Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

UPPDATERING
Torgny och Rigmor anländer till stationen för att se om lokalen kan passa till muséet. De dividerar om var saker och ting ska placeras och avslutar sitt besök med att sjunga "min broder och jag och polisen". Tyvärr tas sångens budskap inte väl emot och paret lämnar stationen besvikna.

Hembygdsparet spelades av Gabby_Ossi som var ulv

NattDL 09:00

Jag är osäker på Gabby, det känns för enkelt om hon är ond. Lobelia sticker ut med sin röst igår (det var ju den första jag reagerade på igår) och känns "slingrande" idag, dock lite mer vettiga inlägg på slutet. Paddingtons röst tycker jag också stack ut igår, känslan är att hon inte vill avgöra... typ inte försämra läget för Klara men inte heller rädda... i det scenariot är alltså Habina god. Jag har läst Paddans röstinlägg igen, och jag fattar nog inte ens vad som är motiveringen :confused:

Niyama röstar på Paddington
Förutom ovanstående känns det som att hon "spelar ovetande" lite väl mycket, särskilt kring DL igår.

Om du kollar mina övriga inlägg igår så kan du läsa #104 där jag tar upp mina funderingar om Gabby och även igår hamnade jag i tidsnöd när jag skulle rösta så jag hann inte skriva om samma fundering i röstinlägget som jag redan tagit upp.

Det var som fan! :eek: Ärligt talat så trodde jag inte att en ulv skulle vara så uppenbar, no offense Gabby! :o

Men det gjorde ju det hela väldigt intressant..!

Men yes! :D Vad förvånad jag blir dock. Kändes inte så i och med den uppenbara räddningsrösten på Klara som det då borde varit. Nu behövs dock mitt pussel läggas om lite!

Men då undrar jag såhär - LenaH har lagt första rösten på två ulvar. Världens bästa alibi eller är hon god?

Inte jag heller! Ibland är det verkligen så enkelt som det verkar. Trodde hon var får.
Det gjorde jag också, Men mest var jag tveksam till om det verkligen var så enkelt.

Resultatet stärker också min tro att Habina är god, varför hänga ut sig så om det står mellan två onda.

Det gjorde jag också, Men mest var jag tveksam till om det verkligen var så enkelt.

Resultatet stärker också min tro att Habina är god, varför hänga ut sig så om det står mellan två onda.

Vad menar du? Om det står mellan ulven Habina och ulven Klara så kan ju Gabby bara lägga en röst på en av dom, skitsamma vem liksom.

Vad menar du? Om det står mellan ulven Habina och ulven Klara så kan ju Gabby bara lägga en röst på en av dom, skitsamma vem liksom.

Men varför sticka ut på det viset? Om två kompisar är för lynch så är det mindre misstänkt att rösta tidigt och inte finns det mycket anledning att vänta och rösta.

Men du kanske har rätt.

UPPDATERING
Torgny och Rigmor anländer till stationen för att se om lokalen kan passa till muséet. De dividerar om var saker och ting ska placeras och avslutar sitt besök med att sjunga "min broder och jag och polisen". Tyvärr tas sångens budskap inte väl emot och paret lämnar stationen besvikna.

Hembygdsparet spelades av Gabby_Ossi som var ulv

NattDL 09:00
Det var skönt!
jag behöver rita om lite känner jag!

Men varför sticka ut på det viset? Om två kompisar är för lynch så är det mindre misstänkt att rösta tidigt och inte finns det mycket anledning att vänta och rösta.

Men du kanske har rätt.

Alltså jag misstänker inte direkt Habina, men om hon skulle vara ulv så verkar Gabbys agerande helt rimligt tycker jag. Hon kanske inte hann rösta tidigt.

Habina röstar (CorpseBride)/Klara, Lobelia
EmmaN röstar Habina, Paddington
Dentaku röstar på Snurrfian, CorpseBride
Klara röstar på Quarter4Ever
LenaH röstar på Klara, Gabby_Ossi
Lobelia röstar Habina, Gabby_Ossi
quarter4ever röstar Klara, Paddington
bollen__ röstar Klara
_CorpseBride_ röstar Habina, Gabby_Ossi
Snurrfian röstar Lobelia, missar
Niyama röstar på (Lobelia)/Klara, Paddington
Paddington röstar på Gabbi_Ossi, Gabby_Ossi
Gabby_Ossi
röstar Habina, CorpseBride
Zassoo röstar quarter4ever, CorpseBride

Men har verkligen lyan råd att offra 2 ulvar i de två första lyncherna? Även om det är en intressant tanke....

Fast i denna lynch tyckte i alla fall jag att det kändes väldigt troligt att Gabby skulle åka, jag blev skeptisk för att hon verkade nästan för misstänkt. Sen blev det inte så solklart, men LenaH röstade ju tidigt.

Men har verkligen lyan råd att offra 2 ulvar i de två första lyncherna? Även om det är en intressant tanke....

Njae det har de väl egentligen inte. Min fundering då var att Gabby hade ju redan en del misstankar mot sig och Lena skulle då kunna passa på att lägga en röst där "ifall att".

Men det är bara en lös fundering, det känns kanske rimligare att Lena är god och bara lyckades pricka in två ulvar?

Alltså jag misstänker inte direkt Habina, men om hon skulle vara ulv så verkar Gabbys agerande helt rimligt tycker jag. Hon kanske inte hann rösta tidigt.
Fast samtidigt så var det väl Gabby som drog upp fårdiskussionen ang Habina dag1 och jag ser inte varför en ulv skulle kasta sådana misstankar mot en kollega.

Däremot stämmer det väl överens med att Gabby försökte lägga en räddningsröst för Klara tycker jag.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka