på rea. Och säljer en kalender för lite så gör naturligtvis företaget ändringar för att få färre över. Inget konstigt där.

Sen tycker jag att det är resursslöseri med alla förpackningar, det är säkert mycket som slängs osv men det var inte det jag diskuterade.
 
Jag tvivlar starkt på att alla kalendrar för vuxna som blir över köps på rea av folk som ändå hade köpt en kalender året efter, OCH som sen sparar dessa till nästa år och använder istället för nyinköpta. Folk har ju svårt att vänta tilldecember med kalendrar de köpt idag ;)

Och alldeles oavsett är det ju samma masskonsumtion av saker du inte vet vad det är och med stor sannolikhet inte vill ha eller behöver.

Tänk bara hur många miljarders små förpackningar med skönhetsprodukter som lär stå hemma hos folk som rester av adventskalendrar som av de av ena eller andra anledningen inte använt. Och som ingen hade saknat om de aldrig köpt.
Jag hade två kalendrar förra året. En med lakrits och en med prosecco :D jag tyckte att det var jättekul, det lyfte verkligen en mörk och trist månad. I år har jag köpt lakrits igen, dock inte procecco då jag jobbar borta under veckorna och den är så tung att ta med sig :laugh:

Håller dock med om "pryl-kalendrar". Jag betvivlar att alla använder allt tills det tar slut.
 
Jag omplacerar saker i kalendrar som jag inte kan använda. Men så har jag enbart en hudvård/skönhet som hållit mig flytande hela året och Ikeas man går plus på:D Att muta mig själv att gå upp i 24 dagar med kalender är perfekt.

Sen kan jag tycka det är hysteriskt med lucköppningar på youtube men mest pga hysteriskt med skönhetsyoutubers produktmängder
 
Jag tror att det är en annan grupp än de som köper till fullpris innan december som köper på rea. Och säljer en kalender för lite så gör naturligtvis företaget ändringar för att få färre över. Inget konstigt där.

Sen tycker jag att det är resursslöseri med alla förpackningar, det är säkert mycket som slängs osv men det var inte det jag diskuterade.

Min poäng var att de faktum att de köps på rea i efterhand gör knappast att det konsumeras färre, eller lika många kalendrar. Snarare att det skapar än mer "behov".

Men mitt störningsmoment i det här är inte de kalendrar som folk inte köper (de är ju samma situation för vilken produkt som helst) utan de kalendrar som folk köper.
 
Störde mig så mycket att jag var tvungen att googla och jag är tydligen inte den enda som tänkt på detta 😂

BBBF3E22-ABCD-4F21-A324-9F3CFD3214E3.jpeg
 
De försökte med bruna linser på Daniel Radcliffe men hans ögon fixade inte det. Så det fick bli en miss där istället för att byta ut skådespelaren.

Men unga Lily är väl inte med fören i allra sista filmen? Och har dessutom en väldigt liten roll. Känns ju rimligare att hitta en blåögd skådis till den rollen, alternativt ge henne blå linser, när både Radcliffe och skådespelaren som spelar vuxna Lily har blå ögon sen 7 filmer tillbaks.
 
Men unga Lily är väl inte med fören i allra sista filmen? Och har dessutom en väldigt liten roll. Känns ju rimligare att hitta en blåögd skådis till den rollen, alternativt ge henne blå linser, när både Radcliffe och skådespelaren som spelar vuxna Lily har blå ögon sen 7 filmer tillbaks.
Å andra sidan så är Peeves inte med öht...
 
När jag ser sådant antar jag alltid att personen har gjort fel, antingen av misstag eller att man inte visste hur det funkar?
I mitt fall rör det sig nog tyvärr om folk som vet precis vad de gör och gör det ändå :D Det händer för ofta och görs av för många för att det ska vara misstag.

I fallet jag nämnde riktade sig ju hälsningen dessutom till en tvååring, så där vet jag inte riktigt vad "rätt" mottagare hade varit. Såvida inte tvååringen har Facebook, alltså :p
 
Får snart psykbryt på riktigt och skickar ett argt mail till samtliga kollegor. De svarar aldrig i telefon.
Jag sitter i växeln och tar emot alla som ringers frustration. Jag fattar frustrationen, har man ringt två gånger om dagen i 3(!) veckor blir man ju till slut sur.
Av alla samtal jag kopplar är det nog 1/10 som svaras på. Sen måste jag förklara at x inte svarade och kan du ringa tillbaka och hitan och ditan.

Det handlar inte alltid om att de sitter i möte och inte kan svara heller. Jag har själv sett på när personen på riktigt sitter och scrollar nyheter, slött tittar på mobilen, och klickar bort samtal.
:arghh: :rage::arghh:

Hjälper inte direkt att jag har telefonfobi, är svinjobbigt för mig att ens få samtalet, svara, prata med personen i andra änden, och koppla. Varenda gång jag får tillbaka samtal blir jag illamående av stresspåslaget det ger. :cautious:
 
Får snart psykbryt på riktigt och skickar ett argt mail till samtliga kollegor. De svarar aldrig i telefon.
Jag sitter i växeln och tar emot alla som ringers frustration. Jag fattar frustrationen, har man ringt två gånger om dagen i 3(!) veckor blir man ju till slut sur.
Av alla samtal jag kopplar är det nog 1/10 som svaras på. Sen måste jag förklara at x inte svarade och kan du ringa tillbaka och hitan och ditan.

Det handlar inte alltid om att de sitter i möte och inte kan svara heller. Jag har själv sett på när personen på riktigt sitter och scrollar nyheter, slött tittar på mobilen, och klickar bort samtal.
:arghh: :rage::arghh:

Hjälper inte direkt att jag har telefonfobi, är svinjobbigt för mig att ens få samtalet, svara, prata med personen i andra änden, och koppla. Varenda gång jag får tillbaka samtal blir jag illamående av stresspåslaget det ger. :cautious:
Wtf, jag hade fått psykbryt.

(Hon som har rekommenderat ena kontorets chef att ta bort telefontiden för dom en eftermiddag i veckan. D.v.s. den eftermiddagen det aldrig verkar vara folk på kontoret och dom kopplar om sin telefon till oss).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 667
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 236
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 072
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp