Stämgaffel någon?

Du får gärna vara brutalt ärlig.
Jag håller på att tappa förståndet.
Jag skäms över att hålla på och bråka över skitsaker.
Eller ja, man får bråka om skitsaker - MEN man får fan inte ge sådana ultimatum över triviala saker som en Biltvätt.
Vad skulle hända om du kom hem idag och sa att du hade kört din bil genom biltvätten? (Egentligen tycker jag du ska, bara av ren princip, men givet hur du beskriver honom kanske det räcker med att göra det som tankeexperiment till att börja med?)
 
Som motvikt till biltvätthistorien - hade jag haft sambon i bilen, han motsatt sig min tvätt av min bil för mina pengar hade jag konstaterat "jahapp, då sätter jag av dig här - ska jag hämta dig sedan eller går du hem?"

Jag gör som jag vill med mitt liv, utan att vara tjurig. Ibland stämmer jag av (oftast), ibland inte. Jag är en vuxen människa, och har de fördelar som kommer med vuxenlivet.

Av det du berättar, TS, tror jag du hade vuxit mycket av att bo själv utan relation ett tag. För att hitta dig själv igen.
 
Vad skulle hända om du kom hem idag och sa att du hade kört din bil genom biltvätten? (Egentligen tycker jag du ska, bara av ren princip, men givet hur du beskriver honom kanske det räcker med att göra det som tankeexperiment till att börja med?)
Intressant tanke.. Han jobbar borta inatt men kan ju säga det till honom imorgon och se om han reagerar på det.
 
Ja jag blev väldigt ställd den gången.
Jag hade ett heltidsjobb då (och nu, fast är sjukskriven) och hade aldrig för avsikt att använda Biltvätt en regelbundet.
Vet inte hur många gånger jag upprepade mig..
Nu har jag haft bilen i snart 2 år och den har fortfarande inte fått åka Biltvätt ännu 🤣

Jag tycker du ska åka och tvätta bilen i en automattvätt idag... köp en energidricka samtidigt.

Han beter sig som ett as och håller med ovanstående talare, stick innan du helt försvunnit!
 
Intressant tanke.. Han jobbar borta inatt men kan ju säga det till honom imorgon och se om han reagerar på det.

Men det är väl bara att du tvättar bilen 😅
Tror aldrig jag ens sagt det till min sambo, vi har mer intressanta saker att prata om än biltvätt. Det känns mer som, åh vad spännande, låt mig hämta ett block och anteckna 🙄
Fick precis ett sms från Budbee om min leverans av två flak energidryck 😋

Låter som det är dags att du börjar leva ditt eget liv!
 
Ja jag grubblar ofta över varför jag inte kan köpa en möbel utan att fråga, eller att köpa den Bil jag vill eller välja hur jag vill att mina saker ska stå. Det är inget tydligt "nej, du får inte!" men jag blir ofta ifrågasatt och ändrar jag mig inte så blir det en diskussion där jag får försvara mig tills jag ger upp.
Vi har ingen gemensam ekonomi men spenderar jag mina pengar på fel sätt (enligt honom) så använder han våran framtid tillsammans som ett argument för att det är ansvarslöst och han kan inte leva så. Det handlar om allt från val av skor till om jag ska gå till frisören eller inte. Som sagt inte ett "nej" men "du ska ha i åtanke att min åsikt ska alltid styra ditt beslut om du vill ha en framtid med mig".
Vilken fruktansvärd utpressning!

Det där är farligt. När partnern har gått över gränsen att ifrågasätta sånt som denne inte ska ha med att göra så kommer denne sannolikt att fortsätta att kliva över gräns efter gräns. En relation ska bygga på ömsesidig respekt, inte att den ena partnern anser sig ha rätt att köra över och bryta ner den andra. Många som beter sig som du beskriver din partner har ett öga för personer med låg självkänsla som blir tacksamma över deras uppmärksamhet och som lätt kan brytas ner och formas till att bli lydiga och "följsamma". Gör man inte det blir man straffad, precis som du har beskrivit i flera av dina inlägg.

För din egen skull, ta dig ur den relationen så snabbt som möjligt.
 
Ja jag tycker det.. Det handlar om en 100 lapp.
Jag sa till honom "jag ifrågasätter väl inte om du går och köper ett par ben n jerrys?" (vilket han brukar gå och köpa)
Då sa han att jag försökte vända fokuset i situationen mot honom.
Jag bad aldrig om ursäkt, men jag försökte förklara vid ett senare skede att "det blev en stor grej för mig för att det var MITT beslut. Det triggade mig att bli upprörd när det känns som att du inte tycker att jag kan göra mina val själv".
Han svarade - "men jag vill ju bara hjälpa dig, och så blir du arg på mig?".
Sen blev han ledsen och jag bad om ursäkt för mitt humör
Vilken förskräcklig manipulation! Att skapa skuldkänslor hos dig som leder till att du känner att du behöver be om ursäkt, när det är han som ska be om ursäkt för att han på olika sätt försöker tvinga dig till att foga dig efter hans åsikter.
 
Men det är väl bara att du tvättar bilen 😅
Tror aldrig jag ens sagt det till min sambo, vi har mer intressanta saker att prata om än biltvätt. Det känns mer som, åh vad spännande, låt mig hämta ett block och anteckna 🙄
Fick precis ett sms från Budbee om min leverans av två flak energidryck 😋

Låter som det är dags att du börjar leva ditt eget liv!
Jag känner mig så dum som ens bråkar om sådana här fåniga saker ..
 
Ja jag tycker det.. Det handlar om en 100 lapp.
Jag sa till honom "jag ifrågasätter väl inte om du går och köper ett par ben n jerrys?" (vilket han brukar gå och köpa)
Då sa han att jag försökte vända fokuset i situationen mot honom.
Jag bad aldrig om ursäkt, men jag försökte förklara vid ett senare skede att "det blev en stor grej för mig för att det var MITT beslut. Det triggade mig att bli upprörd när det känns som att du inte tycker att jag kan göra mina val själv".
Han svarade - "men jag vill ju bara hjälpa dig, och så blir du arg på mig?".
Sen blev han ledsen och jag bad om ursäkt för mitt humör
Men SER du inte vad du gör?!? Nu blir jag faktiskt arg på DIG - du underlättar för honom att vara såhär, du hjälper honom att ta kontrollen över dig. Jag hade blivit fullständigt skogstokig om en partner, sambo, whatever hade försökt tala om för mig hur JAG ska göra med MINA pengar - och jag hade aldrig på en miljon år bett om ursäkt hur arg jag än hade blivit för det! Hjälp honom inte att trampa på dig!!!
 

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 735
Senast: Sassy
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
715
Senast: astronaut
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 774
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp