Stall Hästlyckan - Ulvlek

19/9
Är som sagt på tävling idag så har svårt att skriva under dagen, men vill få ner lite tankar ifall jag skulle stryka med inatt. Skriver på mobilens anteckningar så kan inte se om det kommer nya inlägg undertiden.

LenaH tror jag fortfarande är god baserat på agerandet runt Ferrari. Däremot är jag inte så säker på att hon är rätt ute angående quarter4ever, jag har två andra kandidater i min lya.

Efter dl så har GladFliicka kommit in med ett bra inlägg, i och för sig bara med två spelare, men hennes tankar verkar stämma bra överens med mina. Baserat på det hamnar hon också åt det godare hållet för mig.

På ulvlistan har jag alltså Emtherlia/Poisonous frost pga rösten på Snurrfian. Att Em började försöka dra igång misstankar mot mig igår och Pois röst på q4 är inte heller till deras fördel. Med sig i lyan tror jag hon har Idahoe eftersom Idahoe också tidigt gick på utröstningen av Snurrfian, dock så har hon bara använt det mot GF och inte alls nämnt Em eller gett någon förklaring till varför hon skulle vara mindre misstänkt. Det hon använder mot GF är röstningen i DL1, väldigt svagt med tanke på att GF är helt ny. Jag tror Idahoe har ett annat motiv bakom, nämligen att rikta misstankar mot GF istället för lyakompisen Em/Pois. Som bubblare i lyan har jag q4, men jag tror bara vi har två kvar och jag tycker ändå q känns ärlig i sitt teoriande även om hon blev lite väl paranoid och började ge sig på LenaH.

Mirtai och FiaM har jag sämre koll på, men pga uteslutningsmetoden får de vara neutrala i nuläget. Skulle jag ha fel på någon av mina onda och överleva så länge får jag kanske börja tänka om.

(skrivet i bilen på väg till tävling mellan halv 9 -halv 10, eftersom jag inte vet om jag har så mycket tid närmare DL)
 
19/9
Är som sagt på tävling idag så har svårt att skriva under dagen, men vill få ner lite tankar ifall jag skulle stryka med inatt. Skriver på mobilens anteckningar så kan inte se om det kommer nya inlägg undertiden.

LenaH tror jag fortfarande är god baserat på agerandet runt Ferrari. Däremot är jag inte så säker på att hon är rätt ute angående quarter4ever, jag har två andra kandidater i min lya.

Efter dl så har GladFliicka kommit in med ett bra inlägg, i och för sig bara med två spelare, men hennes tankar verkar stämma bra överens med mina. Baserat på det hamnar hon också åt det godare hållet för mig.

På ulvlistan har jag alltså Emtherlia/Poisonous frost pga rösten på Snurrfian. Att Em började försöka dra igång misstankar mot mig igår och Pois röst på q4 är inte heller till deras fördel. Med sig i lyan tror jag hon har Idahoe eftersom Idahoe också tidigt gick på utröstningen av Snurrfian, dock så har hon bara använt det mot GF och inte alls nämnt Em eller gett någon förklaring till varför hon skulle vara mindre misstänkt. Det hon använder mot GF är röstningen i DL1, väldigt svagt med tanke på att GF är helt ny. Jag tror Idahoe har ett annat motiv bakom, nämligen att rikta misstankar mot GF istället för lyakompisen Em/Pois. Som bubblare i lyan har jag q4, men jag tror bara vi har två kvar och jag tycker ändå q känns ärlig i sitt teoriande även om hon blev lite väl paranoid och började ge sig på LenaH.

Mirtai och FiaM har jag sämre koll på, men pga uteslutningsmetoden får de vara neutrala i nuläget. Skulle jag ha fel på någon av mina onda och överleva så länge får jag kanske börja tänka om.

(skrivet i bilen på väg till tävling mellan halv 9 -halv 10, eftersom jag inte vet om jag har så mycket tid närmare DL)
Vill bara poängtera att du nog behöver läsa mina inlägg från idag :)
Med tanke på att jag där misstänker Emm /Pois och kraftigt drar ner på misstankarna mot GF ;)
 
Nu är C.G irriterad. Inte på eleverna men på Anastasia, hon lovade att skicka meddelande till guppen om att han skulle bli sen och så blev det endast ett kryptiskt meddelande sommars gjorde det värre.

C.G tvingas be om ursäkt för sen ankomst och ser sig om i gruppen efter en ersättare till Anastasia, hans ögon faller på lilla Fia, och han vinkar åt henne att komma. Hon tvekar och han säger, var inte fånig jag behöver...

Han hinner inte längre förrän Fia är ute ut stallet och C.G får fortsätta dras med Anastasia.
Mirtai spelade Fia (borgmästare)
 
Jag har tyvärr inte mycket tid idag, är hemma och vänder nu men borde vara tillbaka innan DL. Väldigt trisst att förlora ännu en god inatt.
Som det är just nu så har inte mycket förändrats sedan igår. GladFliicka har skrivit ett bra inlägg, hoppas se fler från henne.
Gabby_Ossi tycker jag också fortsätter på ett bra sätt. Det jag känner att jag behöver fundera på under dagen är det som hände igår mellan LenaH och quarter4ever. Jag har ju haft LenaH som trolig god, vilket även Paddington verkade göra. Paddington var även misstänksam mot q. Svårt, Paddington är rutinerad och skicklig men jag vill läsa igenom deras inlägg igen innan jag bestämmer mig för vad jag tror.
De jag har överst på mon lista över misstänkta är fortfarande Emtherlia/Poisonous och Idahoe och än så länge är det oförändrat.
 
Jag har tyvärr inte mycket tid idag, är hemma och vänder nu men borde vara tillbaka innan DL. Väldigt trisst att förlora ännu en god inatt.
Som det är just nu så har inte mycket förändrats sedan igår. GladFliicka har skrivit ett bra inlägg, hoppas se fler från henne.
Gabby_Ossi tycker jag också fortsätter på ett bra sätt. Det jag känner att jag behöver fundera på under dagen är det som hände igår mellan LenaH och quarter4ever. Jag har ju haft LenaH som trolig god, vilket även Paddington verkade göra. Paddington var även misstänksam mot q. Svårt, Paddington är rutinerad och skicklig men jag vill läsa igenom deras inlägg igen innan jag bestämmer mig för vad jag tror.
De jag har överst på mon lista över misstänkta är fortfarande Emtherlia/Poisonous och Idahoe och än så länge är det oförändrat.
Jag undrar lite över dina misstankar mot mig. Är de fortfarande grundade på samma som vid inlägget igår?
Idahoe är även hon anonym i den här leken och eftersom hon trots allt har varit med ett antal lekar nu så är det nästan så att jag funderar på om det är ett sätt att försöka flyga under radarn från henne. Inlägg om leken varvas med annat och inga direkt förklaringar till varför om hon sätter en deltagare åt något håll. Är det så att hon sitter på facit och därför har svårt att motivera?
För i så fall blir jag ju tveksam till om du läst mitt teoriinlägg från i förmiddags?
Där tyckte jag att jag var rätt så tydlig med vilka jag misstänker och varför. Har du ytterligare frågor om det får du gärna fråga, så ska jag försöka förtydliga :)
Q och LenaH har råkat ordentligt i luven på varandra. Intressant.
Jag har ju hållit LenaH åt det goda hållet ett bra tag nu och är inte så benägen att ändra på det, däremot blev jag (än) mer fundersam på Q efter att ha läst igenom senaste dygnet.
Emm/Pois är ju som alltid svårt att få grepp om spelare som bytts ut. Jag kan tycka att hon snabbt hakar på LenaH, vilket kunde vara smart när man kommer som ny i en lek och hittar en spelare som flera andra har åt det goda hållet. Å andra sidan höll folk på att rösta ut en de trodde var siad, så som nykommen god hade nog jag själv valt att följa det. Som nykommen ond däremot hade jag ju inte velat ha ut min kollega om jag kunde slippa det. Nu hade Pois tydligen missat att "alla" trodde bollen var siad och motiverade sina röster med det?
Hmm, helt klart en av mina mer misstänkta.
 
Har verkar det vara utjamnt lugnt. Jag maste dock rosta nu eftersom jag inte vet om jag hinner in mer fran datorn och det ar omstandigt fran telefonen.

Jag kommer lagga min rost pa Idahoe. I borjan av leken sa ar hon valdigt anonym och skriver mest strunt om karaktarer hon vill se i spelet. Lite vaga teorier och funderingar men tycks inte komma med nagot mer konkret forran nu pa slutet. Kanske borjar kanna segervittring for den onda sidan och vill darfor pusha pa spelet?
Att ligga lagt i borjan och inte markas sa mycket och bara flyta med tycker jag ar lurvigt beteende. For att sedan svanga om och gora ett ganska starkt teoriinlagg. Det kanns inte helt legitimt.
Darfor far det bli sahar.

Pois rostar pa Idahoe
 
Har verkar det vara utjamnt lugnt. Jag maste dock rosta nu eftersom jag inte vet om jag hinner in mer fran datorn och det ar omstandigt fran telefonen.

Jag kommer lagga min rost pa Idahoe. I borjan av leken sa ar hon valdigt anonym och skriver mest strunt om karaktarer hon vill se i spelet. Lite vaga teorier och funderingar men tycks inte komma med nagot mer konkret forran nu pa slutet. Kanske borjar kanna segervittring for den onda sidan och vill darfor pusha pa spelet?
Att ligga lagt i borjan och inte markas sa mycket och bara flyta med tycker jag ar lurvigt beteende. For att sedan svanga om och gora ett ganska starkt teoriinlagg. Det kanns inte helt legitimt.
Darfor far det bli sahar.

Pois rostar pa Idahoe
Du får givetvis rösta hur du vill :)
Men att jag varit frånvarande och kommit in mer först igår och idag har en rätt enkel förklaring :)
Jag har börjat på nytt universitet den här terminen och visste inte hur mycket tid jag skulle ha att leka då jag hade dålig koll på kursbördan (vilket aviserades redan i anmälningstråden). Det visade sig att jag har haft häcken full denna veckan och har därför knappt hunnit med leken. Men nu har jag tagit helg och därför hunnit teoria mer :) :up:
 
F*n, ytterligare en bruten nagel, hardcore shopping m shoppingsugna småstadsbor är minst lika illa som C Gs ridlektioner.

Finns bara en sak att göra, återbesök på Ceasar's men idag får det nog bli hamburgaren!!! :p ;)

Lovar att kasta en flyktig tanke till er på ridskolan. Speciellt @bollen__ ;)
 
Jag har varit upptagen under dagen idag, men eftersom det varit närmast stiltje idag så var det snabbt gjort att läsa ikapp
Jag har en del funderingar och tankar ( :angel: ) ska bara sammanställa dem så återkommer med dem strax!:)
 
Emtherlia/ Poisonous den första hade uppenbarligen inte riktigt med tid för leken och hoppade av igår för att ersättas av Poisonous. Vilken inte heller har skrivit särskilt mycket.... La en röst på mig igår , motiverade det med att LenaH var någon hon uppfattat att man kunde lite på. Att så snabbt följa med och rösta på mig känns faktiskt ganska ulvigt. Lägger den första rösten i dagens DL, som hamnar på Idahoe. Varför inte fortsätta med att rösta på mig ? Kan det vara att de fattar att det gick inte vägen idag och att de nog inte heller kommer få med sig fler idag om de går på det spåret?På top på min misstänkta lista idag!

GladFliicka gjorde ett rejält inlägg igår där man kan se hur utvecklat sina tankar om iaf två stycken, Till hennes fördel talar att hon röstade på bollen__ igår , hade hon varit ond så tror jag hon röstat på mig, Så tror jag vågar hålla henne försiktigt åt det goda hållet baserat på det.

Gabby_Ossi Tycker hon uttrycker vettiga tankar faktiskt, och är inte lika anonym längre, det känns som hon har något att luta sig emot, så hoppas jag kan lita på det bara ( men det känns ärligt) försiktigt åt det godare hållet

Idahoe Har börjat komma med mera inlägg, enligt henne själv för att hon har bättre med tid. Och så kan det mycket väl vara, vet att hon aviserat om att hon skulle ha dåligt med tid under veckan. Dock reagerar jag också på att hon försöker hålla GladFliicka som den skummaste av GladFliicka och Poisonous ( Emtherlia) så det känns lite som hon försökt rikta blickarna ditåt? Verkar ha ändrat sig idag dock, kan vara en effekt av utpekandet från LenaH igår? ( vad det gäller Poisonous) Även om LenaH inte har rätt om mig, kan hon mycket väl ha det om Poisonous Vi är flera som uttrycker funderingar om Idahoe, och jag är böjd att hålla med vad andra reflekterat och reagerat över .Så även hon på min misstänkta lista

FiaM har reagerat lite på henne tidigare för henne för hennes ångest över att kunna avgöra med sin röst. Men samtidigt nu efter nattDL igår så tycker jag att hon presenterat sina tankar på ett sätt jag kan följa så vill gärna att hon ska vara god, men neutral för stunden

LenaH Ja vad ska man säga? Jag kanske drog en förhastad slutsats att hon skulle vara omvandlad så här ett dygn senare. Tror hon hakat fast sig i en tanke hon fick efter första DL, och hon hade ju rätt om de tre andra hon då placerade i lyan, så kanske förståeligt att hon fortsätter i samma spår utifrån den tanken?
Jag var en aning paranoid igår, var det hela gårdagen och det till stor del för att det inte kommit så mycket rejäla teoriinlägg från LenaH på ett par dagar, vilket jag tyckte var lite skumt. Och inte riktigt fick ihop det om hon skulle vara god?
Och eftersom jag tyckte att hon var så uppåt väggarna med sina teorier om mig så gick jag lite bananas, och började tro att min tanke från morgonen skulle varit något som faktiskt kunde hända, så blev jag rätt ihärdig att försöka hitta något som skulle visa på det
Hur som haver efter att ha landat lite i tankarna så lutar jag trots allt tillbaka åt att LenaH troligen är god i alla fall
så håller henne åt det godare hållet för hennes driv i att få ut Ferrari
 
Jag känner mig fortfarande lite seg efter tävlingen, men har läst ikapp det jag missade i förmiddags, jag har noterat att @Idahoe har svängt över i misstankarna från GF till Emm/Pois. Frågan är om det verkligen var pga tidsbristen som hon missade det förut eller om bara försöker förbättra sina "aktier". Pois har i sin tur röstat på Idahoe.

quarter4ever börjar jag bli lite mer skum på nu, jag kunde till viss del förstå att hon gick igång när hon kände sig ansatt av LenaH igår, men att hon fortfarande verkar tror att LenaH spelar för onda sidan gör mig lite skeptisk.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp