Stämgaffel någon?

Vill du verkligen ha en partner som hotar att lamna dig for att du tanker ga emot HANS val om DIN bil? Det har ar nog det vansinnigaste jag hort ... Nu kostar inte en biltvatt i automat sa mycket har, men jag hade kort min bil egenom tvatten varje vecka pa ren trots.
Ja jag blev väldigt ställd den gången.
Jag hade ett heltidsjobb då (och nu, fast är sjukskriven) och hade aldrig för avsikt att använda Biltvätt en regelbundet.
Vet inte hur många gånger jag upprepade mig..
Nu har jag haft bilen i snart 2 år och den har fortfarande inte fått åka Biltvätt ännu 🤣
 
Ja jag blev väldigt ställd den gången.
Jag hade ett heltidsjobb då (och nu, fast är sjukskriven) och hade aldrig för avsikt att använda Biltvätt en regelbundet.
Vet inte hur många gånger jag upprepade mig..
Nu har jag haft bilen i snart 2 år och den har fortfarande inte fått åka Biltvätt ännu 🤣
Men han ska väl ge fullständigt FAN i om du så kör din bil genom en biltvätt varenda dag! Ett sånt komplett ärkepucko han är!!! Finns INGA, INGA, INGA som helst tecken på att han skulle vara i närheten av bra för dig (eller någon annan). Blir så oerhört arg och provocerad av sånt här!
 
Ja jag blev väldigt ställd den gången.
Jag hade ett heltidsjobb då (och nu, fast är sjukskriven) och hade aldrig för avsikt att använda Biltvätt en regelbundet.
Vet inte hur många gånger jag upprepade mig..
Nu har jag haft bilen i snart 2 år och den har fortfarande inte fått åka Biltvätt ännu 🤣

Hurvida du tänkt använda biltvätten ofta eller inte är ju ointressant. Hade du själv kunnat tänka dig att starta ett bråk om att han vill köpa ostbågar sig själv en fredag? Hade du tyckt det va värt den fighten bara för att känna "Yes! Inga ostbågar för dig din lilla jävel"?
 
Jag och sambon har delad ekonomi. Jag kan ha en åsikt om han VERKLIGEN ska köpa en tredje skoter, eller investera sina pengar i rätt osäkra aktier osv. Men i slutändan är det HANS pengar och han gör som han vill. Skulle han ifrågasätta vad jag gjorde med mina egna pengar, om det inte var en jätteinvestering (vi lever ändå ihop och kan sammarbeta över stora kostnader) så skulle jag nog packa och åka. Skulle han bråka om att jag tvättade bilen skulle jag tro att han fått en stroke. Det är hel-puckat.
 
Men han ska väl ge fullständigt FAN i om du så kör din bil genom en biltvätt varenda dag! Ett sånt komplett ärkepucko han är!!! Finns INGA, INGA, INGA som helst tecken på att han skulle vara i närheten av bra för dig (eller någon annan). Blir så oerhört arg och provocerad av sånt här!
Jag är så förvånad att jag inte reflekterat över det mer.
Trodde inte att det var så allvarligt - bara att han kanske hade ett större kontrollbehov och är perfektionist. Inte att det skulle vara så till överdrift som många skriver.
Man är så hemmablind när det är vardag - han beter ju sig inte direkt såhär runt andra, då ser JAG ut som den bossiga. Men jag tror mest att det beror på att jag tar med mig mina värderingar dit jag går - inte bara där det passar. - det är klart att alla runt honom ser honom som världens finaste kille när han spar det andra tills han kommer hem.
Gemensamma vänner är det svåraste punkten - jag kan inte riktigt prata med dem då de ser honom som den snällaste personen i världen. Jag vill inte framstå som om jag försöker smutskasta honom inför dem. Så det är snurrigt att se en klar bild.
 
Jag och sambon har delad ekonomi. Jag kan ha en åsikt om han VERKLIGEN ska köpa en tredje skoter, eller investera sina pengar i rätt osäkra aktier osv. Men i slutändan är det HANS pengar och han gör som han vill. Skulle han ifrågasätta vad jag gjorde med mina egna pengar, om det inte var en jätteinvestering (vi lever ändå ihop och kan sammarbeta över stora kostnader) så skulle jag nog packa och åka. Skulle han bråka om att jag tvättade bilen skulle jag tro att han fått en stroke. Det är hel-puckat.
Jag har också haft den uppfattningen, och värderingen innan vi blev ett par.
Jag har sedan den händelsen ifrågasatt mig själv om jag vara var envis vid det tillfället och obstinat som ville göra som jag ville..
 
Nej jag sa vid ett tillfälle till honom när vi var osams om min, då nya, bil. Jag ville köra den genom biltvätten (inviga den med ett bubbelbad för att fira, på kul) men min avsikt var inte att ta den till biltvätten varje VECKA.
Han blir jätteirriterad och sa att det var galet ekonomiskt och att jag skulle tvätta den själv vid en station istället.
Han upprepade att jag riskerade att göra vana av att göra det. Jag underströk att det var ett engångstillfälle
(att jag ens ska behöva försvara det..)

Men jag stod på mig (med glimten i ögat vill jag påpeka) och sa att "joo den här gången ska bilen få bada!".
Det hela blev till världens diskussion om hur jag tog ett onödigt beslut och sket i vad han rådde mig.
Jag sa att det kändes skitkonstigt att han gör en så stor grej av en biltvätt och jag ifrågasatte honom "vill du verkligen bråka om en sådan här sak?"
Jag sa att jag inte förstår varför han ens lägger sig i att jag tar en biltvätt?
Då nämnde jag för honom att jag upplevde att han inte respekterade mitt val och att det kändes som uppfostran.

Det var inte lyckat.

"om du tycker jag uppfostrar dig och är en så dålig pojkvän behöver vi ju inte vara tillsammans!" - kontrade han med.

Kort fattat - det blev ingen Biltvätt.
Om min sambo hade lagt sig i om min bil ska åka bilbad eller ej hade jag fått ett "hjärnsläpp" :rage:

Jag tror han sakta bryter ner dig :(

Vad är det för dumheter om att bestämma och argumentera om vad du skall göra - om en biltvätt? :meh::wtf:
 
Att hota med att man inte behöver vara tillsammans ifall den andra inte gör som man säger är för mig totalt oacceptabelt.

Man gör slut ifall man tänkt igenom saken och kommit fram till att det är bäst att gå skilda vägar.

Man håller inte på och tramsar och hotar med att lämna varandra för att man har olika åsikter/något mindre tjafs.

Det känns som att det finns en hel del emotionell omogenhet i denna relation, om jag får vara brutalt ärlig.
 
Om min sambo hade lagt sig i om min bil ska åka bilbad eller ej hade jag fått ett "hjärnsläpp" :rage:

Jag tror han sakta bryter ner dig :(

Vad är det för dumheter om att bestämma och argumentera om vad du skall göra - om en biltvätt? :meh::wtf:
Ja jag tycker det.. Det handlar om en 100 lapp.
Jag sa till honom "jag ifrågasätter väl inte om du går och köper ett par ben n jerrys?" (vilket han brukar gå och köpa)
Då sa han att jag försökte vända fokuset i situationen mot honom.
Jag bad aldrig om ursäkt, men jag försökte förklara vid ett senare skede att "det blev en stor grej för mig för att det var MITT beslut. Det triggade mig att bli upprörd när det känns som att du inte tycker att jag kan göra mina val själv".
Han svarade - "men jag vill ju bara hjälpa dig, och så blir du arg på mig?".
Sen blev han ledsen och jag bad om ursäkt för mitt humör
 
Nej jag sa vid ett tillfälle till honom när vi var osams om min, då nya, bil. Jag ville köra den genom biltvätten (inviga den med ett bubbelbad för att fira, på kul) men min avsikt var inte att ta den till biltvätten varje VECKA.
Han blir jätteirriterad och sa att det var galet ekonomiskt och att jag skulle tvätta den själv vid en station istället.
Han upprepade att jag riskerade att göra vana av att göra det. Jag underströk att det var ett engångstillfälle
(att jag ens ska behöva försvara det..)

Men jag stod på mig (med glimten i ögat vill jag påpeka) och sa att "joo den här gången ska bilen få bada!".
Det hela blev till världens diskussion om hur jag tog ett onödigt beslut och sket i vad han rådde mig.
Jag sa att det kändes skitkonstigt att han gör en så stor grej av en biltvätt och jag ifrågasatte honom "vill du verkligen bråka om en sådan här sak?"
Jag sa att jag inte förstår varför han ens lägger sig i att jag tar en biltvätt?
Då nämnde jag för honom att jag upplevde att han inte respekterade mitt val och att det kändes som uppfostran.

Det var inte lyckat.

"om du tycker jag uppfostrar dig och är en så dålig pojkvän behöver vi ju inte vara tillsammans!" - kontrade han med.

Kort fattat - det blev ingen Biltvätt.
Ju mer du berättar desto mer skrämmande blir det.

kontrar med ytterligare ett galet minne. Exet brukade bir tvärsur för att jag köpte småflaskor av mineralvatten eller dricka de få gånger jag unnade mig det. "Det är mycket billigare per liter att köpa en sto flaska". Att jag inte ville ha en stor flaska spelade ingen roll.
Så jag köpte drickan och såg till att göra mig av med tomflaskan där han inte såg den.


Det var sjukt då och är lika sjukt nu.
 
Att hota med att man inte behöver vara tillsammans ifall den andra inte gör som man säger är för mig totalt oacceptabelt.

Man gör slut ifall man tänkt igenom saken och kommit fram till att det är bäst att gå skilda vägar.

Man håller inte på och tramsar och hotar med att lämna varandra för att man har olika åsikter/något mindre tjafs.

Det känns som att det finns en hel del emotionell omogenhet i denna relation, om jag får vara brutalt ärlig.
Du får gärna vara brutalt ärlig.
Jag håller på att tappa förståndet.
Jag skäms över att hålla på och bråka över skitsaker.
Eller ja, man får bråka om skitsaker - MEN man får fan inte ge sådana ultimatum över triviala saker som en Biltvätt.
 
Ju mer du berättar desto mer skrämmande blir det.

kontrar med ytterligare ett galet minne. Exet brukade bir tvärsur för att jag köpte småflaskor av mineralvatten eller dricka de få gånger jag unnade mig det. "Det är mycket billigare per liter att köpa en sto flaska". Att jag inte ville ha en stor flaska spelade ingen roll.
Så jag köpte drickan och såg till att göra mig av med tomflaskan där han inte såg den.


Det ar sjukt då och är lika sjukt nu.
Hahaha det där gjorde han förra veckan..
Innan dess så var det energidryck, sedan var det Läsk. Undrar vad som kommer härnäst
 
Som de andra säger; ju mer du skriver ju mer vill jag bara att du ska lämna nu, innan det blir värre. Det är inte normalt, och inte sunt så som han håller på - och det kan bli värre. Jag tror att det hade gjort under för din självkänsla att lämna för din egen skull. För att du förtjänar bättre.
 
Som de andra säger; ju mer du skriver ju mer vill jag bara att du ska lämna nu, innan det blir värre. Det är inte normalt, och inte sunt så som han håller på - och det kan bli värre. Jag tror att det hade gjort under för din självkänsla att lämna för din egen skull. För att du förtjänar bättre.
Ja, jag börjar luta mot det.
Jag litar ju inte längre på mina egna beslut. Jag får ju bara mer och mer känslan av att jag kanske inte borde ta vissa beslut
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 735
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: astronaut
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 774
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp