Hur hanterar ni personer som provocerar?

Håller verkligen med. När jag jobbade på SSAB satt vi sex till åtta pers i en liten hytt i åtta timmar... då måste en kunna hantera sig själv. Jag kan inte påstå att jag älskade alla jag jobbade med men alla var professionella och hade laganda (dvs gick det bra för någon av oss gick det bra för hela laget).

Samma när jag jobbade som testförare, alla gjorde verkligen sitt för att ett skift skulle bli bra (och inte var en överförtjust i alla en jobbade med). Jag är imponerad av båda ovanstående företag eftersom de lyckats med att få till en bra arbetskultur.

Jag har ju inte haft några andra heltidsjobb men alla som kommer hit eller jag har kontakt med när de bytt jobb uttrycker också att det är väldigt speciell (som positivt) stämning hos oss. Tror också det hänger ihop med att alla har en grundrespekt för varandra. I princip allt gnissel som blir blir det pga dålig ledning och/eller för hög arbetsbelastning (och det är därför folk ändå slutar när de väl gör det). Fint att höra dina exempel också 😍

Jag hade tveklöst tagit upp det med lämplig ansvarig på arbetsplatsen (HR eller chef). Och troligen hade jag blivit förbannad på personen också. Inte börjat skrika och gorma, men gjort det väldigt tydligt att jag tycker att beteendet är oacceptabelt. Framförallt om personen ber om ursäkt men ändå gör samma sak igen!

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 068
Senast: skiesabove
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
22 103
Senast: Shaggy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 801
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 004
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • reservdelar till klösträd