Atintwgulsno95
Trådstartare
Ja jag grubblar ofta över varför jag inte kan köpa en möbel utan att fråga, eller att köpa den Bil jag vill eller välja hur jag vill att mina saker ska stå. Det är inget tydligt "nej, du får inte!" men jag blir ofta ifrågasatt och ändrar jag mig inte så blir det en diskussion där jag får försvara mig tills jag ger upp.Denna - oavsett allt annat. Been there, got the t-shirt. Man kan lätt låta den andre bestämma en sak. Två saker. Fem små saker. Tio inte så viktiga småsaker, inte värda är bråka om. Men till slut finns du inte kvar. Du har inga åsikter och ditt hem är någon annans. Du är en gäst som måste röra sig försiktigt runt prylarna.
Det är själsdödande.
Vi har ingen gemensam ekonomi men spenderar jag mina pengar på fel sätt (enligt honom) så använder han våran framtid tillsammans som ett argument för att det är ansvarslöst och han kan inte leva så. Det handlar om allt från val av skor till om jag ska gå till frisören eller inte. Som sagt inte ett "nej" men "du ska ha i åtanke att min åsikt ska alltid styra ditt beslut om du vill ha en framtid med mig".