Stall Hästlyckan - Ulvlek

Röstlista DL5

12:48 Mirtai röstar på Bollen__
13:45 Gabby_Ossi röstar på bollen__
14.11 Idahoe röstar på bollen__
14.16 FiaM röstar på bollen__

14.32 quarter4ever röstar på bollen__
20.04 LenaH röstar på quarter4ever
20.36 quarter4ever ändrar röst till LenaH

20.59 Pois rostar pa Quarter4ever
21.14 bollen__ röstar på quarter4ever
21.35 GladFliicka röstar på Bollen_


bollen__ 5
LenaH 1
Q4E 3
 
ok mellan varven har jag nu samlat på mig lite citat från LenaH

Hon har sedan tidigt spridit misstankar mot mig även om hon själv inte tycker att hon är en som sprider misstankar:
Nja, jag är ju inte direkt en misstankespridare (eller - inte medvetet iaf!) utan jag ville mest förstärka att jag inte på något sätt godförklarar dig för spiken i kistan för Bsf. :)

Väldigt mycket funderingar om en slipad lya, och det känns som LenaH skrattar hela vägen dit.....dessutom redan här anför hon att hon inte har koll på alla twister... alibi?
Nja, jag tänker att en slipad lya kan välja att köra en offensiv stil för att få till ett gäng godförklaringar.
Dessutom hade ingen ändå kunnat vara säker på att lynchen blev stoppad av just CG eftersom vi har en BM med. Som väl kunde stoppa en lynch? (Jag sa ju att jag inte kommer ha koll på alla twister förrän jag dör! :p)

Än en gång det "känns" som att LenaH har lite planer för hur man ska kunna luras, hon skulle vilja föra spelet nästa gång.. ingen annan som reagerat på detta?
Just gjort! :)

Det är ju inte en vanlig taktik men ibland har jag tänkt så själv - att nästa gång jag är i lyan ska jag försöka FÖRA spelet istf att försöka släcka bränder.

sedam detta, tja jag kan inte riktigt hålla med faktiskt JAG har då sett rätt tydliga hintar!!!
Jag tycker det är för lite hintar, vafan jag ser ju inga siartecken alls! :p

Lite matematikproblem! Vill få alla att tro att det bara är 4 ulvar kvar ( när det kanske är 5?)
Men hur räknar du? Vi är 11 kvar och jag hittar 7 goda specialroller, då kan ulvarna inte vara fler än 4??

verkar ha "glömt" att omvandlingen kan vara på en god specialroll....?
Omvandlingen, vi vet väl inte vem det är som har bytt sida?

Men slätar över....
Men ääääh. Jag förträngde den. :o

Fast jag tror ff inte att de är fler än 4 men fan också, nu måste jag ju börja tänka på att där kanske inte finns en vaddetnukanvara.

Tja sitter man på facit så vet man ju resultatet? Glöm Inte vilket snyggt alibi det är för någon att gå på om Ferrai i 3 (!) DL, tom innan en sia kan finnas! så verkligen ett bra sätt att smyga med sian röster- det ger jag dig!
Haha, jag inser ju att om @Ferrari är god kan jag lika gärna begå harakiri! :p


Skämtar tom om det! / det bästa alibit är det som syns öppet- kanske ?
Hade varit ett snyggt alibi ;) (obs skämt)

Fortätter att så misstankar mot mig, i god tid dessutom, återigen, hur många sior kan en siare ha på några dygn? Och vilken annan info via EN spionrad kan ge så mycket tvärsäkra påståenden - tidigt dessutom!?
Jag tycker det var helt rätt, precis som du skriver så går det ju inte att utläsa något av en lynch där alla röstar på samma.
Jag hade ju inte så mycket val, jag kunde inte gärna lämna mitt spår när jag har tjatat så länge. ;)

Du är väl den som känns godast just nu, jag har som sagt svårt att se varför du skulle framhärda i dina misstankar om du inte hade goda skäl för det.

Efter @bollen__ på ulvlistan för mig ligger fortfarande @quarter4ever men den sista (omvandlade kanske?) har jag inte fått vittring på än.
Q har jag lite svårt att sätta fingret på men jag är lite tillbaka på var jag var inför DL2 - att ulvarna la upp Bsf för att godförklara sig själva (kanske hade Bsf dåligt med tid och föreslog det själv?) och det är därför jag undrar om det just är den omvandlade jag inte har lokaliserat.

Lite retsamt skrivet, kan det vara för att hon är ond egentligen och har skitkul när hon lurar alla andra upp på läktaren?

Jag är en ganska lat god också... :o :p

Lite enkelspårig typ :p
F
Paddington verkar uppenbart irriterad över att hon inte vill dela med sig av infp? Och det var här jag började fundera på allvar om det kunde vara en siare som var omvandlad? För vilken siare vill inte dela med sig av info om någon ond ( eller för den delen god?)
well, det är ju bra att du känner dig själv, men det underlättar ju inte precis jakten......... :meh:

Allas krafter behövs!

Återigen ett inlägg som känns retsamt på ett sätt jag har svårt att tro att en god LenaH skulle göra?
Jag funderade på att göra det bara för att förvirra lite men det föll på att jag var tvungen att rösta tidigt. ;)

Verkar vilja godförklara GladFliicka ( återigen- hur mpnga sior kan man få på 3 dygn??)
@GladFliicka har jag svårt att placera - både för att hon är ny och för att hon haft sjuk häst = dåligt med tid.
Dock tänker jag mer förvirrad ensam god än lyamedlem men det är bara min spontana tanke.

Stor frustration från paddis!! Kanske var det därför hon blev käk inatt? För hon var LenaH på spåret?
Meeen, man behöver inlägg från alla för att analysera
- Vem/Vilka teoriar om vad och hur
- utan teorier kan man inte hitta varken de man kan lita på eller de man ska kika närmare på
- vilka har en annan agenda än en själv
- vilka verkar veta vad de skriver om
- vilka duckar för frågor
osv osv....

Att bara teoria kring just den aktuella DL (speciellt när det blir drev) gör iaf att jag blir misstänksam över de personer som inte teoriar ngt alls om någon annan än just den som är uppe för lynch.

men det är kanske bara jag....

Sedan har jag full förståelse för IRL, det är inte det jag syftar på ovan....

Hintar gabsk grovt om sin ev roll:
Men tycker du själv att någon hittills utmärkt sig som siare? (och för att vara tydlig - det är en retorisk fråga ;)). Om inte alla redan spottat en så är det ju svårt för någon att komma dragande med det kortet nu.

Vill negligera alla tankar på att en siare ev blivit omvandlad
+ @quarter4ever - ja men det var det jag menade med att jag inte tycker någon varit en så tydlig siare. Dessutom vet vi ju ändå inte om den är siare eller byfåne.

Jag tycker ni krånglar till det i onödan! :p
'

Hinner inte mer nu......
Men ville ta fram det iaf så får det begrundas senare om inte annat!
 
ok mellan varven har jag nu samlat på mig lite citat från LenaH

Hon har sedan tidigt spridit misstankar mot mig även om hon själv inte tycker att hon är en som sprider misstankar:


Väldigt mycket funderingar om en slipad lya, och det känns som LenaH skrattar hela vägen dit.....dessutom redan här anför hon att hon inte har koll på alla twister... alibi?


Än en gång det "känns" som att LenaH har lite planer för hur man ska kunna luras, hon skulle vilja föra spelet nästa gång.. ingen annan som reagerat på detta?


sedam detta, tja jag kan inte riktigt hålla med faktiskt JAG har då sett rätt tydliga hintar!!!


Lite matematikproblem! Vill få alla att tro att det bara är 4 ulvar kvar ( när det kanske är 5?)


verkar ha "glömt" att omvandlingen kan vara på en god specialroll....?


Men slätar över....


Tja sitter man på facit så vet man ju resultatet? Glöm Inte vilket snyggt alibi det är för någon att gå på om Ferrai i 3 (!) DL, tom innan en sia kan finnas! så verkligen ett bra sätt att smyga med sian röster- det ger jag dig!



Skämtar tom om det! / det bästa alibit är det som syns öppet- kanske ?


Fortätter att så misstankar mot mig, i god tid dessutom, återigen, hur många sior kan en siare ha på några dygn? Och vilken annan info via EN spionrad kan ge så mycket tvärsäkra påståenden - tidigt dessutom!?


Lite retsamt skrivet, kan det vara för att hon är ond egentligen och har skitkul när hon lurar alla andra upp på läktaren?




F
Paddington verkar uppenbart irriterad över att hon inte vill dela med sig av infp? Och det var här jag började fundera på allvar om det kunde vara en siare som var omvandlad? För vilken siare vill inte dela med sig av info om någon ond ( eller för den delen god?)


Återigen ett inlägg som känns retsamt på ett sätt jag har svårt att tro att en god LenaH skulle göra?


Stor frustration från paddis!! Kanske var det därför hon blev käk inatt? För hon var LenaH på spåret?


Hintar gabsk grovt om sin ev roll:


Vill negligera alla tankar på att en siare ev blivit omvandlad
'

Hinner inte mer nu......
Men ville ta fram det iaf så får det begrundas senare om inte annat!
Starkt jobbat!
Det som fascinerar mig mest är att du beter dig som om du håller på att lynchas? Du är väl inte ens i närheten av det när @bollen__ har 5 röster av totalt 9?
 
jag tror att LenaH försöker rädda sin ulvkollega bollen__ från lynch ikväll, jag stöder mig dessutom på att emtherlia/ Poisonous följer rösten väldigt snabbt efter denna tagit över rollen, det tyder på att de pratat ihop sig i lyan om denna taktiken , för hur sjutton skulle en som tagit över en ensam roll kunna greppa så fort om något egentligen?
jag tror fortfarande att bollen__ är ond, jag valde att följa Paddingtons spår eftersom jag ansåg att hon verkade veta vad hon gjorde, och för att jag också trodde att bollen__ kunde ha en mer ledande roll än ferrari, men det är inget jag vet utan bara vad jag tror.
bollen__ var också väldigt snabb att följa upp med rösten på mig, varför? Om inte för att rädda lyan från ännu en lynch?

baserat på detta
quarter4ever ändrar röst till bollen__
för jag tror att det är av yttersta vikt att en ond åker ikväll!!!!
 
för att du går in i god tid och försöker styra över lynchen till mig?
det luktar räddningsförsök lång väg!
Men jag gick inte in i god tid.........................................
Suck, nu börjar jag tröttna på dig. Jag la min röst när bollen hade 5 röster just för att inte sabba utgången av lynchen.
Sen hade jag faktiskt tänkt att ägna mig åt annat ikväll men blev tvungen att hålla koll så jag inte var tvungen att ändra.
 
Starkt jobbat!
Det som fascinerar mig mest är att du beter dig som om du håller på att lynchas? Du är väl inte ens i närheten av det när @bollen__ har 5 röster av totalt 9?
med 45-60 minuter kvar så tycker jag att jag hade rätt att känna mig hotad av dina argument och man vet aldrig hur rösterna droppar in i slutet så absolut att jag var tvungen att göra allt jag kunde för att visa på att dina argument haltar och att det faktiskt finns "reasonable doubts" om på vilken sida du egentligen spelar...
 
Men jag gick inte in i god tid.........................................
Suck, nu börjar jag tröttna på dig. Jag la min röst när bollen hade 5 röster just för att inte sabba utgången av lynchen.
Sen hade jag faktiskt tänkt att ägna mig åt annat ikväll men blev tvungen att hålla koll så jag inte var tvungen att ändra.
jag har inte glömt bort att vi har en stallägare och en BM med i spelet, så 5-3 kan lika gärna var lika eller med övervikt åt fel håll?
 
C.G ser ännu mer sarkastisk ut än vanligt.

Idag ska vi träna delar av terrängbanan, mer bestämt vattengraven. Upp med er så värmer vi upp. Efter en halvtimmes övningar i att rida i lätt sits så skrittar de bort till vattengraven. Nybörjarna ser ordentligt skärrade ut och totalvägrar

4e517aa65082bb6b2bd9be8ce33ca025.jpg


Då kallar CG fram en av sina skötare som får sitta upp och visa hur det ska gå till.

Genomblöt kravlar sig skötaren upp ur graven och meddelar att hon ska satsa på fotboll__ istället.

Bollen var skötare
 
C.G ser ännu mer sarkastisk ut än vanligt.

Idag ska vi träna delar av terrängbanan, mer bestämt vattengraven. Upp med er så värmer vi upp. Efter en halvtimmes övningar i att rida i lätt sits så skrittar de bort till vattengraven. Nybörjarna ser ordentligt skärrade ut och totalvägrar

4e517aa65082bb6b2bd9be8ce33ca025.jpg


Då kallar CG fram en av sina skötare som får sitta upp och visa hur det ska gå till.

Genomblöt kravlar sig skötaren upp ur graven och meddelar att hon sak satsa på fotboll__ istället.

Bollen var skötare
:rofl:
 
C.G ser ännu mer sarkastisk ut än vanligt.

Idag ska vi träna delar av terrängbanan, mer bestämt vattengraven. Upp med er så värmer vi upp. Efter en halvtimmes övningar i att rida i lätt sits så skrittar de bort till vattengraven. Nybörjarna ser ordentligt skärrade ut och totalvägrar

4e517aa65082bb6b2bd9be8ce33ca025.jpg


Då kallar CG fram en av sina skötare som får sitta upp och visa hur det ska gå till.

Genomblöt kravlar sig skötaren upp ur graven och meddelar att hon sak satsa på fotboll__ istället.

Bollen var skötare
Ok så inte Mr Grey eller omvandlad, där hade jag fel...
 
Än en gång det "känns" som att LenaH har lite planer för hur man ska kunna luras, hon skulle vilja föra spelet nästa gång.. ingen annan som reagerat på detta?
Nu vill jag inte hålla någon åt något håll innan jag läst färdigt (blev avbruten av telefon) men just detta tog jag med i min röstmotivering i Dl3 & hade funderingar runt den kommentaren.
 
jag tror att LenaH försöker rädda sin ulvkollega bollen__ från lynch ikväll, jag stöder mig dessutom på att emtherlia/ Poisonous följer rösten väldigt snabbt efter denna tagit över rollen, det tyder på att de pratat ihop sig i lyan om denna taktiken , för hur sjutton skulle en som tagit över en ensam roll kunna greppa så fort om något egentligen?
!

Fast alltsa. just for att jag tagit over en roll gor ju att det ar svart att bilda sig en uppfattning da jag inte varit med fran borjan.
Varfor jag valde att lita pa Lena var ju just for att hon sa sakert valde att ga emot drevet mot bollen.
Nu hade jag uppenbarligen fel i den teorin (att rosta med lena istallet for pa bollen), vilket bara visar pa att jag inte satt mig in i leken ordentligt.
 
Det resonemanget förutsätter ju dock att jag, bollen eller @Poisonous skulle vara BM och då säger du emot dig själv litegrann va?

Nu checkar jag ut för ikväll.
nä egentligen inte, för det var ganska många minuter kvar när jag började fundera över det, man vet aldrig när nån kommer in och ändrar faktiskt, ffa iom din vändning att bollen__ nog var siad ond av paddis, som lämnat ett fint testamente och allt till att jag skulle vara ond och välja att rösta på mig?
I förhoppning om att fler skulle följa med? och rädda en uppenbart siaf ulv?
Och iom att bollen__ varken var Mr Grey eller den omvandlade så säger det mig att det finns ( minst) 2 kvar i lyan, varför jag förstår om den valde att spela högt idag( men kan inte riktigt fatta att du ville outa dig så om ni lyckats med att få ut mig- såtillvida det inte ÄR så att det är fler ulvar kvar än man kan tro? och ni körde en rövare för att rädda en ulv idag för att få till 4-4? för då är det ju bara ett lyckat käk ifrån vinst?)
 
Fast alltsa. just for att jag tagit over en roll gor ju att det ar svart att bilda sig en uppfattning da jag inte varit med fran borjan.
Varfor jag valde att lita pa Lena var ju just for att hon sa sakert valde att ga emot drevet mot bollen.
Nu hade jag uppenbarligen fel i den teorin (att rosta med lena istallet for pa bollen), vilket bara visar pa att jag inte satt mig in i leken ordentligt.
så du menar att du så snabbt hellre trodde på LenaH än på alla andra ( inkl LenaH själv ) som skrivit att bollen__ var siad av Paddington?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp