Stall Hästlyckan - Ulvlek

Oj, här händer det saker! O_o Först och främst, välkommen Poisonous! :) När det gäller resten måste jag nog läsa igenom vad som hänt en gång till för att se om jag hänger med. :o
 
Har inte riktigt hunnit gå igenom alla då jag skrivit milslånga inlägg... Om 2.. Svårt att sortera när jag är trött så här kommer allt istället :p. La in det som spoilers för att inte ta upp hela tråden..

Emtherlia röstar på quarterever, Snurrfian, Ferrari, Ferrari

Räknade på rollfördelningen och kom fram till detsamma som BSF & där var Q4 som tyckte att de verkade misstänkt säkra, Emth tänkte inte på omvandlingen i sina beräkningar & hade själv tolkat ett liknande inlägg som gissning. BSF & Emth tyckte båda att Q4 var skum för att hon hängde upp sig på deras tankar runt rollfördelningen & Emth röstar på Q4. Frågor om hur CG får använda sitt lynchstopp. Funderar kring Dl1:s utgång och tycker att lyan borde försökt rädda BSF och att ulvrösterna isåfall borde ligga hos Ferrari eller Mirtai om båda skulle varit goda vilket vi nu kan konstatera isåfall skulle gälla rösterna på Mirtai (Ferrari, BSF & FiaM) och där skulle ju isåfall FiaM vara frågetecknet kvar eftersom vi vet de andra tvås roller. Röstar på Snurrfian för att hon tycker att hon gör det enkelt för sig med sin röst. Funderar över utgången i Dl2 och de som röstat på Snurrfian, håller mig som förvirrad och funderar över min godhet, hittar inget skumt med Paddington och vill försiktigt hålla henne åt det goda hållet. Inser att hennes egen röst inte ser bra ut där och funderar över var ulvarnas röster annars kan vara. Funderar över vad som hände i Dl1 och tycker mest att det snurrar över alla teorier. Röstar på Ferrari då hon tycker att hon verkar snurra in sig i sina förklaringar & pga röständringen i Dl1. Röstar på Ferrari igen då hon tror att hon är ulv i och med förmodat lynchstopp. Tycker att det är intressant att Gabbi_Ossi lägger Mirtai åt sidan då hon ser det som framförallt pga röstingen i Dl1 som inte behöver betyda något nu då Mirtai kan ha blivit omvandlad om hon var god från början. Teoriar lite om framförallt Gabbi_Ossi där bla hennes röstande gör henne misstänksam. Poisonous har inte hunnit skriva något direkt än och ska läsa igenom leken först.

Har svårt att veta hur jag ska tolka allt. Inte något särskilt som sticker ut så mycket. Det jag funderar lite över är det jag fetmarkerat. Frågan är om det ligger något i att både BSF & Emth tyckte att Q4 vad skum i Dl1 eller om det bara var ett sammanträffande. Emth funderade även på eventuella ulvar där i Dl1, försökte hon godförklara en ev. kollega (Ferrari) och sprida misstankar mot de som hade röstat mot henne där & samtidigt hade facit och visste att de som röstat på Mirtai var ulvar? Där fanns Ferrari, BSF och FiaM, eller är hon helt enkelt god och bara försöker luska fram ulvar? Legat rätt lågt, inte så mycket att gå på men håller ögonen öppna.

Idahoe röstar på Ferrari, Cirkus, GladFliicka, Ferrari
Vill hålla med de som gissar på 4 ulvar istället för 5 med tanke på omvandlingstwisten - vill iallafall hoppas på det. Undrar om vi får veta vem som blivit omvandlad eller om det bara blir "ny skötare", tycker att det försvårar läget att vi inte får veta vilken roll det är. Röstar på Ferrari pga hennes resonemang kring den obligatoriska frågan där Svarta Hingsten var skumt men inte Molly & Mulle eller Björne. Cirkus tyckte inte det var så konstigt att det var skumt, Idahoe svarar "Jah tror bestämt att jag skrev att det inte fanns så mycket att gå på och att inget var extremt misstänkt :confused:
Såhär DL1 får man väl ta det man hittar". Funderar som alla andra över vad som hände i Dl1. Tycker att det var bra att en skötare åkte men tycker twisten känns jobbig i och med att de man fått en god känsla över då kan vara onda nu. Funderar över LenaH:s tanke om att det kan ha varit flera ulvar uppe för lynch och att stoppet hamnade på fel person vilket isåfall skulle vara Mirtai eller Ferrari där hon först är inne på Mirtai men sen inte känner sig säker längre. Funderar över min (GladFliicka) röst och motivering samt Cirkus.
en tycker jag att cirkus rätt snabbt hakar på LenaHs spår. (Och jag har själv sagt att Lena kan ha en poäng i den tanken, men jag är inte så säker att jag byggt en röst på det. Möjligheten finns ju att LenaH är ond och nu smidigt nog har fått igång misstankar mot två goda... )
Hon röstar på Mirtai med en motivering som jag ska erkänna att jag inte riktigt hänger med i, det är väldigt mycket osäkerhet i motiveringen. Cirkus ska dock ha gäster, vilket kan förklara slarvig motivering. Men det känns ändå inte helt som cirkus... Hmm...
(Cirkus visade sig var god, kan detta vara att försöka sprida misstankar?). Röstar på Cirkus då hon tycker att hon är snabb med att haka på LenaH och har men om och kansken än vanligt. Funderar inför Dl3 om det varit fler ulvar uppe i Dl1 men vet ej vem av Mirtai eller Ferrari som är skum/skummast isåfall. Kollar på rösterna mot Snurrfian i Dl2 och tycker att jag (GladFliicka) ligger närmast till hans i såfall då hon har dålig koll på Emth och inte verkar hitta något misstänkt hos Paddington, väljer att rösta på mig. Vill inför Dl4 inte helt släppa misstankarna mot mig men fokuserar på Ferrari istället efter lynchstoppet. Vill kolla med på Bollen_ innan hon hoppar på tåget att hon skulle kunna vara ond. Vill förtydliga för Cirkus att hon främst röstade på henne pga att hon verkade snurra in sig i sin röstmotivering inte för att hon hakade på LenaH. Funderar över Q:s agerande. & Så ett par citat för det är ju inte långt nog...
Som det ser ut nu tänker jag mig att detta kan sluta på 3 sätt.
1 lynchstopp (bm/cg/gåva från Pelle penna) . Cg tror jag stoppade igår men det är ju ändå inte omöjligt att det var någon annan i farten.
2 Ferrari åker och är ond.
3 Ferrari åker och är god.
Om hon visar sig vara ond kommer jag i första hand kolla lite extra på GF, Q. Ev även bollen, för att se varför många verkar misstänka henne.
visar sig Ferrari vara god kommer jag kika närmare på bollen, Paddington och LenaH i första hand. Även om funderingarna kring GF och Q inte försvinner för den skull.

Vad är det som gör att du bara eventuellt kommer kika närmre på mig om hon är ond?
Och vad är det som gör att du vill kolla extra på GF och Q? GF har jag ju tankar själv om och Q vet jag inte var jag har så input tas tacksamt emot.

GF och Q har jag skrivit om tidigare idag (fixar inte att leta från mobilen)

Tjaa, jag kommer nog kolla på dig oavsett ;) men du är inte lika hög prio då tror jag. JAG har egentligen inte settnåt misstänkt från dig än men andra verkar ha det så det måste ju kollas upp ;)

Men överlever jag så vill jag kolla närmre på GF och Q enligt tidigare funderingar. Och även bollen, då jag missat varför många verkar misstänka henne...

Och eftersom jag verkar hinna tillägga innan LL uppdaterar, så trooor jag att LenaH är åt godare hållet, och möjligen Paddi också (i detta fallet bara en känsla, måste kolla närmre för att ha något att bygga på).
FiaM, G_O, Mirtai och Emm har jag väldigt dålig koll på så får kolla upp även där tydligen :o
Detta ovan skrevs en minut innan Paddington käkades, vilket jag kan se som lite misstänkt.

Efter att ha läst igenom Paddingtons inlägg nu när jag vet hennes roll så måste jag säga att en del klarnat, bl.a. kring varför hon röstade som hon gjorde igår. Jag tror att Paddi siade bollen_ .

Idahoe röstar på bollen__

Idahoe har sedan tidigt misstänkt mig och nu när jag kollar tillbaka ser det faktiskt i sig misstänkt ut. Hon ville hålla mig mer misstänkt mot bla Emth då hon hade dålig koll på henne men verkar aldrig riktigt kolla upp Emth utan fortsätter på att hålla mig misstänkt även om hon inte alltid prioriterar det. Verkar inte heller riktigt vilja hålla Bollen_ som misstänkt ulv innan alla andra redan har tickat iväg med detta. Vet att Idahoe (liksom jag) haft dåligt med tid så en del av detta kan bara bero på det. Inte mycket som är särskilt utstickande egentligen med där finns lite som fångar min uppmärksamhet. Får kika närmare på det imorgon!

Fortsätter med resten imorgon mer nedkortat (förhoppningsvis) om jag överlever.
 
Jaha, då var det avklarat. En inte riktigt lika händelselös röstning som det såg ut från början :angel:

Frågan är om man kan utläsa något av detta. LenaH fick igång q4 ordentligt, jag tror dock inte det behöver betyda att någon av dem är onda även om de hakat upp sig på varandra. Däremot noterar jag att Poisonous hänger på Lenas röst på q4, det är ju alltid svårt att analysera när det blir ett byte, speciellt så här långt in, eftersom den nya inte kan svara för vad föregångaren gjort. Men eftersom Emtherlia var en av mina lyakandidater så funderar jag på om lyan såg en chans att få ut q4? Men jag tror ju egentligen inte att LenaH ville att q skulle få flest röster utan hade i så fall varit beredd att ändra, så frågan är om lyan verkligen skulle riskera att avslöja sig. Mer troligt kanske att det var Pois som på egen hand tyckte det verkade som en bra idé att försöka rösta ut q4 istället för lyakompisen bollen__. Eller så är Em/Pois god och trodde verkligen att det var en bra idé att följa LenaH i det läget när hon inte riktigt hunnit sätta sig in i leken.
 
Jaha, då var det avklarat. En inte riktigt lika händelselös röstning som det såg ut från början :angel:
Nej visst blev det mycket roligare på det här sättet? :D

Fast jo, jag står fast vid att jag tror Q och E/P är de två sista kvarvarande ulvarna (och nej, jag tror inte de är fler) och att qs magnifika försvarstal var ett grandiost spel för gallerierna. ;)

Jag tyckte också att E/Ps och bollens röster på q talar för att de vill distansera sig från henne för att om möjligt få kvarvarande goda att svikta.
 
Jag måste iväg nu och kommer inte hinna in före nattDL.
Även om jag har svårt att tänka mig att jag blir käk i natt (eftersom qs vilda teorier igår då kommer på skam) så är det väl lika bra att jag förtydligar vad jag skrev igår.
Jag är relativt övertygad om att vi finner våra två kvarvarande ulvar (och ja, jag tror stenhårt på att de bara är två av skäl jag angett tidigare) hos @Poisonous och @quarter4ever . Se inlägg 955 och 964.

Det har pratats mycket om siare och info men man får inte glömma att det finns en hel del annan info som man kan lägga pussel av.
Det cirkulerar spioninfo, brevis vet vilka paket som delats ut och till vem samt vad effekten av dessa blivit, ängeln vet vem den skyddat osv osv.

De som har denna info kan nog vid det här laget lägga ihop 2 och 2 och komma fram till samma slutsats som jag.
 
Av någon anledning tror jag inte att jag blir käk idag , det är jag för misstänkt för bli.
Dessutom kan det vara så att de kanske redan försökt en gång och misslyckats? Och därför bestämt sig för att det bästa sättet att få ut mig är i en lynch.
Jag reagerade så kraftigt igår för jag verkligen kände mig hotad och tror att det pågår fulspel av hög kaliber här.

LenaH anför att hon gör precis som Paddington gjorde i lynchen mot Ferrai,( röstar på sin kandidat, när drevet går mot en annan) och jag tror att det passar hennes syften bra att dra den jämförelsen faktiskt
Dock tycker jag att det inte alls är samma sak
För det första , Paddington hade redan dagen innan börjat ansätta bollen__ och teoriat om henne, och röstat på henne i DL 3, vilket gjorde att att många började fundera över varför, hon fortsatte sedan att teoria om bollen_ under dagen efter och därefter rösta på henne. Hon fortsatte dessutom med sina fantastiska sammanställningar och funderade över flera andra
LenaH däremot igår, fortsätter att hålla bollen__ som trolig siad av Paddington ,som vi nu vet var byfåne då hon blev käk igår, och att bollen__ borde vara ond iom detta. inga tankar , teorier om någon annan ( vilket även Paddington dagen innan var mycket frustrerad över och tom skrev rätt ut att ett sådant beteende är mycket misstänkt:
Att bara teoria kring just den aktuella DL (speciellt när det blir drev) gör iaf att jag blir misstänksam över de personer som inte teoriar ngt alls om någon annan än just den som är uppe för lynch.

igår gör LenaH precis likadant som under lynchen mot Ferrari, visar inget av hennes egna tankar och teorier , inte förrän jag själv frågar efter vad hon har för tankar

Sedan verkar det som LenaH skulle velat rösta på Emtherlia/ Poisonous egentligen , men tycker denna ska få leka iaf en dag? Det känns som detta inte är en riktig teori utan ett hittepå-teori för att hon inte har något annat att bygga upp den med.

Jag har mycket svårt att se LenaH som god efter gårdagen , och tror att onda tog en rövare för att kunna lyckas få ut mig, GF kunde röstat på mig och det räcker att någon mer hakat på och röständrat för att lynchen skulle fått ett helt annat utfall.

Alternativet är att LenaH ( om hon är god) har hakat fast vid en tanke som hon haft länge att jag skulle ingå i lyan, vilket inte stämmer och faktiskt bara inte kan släppa den?

Jag tycker att det borde finnas rätt många inforader ute som kan hjälpa de goda att pussla ihop vad som är rätt eller fel i detta, förhoppningsvis har någon fått tex vem siaren siat och kan dra sina slutsatser utifrån det?
Kanske vet även någon vem det misslyckade käket var riktat emot, och av vilken anledning det blev det?
Det finns såvitt jag kan bedöma 3 möjliga orsaker: ( om alla dessa roller fortfarande är goda)
*ängeln skyddade rätt,
* bagaren hade ett skydd till sig själv aktiverat eller
* att brevis delat ut ett paket med ett beskydd - Där håller jag dock med LenaH att det är osannolikt att den skulle våga dela ut ett beskydd redan i DL1( för det var DagDL på brevis) för att det ska kunna användas redan till NattDL2 , för det var det käket som mislyckades-och det hade jag aldrig vågat om det var jag som var brevis, för det kan ju lika gärna hamna hos en ond, som i så fall kan använda det för att lura våra läktarryttare i "goda lyan" att ge fel info. Vilket skulle kunna få dem att ge en felaktig spionrad- vilket i sin tur kan få konsekvenser för hela spelet när någon tror att en ond egentligen är god. Och för att inte tala om att det också lurar de som ska ge ut spionraderna under leken...
 
Alltså, hjälp vad ni har för er s fort man inte är inne och håller koll på er! :p Mycket underhållande läsning såhär på förmiddagen i alla fall! :up:

Så, bollen__ var mycket riktigt ond. Bra jobbat av Björnen att få fram det!

Q och LenaH har råkat ordentligt i luven på varandra. Intressant.
Jag har ju hållit LenaH åt det goda hållet ett bra tag nu och är inte så benägen att ändra på det, däremot blev jag (än) mer fundersam på Q efter att ha läst igenom senaste dygnet.
Emm/Pois är ju som alltid svårt att få grepp om spelare som bytts ut. Jag kan tycka att hon snabbt hakar på LenaH, vilket kunde vara smart när man kommer som ny i en lek och hittar en spelare som flera andra har åt det goda hållet. Å andra sidan höll folk på att rösta ut en de trodde var siad, så som nykommen god hade nog jag själv valt att följa det. Som nykommen ond däremot hade jag ju inte velat ha ut min kollega om jag kunde slippa det. Nu hade Pois tydligen missat att "alla" trodde bollen var siad och motiverade sina röster med det?
Hmm, helt klart en av mina mer misstänkta.

Kan det vara så att det "bara" är 2 onda kvar? Ja, med tanke på att det var en omvandling med i spelet är det fullt möjligt att LL tog bort en ond från den "vanliga" tredjedelen onda. Å andra sidan är det väl också möjligt att det var en tredjedel onda från början? =5 st, + 1 omvandlad, och alltså är 3 onda kvar? Känns som att vi inte helt ska glömma den möjligheten, även om jag tror och hoppas att det är två kvar.

OM det skulle vara en tredje ond kvar, så är jag nog mest benägen att tro att det är GF, enligt mina tidigare teorier. Dock så lutar jag nog mer åt att hon mest är förvirrad nybörjare med dåligt med tid just nu, efter att ha pusslat lite bland övriga spelare.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp