Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plocka fram hård honung och bre ut med kniv på knäckebrödet. Njä, orka. Kan ta sirap istället det blir enklare.
(obs! bortse helt från frågan om sirap är ett nyttigt pålägg).

Har nu droppat sockerklet att städa upp. Inte bara på ställen som torkas enkelt med trasa, utan även på textilier. Typ arbetex20 jämfört med om jag ätit honungen.

Lärdom: rumsvarm sirap ligger inte kvar på hårt bröd när man biter i det.
 
Självdoserande tvättmaskiner. Nu har jag tvättat tvätt med det specifika tvättrådet "använd ej sköljmedel" med sköljmedel eftersom jag glömde trycka på tillvalet "ej sköljmedel" 😕
 
Inget ont mot dig men jag blir alltid så förvånad när jag påminns om att dolk använder sköljmedel :laugh:
Och just jag har aldrig tvättat med sköljmedel. Men sedan vi fick självdoserande maskiner så blir det så ändå ibland då man aktivt måste välja bort det, vilket jag alltså glömmer då och då tyvärr.

Vore bättre och mer miljövänligt om sköljmedel vore ett tillval!
 
Och just jag har aldrig tvättat med sköljmedel. Men sedan vi fick självdoserande maskiner så blir det så ändå ibland då man aktivt måste välja bort det, vilket jag alltså glömmer då och då tyvärr.

Vore bättre och mer miljövänligt om sköljmedel vore ett tillval!
Men oj, ja, jag hade avskytt det i delad tvättstuga. Är väldigt petig med vilka medel jag använder.
 
Stör mig på grannar. Vi har nyligen gått igenom tvättstugeregler osv som började gälla för bara ett par veckor sedan nu. Så här ett par veckor in kan jag säga att folk följer inte dem, inte mer än förut i alla fall. Vi har inte torktumlare utan hänger tvätten i tvättstugan där det är torkfläktar osv. Reglerna säger att vi ska torka av tvättmaskin och alla ytor, sopa, tömma ut vatten osv- allt normala man gör liksom + då förstås ta bort sin tvätt senast kl 8 dagen efter ens tvättdag.

Kommer ner i dag och träffar på en skitig maskin som vanligt. Tvätt hänger fortfarande på linorna (fläktarna avstängda men spelar liksom ingen roll, tvätten ska inte vara där). Golvet är osopat.

Jag hänger ALDRIG tvätt i tvättstugan, aldrig, kommer aldrig göra, men har alltså nu sopat hela tvättstugan trots att jag rört mig endast 1 m från dörren, och förstås, jag kommer torka av maskin och ytor.

Bra jobbat grannar, att kryssa i att detta var ok regler- och sedan inte följa dem.
 
Dagens störmoment vvs snubben som var här i januari/februari och installerade luft/vatten pumpen. Avrinningen kunde inte färdigställas pga minusgrader, så det skulle bli till våren.
Våren kom och gick, svårt att få tag i vvs snubben de har mycket att göra när alla ska byta.
Nu till slut hade han tid och var här, pumpen skulle även ställas på en ställning då det vibrerade för mycket i huset när den var vägghängd.

Ställningen är inte original utan något hemmabygge, så tallriken som ska samla upp vattnet kan inte samla upp allt och det rinner utanför…
Vi försökte fixa till det själva men går inte. Så nu börjar jakten igen att få tag i vvs snubben som får fixa det.
Får se hur det går.
 
Finns ju många fördelar också med tvättstuga. Jag har bara en tvättmaskin inne. Tvättar iofs större grejer som mattor i stallet. Men har ingen torktumlare så det hänger nästan alltid tvätt i gästrummet. Känns som det liksom aldrig blir färdig utan är en pågående process hela tiden. Så det kan vara lite störigt att se hängande tvätt där nästan hela tiden men vad göra 🤷‍♀️
 
Så då är det förvalt tvättmedel då också eller?? Jag hade fått psykbryt. Och hade jag missat det där med sköljmedlet hade jag behövt tvätta om skiten.

Mvh hon som sköljer av tvättmedelsfacken innan varje tvättomgång eftersom grannarna uppenbarligen har förlorat luktsinnet helt och älskar starkt parfymerat.
Jaa, det är det.

Både sköljmedel och tvättmedel är i alla fall parfymfria.

Blir lite för dyrt och för stort projekt att skaffa egen tvättmaskin tyvärr 🤔, men får kanske sätta upp stora lappar på maskinerna med påminnelse om att man måste välja bort sköljmedel (om man inte vill ha det förstås).
 
Gud så skönt det plötsligt känns att ha en egen tvättmaskin i lägenheten. Jag tycker att det känns rätt äckligt att behöva dela tvättmaskin och tvättstuga med grannarna 😅
Jag älskar det. Tvättar och torkar 6 maskiner på 4h. Jag har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, och behöver inte ha något hängandes inne.

Grannar som har egen maskin använder av någon outgrundlig anledning tvättstugan den här hösten :laugh:💸💸
 
Jag älskar det. Tvättar och torkar 6 maskiner på 4h. Jag har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, och behöver inte ha något hängandes inne.

Grannar som har egen maskin använder av någon outgrundlig anledning tvättstugan den här hösten :laugh:💸💸
Absolut, jag förstår fördelarna men jag skulle personligen aldrig köpa en bostad utan egen tvättmaskin 😅 bara tanken på att dela tvättmaskin med en massa främlingar, behöva boka tid, passa tiderna och dessutom vara tvungen att använda parfymfritt tvättmedel och sköljmedel får mig att inse att gemensam tvättstuga inte är något för mig 😅

Det är lätt värt all extra elkostnad att ha egen tvättmaskin 😍
 
Jag älskar det. Tvättar och torkar 6 maskiner på 4h. Jag har aldrig lagt så lite tid på tvätt som nu, och behöver inte ha något hängandes inne.

Grannar som har egen maskin använder av någon outgrundlig anledning tvättstugan den här hösten :laugh:💸💸

Älskar också tvättstuga!
Har möjlighet att sätta in en, men tycker dom är så fula och ser bara tvätt hängandes i hela lägenheten 😅
 
Jag tittar på världscupen i hoppning och folk envisas med att applådera mitt under rundan (oftast efter att ekipaget tagit sig igenom trekombinationen). Det måste ju vara jättedistraherande för både ryttare och häst?! Om inte annat är det irriterande för mig här hemma i tv-soffan :meh:
 
Jag tittar på världscupen i hoppning och folk envisas med att applådera mitt under rundan (oftast efter att ekipaget tagit sig igenom trekombinationen). Det måste ju vara jättedistraherande för både ryttare och häst?! Om inte annat är det irriterande för mig här hemma i tv-soffan :meh:
Eller hur!?
Stör mig även på att de inte torkat av Longine-bommarna! De är supersmutsiga 😩 Så har vi det liksom inte ens på våra regionala hopptävlingar på klubben liksom!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 692
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 241
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 074
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
11 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp