Skriver in mina tankar så finns de på pränt så här innan DL, inget som har förändrats sedan igår egentligen
Jag har en bunt med anonyma/ osäkra kort jag gärna vill se mer av
Emtherlia
GladFliicka
Gabby_Ossi
Idahoe
FiaM
Nr 1 på ulvlistan för mig är fortfarande
bollen__, jag tycker mig ha sett ett flertal dygn att det är något som inte stämmer där, hon är väldigt följsam mot bla mig, och även Paddington och jag upplever att hon smyger med lite i bakgrunden.
Det som talar emot henne är hennes fina röstrad,men det kan ju lika gärna vara alibiröster på hög nivå, ffa om bollen__ nu ÄR Mr Grey...(Eller kan vara den omvandlade kanske? I så fall var rösten på BSF från en som var god då)
Inför DL3 tyckte jag mig ha räknat ut att hon kunde vara CG, varför jag ville rösta där, tyvärr var jag inte tillräckligt snabb för att hinna in med den i tid ( 1 minut över!- undrar hur många sekunder det kan ha rört sig om ? 10 kanske...)
Jag tror inte att Paddington luras, även om det finns en viss risk för det
Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket fick mig att fundera över henne lite mer än innan. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Gladfliicka röstade på henne. Röstade på Ferrari i DL3 och DL4, vilket egentligen inte säger något om vilken roll hon har, hon kan lika gärna vara en ond som snappat att lynchen troligen är på väg mot Ferrari, som en god som snappat att LenaH var något på spåret. Neutral, men skulle vilja se mycket mer av hennes teorier, för jag har svårt att placera henne
GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare
Röstade på Ferrari i DL1, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i DL2 (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande .I DL3 röstade hon på LenaH, en uddaröst som sticker ut lite för mig . I DL4 röstade hon på ferarri, Har uppenbarligen haft dåligt med tid att leka pga sjuk/skadad häst, så väldigt svårt att bedöma henne på det hon skriver. Hennes röstrad ser inte så imponerande ut heller, undantaget rösterna på Ferrai .Nu är det inte så lätt att vara nykomling och man vet heller kanske inte vad man ska leta efter för tecken? Men håller ögonen på henne iaf...
Gabby_Ossi anonym från lekstart, röstade på Habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara Ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i DL2 för att hon redan hade en röst .Igår röstade hon på Ferrari . Frågan är om det är för att hon sett ljuset som LenaH uttryckte det eller om det är ett försök att alibirösta ? G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefallit försvara Ferrari? Fram till DL3 då hon förefaller ändra sig och följer LenaH och röstar på Ferrari, och gör likaledes i DL4 Neutral med ett litet öga på sig
Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus i DL2
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar efter DL2 över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig. I DL 3 röstade hon på GladFliicka. Och i DL4 på Ferrari Idahoe känns fortfarande väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral
10. Mirtai Analyserar första DL ingående efteråt Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Jag hade en fundering på om hon kunde vara CG, och rent tekniskt är det möjligt, men förefaller nu mer otroligt Dessutom har jag hittat en annan kandidat till den rollen som jag tror mer på för stunden ( bollen__) i DL 3 röstar hon på bollen__( följer Paddington?) och i DL4 på Ferrari
Mirtai teoriar skarpt, vilket får mig att hoppas att hon är på den goda sidan, men samtidigt är hon tillräckligt slipad för att lura mig vart hon vill... Neutral
FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Jag reagerade l lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1. Förefaller mest inne på Ferrari innan DL2 men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Sedan i DL3 röstar hon på ferrari och försöker sedan ändra sin röst till bollen__ I DL 4 röstar hon på Ferrari jag får inget riktigt grepp om FiaM och för lite märkliga resonemang kring att inte vilja lägga avgörande röster så håller jag ett litet öga på henne. Neutral får hon stå som så länge
Paddington skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari förutom att hon i DL1 röstar på henne Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i DL2 och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången . I DL3 teoriar hon skarpt mot bollen__ på ett sätt som får mig att tro att hon är något på spåret, och jag har även själv innan misstänkt bollen__ lite på samma saker, och valde själv att lägga min röst där, dock hann den inte in i tid Röstar även på bollen__ i DL4
Utifrån Paddingtons mycket omsorgsfulla sammanställningar och teoriande, och att hon förefaller så säker på sin sak så vill jag hålla Paddington åt det godare hållet. Precis som med LenaH finns det en risk att hon luras, men det förefaller som en väldigt liten risk att det är så.
LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad inför DL2. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har dessutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus) I DL1 röstar hon på Snurrfian , i DL 2 röstade hon på Ferrari för första gången och följer upp det med ännu en röst på Ferrari i DL3 på ett mycket säkert sätt vilket får mig att tro att hon har på fötterna för att rösta där Sedan röstar hon på ferrari igen i DL4 och ferrari var mycket riktigt ulv. LenaH kan iofs också luras men det är väl den enda reservationen jag har , för allt annat tyder på att hon spelar på den goda sidan, pga teoriandet och envisa röstandet på Ferrari