Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Nu när du säger det - du får ju typ aldrig röster på dig :p Själv får jag alltid höra att jag spelar skumt, jag förstår inte riktigt varför :confused:

Jag vet! Antagligen därför jag nästan alltid blir käk när jag är god. Det är alltså på riktigt, jag har försökt spela annorlunda för att bli mer misstänkt (se länken jag postade till q) men det går tydligen inte :meh:

Kursiverade för det är väl egentligen mer OT.

NU har jag läst igenom! Puh!
Haha skrattade gott när jag såg att Habina faktiskt hade röstat på mig också (eftersom jag inte hade hunnit dit i leken än då jag slängde iväg en röst)! :p Spännande att det blev en strid med röster mellan Habina och Klara. Jag får tanken om det kan ha varit iaf någon ulv som kan ha försökt rädda Klara där?

Gabbys röst tycker jag skaver mest. Habina kan iofs också vara ulv, eller får. Men den känns som en räddningsröst.

Men alltså.. Jag kanska är trött och trög nu.. Men varför vill du vara misstänkt @Niyama? Och tror du verkligen att Niyama är helt god pga att hon inte röstade på dig @Habina? Jag tänker att en udda röst kan ju lika gärna en ond som en god lägga för att undvika rampljuset. Är jag ute och svävar för jag fattar inte? :p

Kolla länken jag postade till q. Jag har försökt bli mer misstänkt för spelare som inte blir misstänkta blir käk. När jag är god får jag nästan aldrig vara med till slutet, och det är rätt trist att bli käk bara jämt.

Tillägg: Habina godförklarade mig ju inte helt?

UPPDATERING

Här ska det bli en pizzeria. Den ska heta Mamma Mia.
Emilio och Angelo har drömt om att starta upp en pizzeria. Så när de får syn på nyheten att järnvägsstationen ska läggas ned så tycker de att det vore den perfekta lokalen. Men det visar sig att Emilio och Angelo inte har rent mjöl i påsen. De får vackert packa sig iväg någon annanstans.

Pizzabagarna spelas av Klara som var ulv!

Dag-DL 9:00
Ha ! det var så denna gången alltså!!:banana:
Det kändes verkligen ulvigt det hon gjorde- så skönt att det var rätt känsla denna gången!:D

Men alltså.. Jag kanska är trött och trög nu.. Men varför vill du vara misstänkt @Niyama? Och tror du verkligen att Niyama är helt god pga att hon inte röstade på dig @Habina? Jag tänker att en udda röst kan ju lika gärna en ond som en god lägga för att undvika rampljuset. Är jag ute och svävar för jag fattar inte? :p

Såg nu att Niyama även ändrade röst sedan till Klara med samma tankegång som jag själv när jag läste igenom. Vilket gör att hon känns lite "snällare", men godförklarar helt gör jag inte. :p

Nja, hon räddade ju @Habina ?
Frågan är väl om hon är ärlig i hur hon tänkte eller om det är ett effektivt sätt att skaffa sig ett fett alibi? Kanske lyan spelar högt när de anser sig ha råd med det då goda inte har någon info i leken?
Tål att tänkas på.

Kolla länken jag postade till q. Jag har försökt bli mer misstänkt för spelare som inte blir misstänkta blir käk. När jag är god får jag nästan aldrig vara med till slutet, och det är rätt trist att bli käk bara jämt.

Tillägg: Habina godförklarade mig ju inte helt?

Nu är jag med. Är lite förvirrad av att ha spånat igenom allt så fort och dessutom är ganska trött. :p
Ser nu att Habinas godförklaring är ganska skämtsam också. Men ja, efter utgången av dagens röstning, efter vad ni två sagt osv är ni inte högst upp på min misstankelista just nu. :)

Nja, hon räddade ju @Habina ?
Frågan är väl om hon är ärlig i hur hon tänkte eller om det är ett effektivt sätt att skaffa sig ett fett alibi? Kanske lyan spelar högt när de anser sig ha råd med det då goda inte har någon info i leken?
Tål att tänkas på.

Ja den tanken slog mig också. Visst finns det en möjlighet att Niyama skaffat sig alibi. Men det känns som en större chans att hon helt enkelt reagerade på drevet mot Habina. Jag noterar det till senare, men är Niyama är som sagt inte högst på misstankelistan efter detta.

målar lite:
DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

Haha, ja men jag brukar ju vara sämst på att hitta ulvar så det borde ju vara för att jag vet nåt? :angel:
Rent teoretiskt så kan du vara ulv och tillsammans med Klara och Habina och ni har just lyckats skaffa ett superbt alibi. I praktiken känns det långsökt.

Personligen vill jag syna de sista som röstade på Habina precis som du var inne på, där bör det finnas en ulv... minst.

Rent teoretiskt så kan du vara ulv och tillsammans med Klara och Habina och ni har just lyckats skaffa ett superbt alibi. I praktiken känns det långsökt.

Personligen vill jag syna de sista som röstade på Habina precis som du var inne på, där bör det finnas en ulv... minst.

Ja, om jag skulle varit ulv med dom två så skulle ändå en ulv åka så jag kunde passa på att rösta på en. Det vore ju intressant att veta om Habina är ulv, då skulle det vara lättare att säga nåt om röstningen. Får lär hon väl inte vara, då skulle hon vetat att Klara var ulv och hellre offrat sig själv än försökt rädda sig mot en i samma lag som har en viktigare roll.

Gabbys röst känns som en så uppenbar räddningsröst att jag undrar om det verkligen är det? Det är liksom för uppenbart. Fast det hade suttit fint med en ulv-tabbe direkt eftersom det inte finns några sior.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka