Stall Hästlyckan - Ulvlek

mitt i maten . återkommer senare. men tror du behöver tänka några varv till...
( men kan hålla med om att Emtherlia/ Poisonous känns skum!)
Nej, jag är ganska nöjd med mina tankegångar! :p

edit: Jag bara önskar att du inte skrev så förbannat mycket för jag orkar inte gå igenom alla dina inlägg! ;)
 
Och jag börjar med att granska dig/Emtherlia... ;)

Emth röstar @quarter4ever i DL1 och kände sig (upplevde jag) rätt hårt ansatt av q tidigare under dagen. Dagen efter skriver hon detta:

Och sen verkar hon helt ha släppt det spåret för q nämns öht inte mer.
Senare i leken är det mest frågor, en röst på Snurris (som var god) och sen följde hon drevet på Ferrari.

Min uppfattning är att E släppte q eftersom hon hamnade i lyan med nyss nämnda Evert och då inte ville gå vidare och gräva där mer och det stämmer med min tanke om q i lyan tillsammans med @bollen__

Fair enough xD kan inte saga nagat da jag inte vet hur emth spelade innan och eftersom jag inte hunnit lasa igenom traden men.. aterkommer =)
 
sorry:o
can´t help it...
Fast den här gången så gör det inte så mycket.... ;)

Jag ser inga teorier, det är jag som stått för q-teorierna i den här leken. :p

Skriver in mina tankar så finns de på pränt så här innan DL, inget som har förändrats sedan igår egentligen
Jag har en bunt med anonyma/ osäkra kort jag gärna vill se mer av

Emtherlia
GladFliicka
Gabby_Ossi
Idahoe
FiaM


Nr 1 på ulvlistan för mig är fortfarande bollen__, jag tycker mig ha sett ett flertal dygn att det är något som inte stämmer där, hon är väldigt följsam mot bla mig, och även Paddington och jag upplever att hon smyger med lite i bakgrunden.
Det som talar emot henne är hennes fina röstrad,men det kan ju lika gärna vara alibiröster på hög nivå, ffa om bollen__ nu ÄR Mr Grey...(Eller kan vara den omvandlade kanske? I så fall var rösten på BSF från en som var god då)
Inför DL3 tyckte jag mig ha räknat ut att hon kunde vara CG, varför jag ville rösta där, tyvärr var jag inte tillräckligt snabb för att hinna in med den i tid ( 1 minut över!- undrar hur många sekunder det kan ha rört sig om ? 10 kanske...)
Jag tror inte att Paddington luras, även om det finns en viss risk för det

Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket fick mig att fundera över henne lite mer än innan. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Gladfliicka röstade på henne. Röstade på Ferrari i DL3 och DL4, vilket egentligen inte säger något om vilken roll hon har, hon kan lika gärna vara en ond som snappat att lynchen troligen är på väg mot Ferrari, som en god som snappat att LenaH var något på spåret. Neutral, men skulle vilja se mycket mer av hennes teorier, för jag har svårt att placera henne

GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare :up:
Röstade på Ferrari i DL1, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i DL2 (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande .I DL3 röstade hon på LenaH, en uddaröst som sticker ut lite för mig . I DL4 röstade hon på ferarri, Har uppenbarligen haft dåligt med tid att leka pga sjuk/skadad häst, så väldigt svårt att bedöma henne på det hon skriver. Hennes röstrad ser inte så imponerande ut heller, undantaget rösterna på Ferrai .Nu är det inte så lätt att vara nykomling och man vet heller kanske inte vad man ska leta efter för tecken? Men håller ögonen på henne iaf...

Gabby_Ossi anonym från lekstart, röstade på Habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara Ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i DL2 för att hon redan hade en röst .Igår röstade hon på Ferrari . Frågan är om det är för att hon sett ljuset som LenaH uttryckte det eller om det är ett försök att alibirösta ? G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefallit försvara Ferrari? Fram till DL3 då hon förefaller ändra sig och följer LenaH och röstar på Ferrari, och gör likaledes i DL4 Neutral med ett litet öga på sig

Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus i DL2
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar efter DL2 över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig. I DL 3 röstade hon på GladFliicka. Och i DL4 på Ferrari Idahoe känns fortfarande väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral

10. Mirtai Analyserar första DL ingående efteråt Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Jag hade en fundering på om hon kunde vara CG, och rent tekniskt är det möjligt, men förefaller nu mer otroligt Dessutom har jag hittat en annan kandidat till den rollen som jag tror mer på för stunden ( bollen__) i DL 3 röstar hon på bollen__( följer Paddington?) och i DL4 på Ferrari
Mirtai teoriar skarpt, vilket får mig att hoppas att hon är på den goda sidan, men samtidigt är hon tillräckligt slipad för att lura mig vart hon vill... Neutral

FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Jag reagerade l lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1. Förefaller mest inne på Ferrari innan DL2 men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Sedan i DL3 röstar hon på ferrari och försöker sedan ändra sin röst till bollen__ I DL 4 röstar hon på Ferrari jag får inget riktigt grepp om FiaM och för lite märkliga resonemang kring att inte vilja lägga avgörande röster så håller jag ett litet öga på henne. Neutral får hon stå som så länge

Paddington skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari förutom att hon i DL1 röstar på henne Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i DL2 och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången . I DL3 teoriar hon skarpt mot bollen__ på ett sätt som får mig att tro att hon är något på spåret, och jag har även själv innan misstänkt bollen__ lite på samma saker, och valde själv att lägga min röst där, dock hann den inte in i tid Röstar även på bollen__ i DL4
Utifrån Paddingtons mycket omsorgsfulla sammanställningar och teoriande, och att hon förefaller så säker på sin sak så vill jag hålla Paddington åt det godare hållet. Precis som med LenaH finns det en risk att hon luras, men det förefaller som en väldigt liten risk att det är så.

LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad inför DL2. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har dessutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom ;)
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus) I DL1 röstar hon på Snurrfian , i DL 2 röstade hon på Ferrari för första gången och följer upp det med ännu en röst på Ferrari i DL3 på ett mycket säkert sätt vilket får mig att tro att hon har på fötterna för att rösta där Sedan röstar hon på ferrari igen i DL4 och ferrari var mycket riktigt ulv. LenaH kan iofs också luras men det är väl den enda reservationen jag har , för allt annat tyder på att hon spelar på den goda sidan, pga teoriandet och envisa röstandet på Ferrari
Citatet ovan är ett låååångt teoriinlägg från i förmiddags som inte säger någonting. ALLA är neutrala utom @bollen__ och det känns inte som en god q dag 5?!?

I likhet med bollen har du en immaculate statistik men hur tog du dig dit?
Med hjälp av Paddson och mig?
Inte heller din stil, du brukar gräva mer.

Idag har du lagt upp scenarier över vad som kan ha hänt vid omvandlingen och vilken roll som verkar läskig vid en sådan men där finns fortfarande ingen substans utan liknar mest rökridåer.

Så - eftersom @Paddington tycker det är trist med drev och hon blev käk så får jag väl axla manteln och gå mot strömmen idag. ;)
Jag tycker att @Poisonous kan få leka åtminstone en dag utan att få röst på sig och därför:

LenaH röstar på quarter4ever
 
ALLA är neutrala utom @bollen__ och det känns inte som en god q dag 5?!?
Really!!?
Tycker jag klart och tydligt skriver ut att jag är tveksam om många , som jag vill se mera av och är osäker på?
JAG börjar tro att jag kanske träffat lite för rätt i mina spekulationer tidigare idag, faktiskt!
För annars får jag inte ihop det någonstans!
Jag håller med om att Emtherlia / poisonous är mycket misstänkt, det har jag tyckt sedan första dagen ...! Så varför anför du lite samma saker för att sedan tycka att " hon kan få leka en dag till?" snacka om att försöka få de onda kvar i leken , tycker jag faktiskt!
Och dessutom börjar det lukta räddningsförsök av en uppenbart siad ond ( bollen__) och jag kan inte låta bli att fundera över varför? Kan det vara så att bollen__ är den omvandlade? och det då kommer fram att hon var siaren från början?! För då är du ju rejält avslöjad kan man säga....
Kan det vara så att det är 3-4 kvar i lyan? Och att de börjar vädra morgonluft?
Vi är nu 9 och OM lyan var väldigt stark från början så kan det ju faktiskt stå 5-4!! och då förstår jag mer varför du var så tyst igår när ( iaf jag!) reagerade på att @Paddington var uppenbart frustrerad på att du inte delade med dig av info?
För det är faktiskt ett lagspel!!!!!
Och faktiskt var det varför jag började fundera på vilken roll som egentligen blev omvandlad?
För varför hålla inne på info som hjälper den goda sidan??
DET tycker inte jag stämmer med hur en god LenaH spelar

quarter4ever ändrar röst till LenaH
för jag tror hon spelat med falska kort leken igenom och nu visar sina rätta färger!!!
Jag tror inte att hon är en äkta siare, för den skulle absolut inte gå efter mig i detta läget!
Och med tanke på att lynchen är på väg mot en ( uppenbart) siad ond, varför försöka vände det idag?
(och ryker jag så hoppas jag att det bara är 3 ulvar kvar och inte 4! för då är det skarpt läge nu- och käket får absolut inte lyckas för då är det game over!!!!!)
 
Dear lord. 49sidor senare.
Sa sammanfattningsvis for min egen del.
Dom som ar kvar i leken;
Q
Bollen
Gladfliicka
Gabby
Idahoe
Mirtai
FiaM
LenaH
Poisonous/Emth

Goda som forsvunnit;
Snurrfian, Habina, Circus, Paddan
Onda som forsvunnit;
Ferrari, Blacksmith

Mina tankar i ovrigt.
Q ar lekglad som vanligt. Josses alltsa.
Bollen har flera ganger rostat pa de onda, i ovrigt ingen kansla
Gladfliicka har jag inget intryck alls av
Gabby samma har, ingen kansla alls, snabb att hanga pa mot bollen
Idahoe hanger ocksa pa att rosta pa bollen
Mirtai rostar pa bollen forst
FiaM inte sett sadar jattemycket av? (Kan vara for att jag bara skummat igenom)
LenaH gar emot drevet och rostar pa Q
 
Really!!?
Tycker jag klart och tydligt skriver ut att jag är tveksam om många , som jag vill se mera av och är osäker på?
JAG börjar tro att jag kanske träffat lite för rätt i mina spekulationer tidigare idag, faktiskt!
För annars får jag inte ihop det någonstans!
Jag håller med om att Emtherlia / poisonous är mycket misstänkt, det har jag tyckt sedan första dagen ...! Så varför anför du lite samma saker för att sedan tycka att " hon kan få leka en dag till?" snacka om att försöka få de onda kvar i leken , tycker jag faktiskt!
Och dessutom börjar det lukta räddningsförsök av en uppenbart siad ond ( bollen__) och jag kan inte låta bli att fundera över varför? Kan det vara så att bollen__ är den omvandlade? och det då kommer fram att hon var siaren från början?! För då är du ju rejält avslöjad kan man säga....
Kan det vara så att det är 3-4 kvar i lyan? Och att de börjar vädra morgonluft?
Vi är nu 9 och OM lyan var väldigt stark från början så kan det ju faktiskt stå 5-4!! och då förstår jag mer varför du var så tyst igår när ( iaf jag!) reagerade på att @Paddington var uppenbart frustrerad på att du inte delade med dig av info?
För det är faktiskt ett lagspel!!!!!
Och faktiskt var det varför jag började fundera på vilken roll som egentligen blev omvandlad?
För varför hålla inne på info som hjälper den goda sidan??
DET tycker inte jag stämmer med hur en god LenaH spelar

quarter4ever ändrar röst till LenaH
för jag tror hon spelat med falska kort leken igenom och nu visar sina rätta färger!!!
Jag tror inte att hon är en äkta siare, för den skulle absolut inte gå efter mig i detta läget!
Och med tanke på att lynchen är på väg mot en ( uppenbart) siad ond, varför försöka vände det idag?
(och ryker jag så hoppas jag att det bara är 3 ulvar kvar och inte 4! för då är det skarpt läge nu- och käket får absolut inte lyckas för då är det game over!!!!!)

Av samma anledning som Paddan röstade på en annan är den uppenbart onda igår?
 
Really!!?
Tycker jag klart och tydligt skriver ut att jag är tveksam om många , som jag vill se mera av och är osäker på?
JAG börjar tro att jag kanske träffat lite för rätt i mina spekulationer tidigare idag, faktiskt!
För annars får jag inte ihop det någonstans!
Jag håller med om att Emtherlia / poisonous är mycket misstänkt, det har jag tyckt sedan första dagen ...! Så varför anför du lite samma saker för att sedan tycka att " hon kan få leka en dag till?" snacka om att försöka få de onda kvar i leken , tycker jag faktiskt!
Och dessutom börjar det lukta räddningsförsök av en uppenbart siad ond ( bollen__) och jag kan inte låta bli att fundera över varför? Kan det vara så att bollen__ är den omvandlade? och det då kommer fram att hon var siaren från början?! För då är du ju rejält avslöjad kan man säga....
Kan det vara så att det är 3-4 kvar i lyan? Och att de börjar vädra morgonluft?
Vi är nu 9 och OM lyan var väldigt stark från början så kan det ju faktiskt stå 5-4!! och då förstår jag mer varför du var så tyst igår när ( iaf jag!) reagerade på att @Paddington var uppenbart frustrerad på att du inte delade med dig av info?
För det är faktiskt ett lagspel!!!!!
Och faktiskt var det varför jag började fundera på vilken roll som egentligen blev omvandlad?
För varför hålla inne på info som hjälper den goda sidan??
DET tycker inte jag stämmer med hur en god LenaH spelar

quarter4ever ändrar röst till LenaH
för jag tror hon spelat med falska kort leken igenom och nu visar sina rätta färger!!!
Jag tror inte att hon är en äkta siare, för den skulle absolut inte gå efter mig i detta läget!
Och med tanke på att lynchen är på väg mot en ( uppenbart) siad ond, varför försöka vände det idag?
(och ryker jag så hoppas jag att det bara är 3 ulvar kvar och inte 4! för då är det skarpt läge nu- och käket får absolut inte lyckas för då är det game over!!!!!)
Fast va? Jag försöker inte utge mig för att vara siare?
Och vilka spekulationer menar du att du luftat tidigare idag?
Och om du tittar på ditt inlägg jag citerat så står det neutral längst ner på alla du gått igenom utom @bollen__ och @GladFliicka .

Det är förresten svårt att rädda någon (och inte min intention heller för den delen, lika lite som @Paddington försökte rädda Ferrari igår) när majoriteten redan lagt sina röster, det var därför jag la min så sent. ;) Fast iom din ändring så får jag väl hålla koll! :p
 
Alltsa.. nu har jag ju inte riktigt varit med. Men om lena valjer att ga emot sa tror jag nog att hon har nagat att ga pa eftersom det uppenbarligen blivit ett drev.
svart for mig att saga men inte hittat nagat om att lena skulle vara ond.

Jag gar pa hennes linje i det har fallet da jag inte har mycket annat att ga pa da det ar extremt svart att komma in sa har i en lek xD
jag ska dessutom ivag om en stund och vet inte om jag hinner tillbaka innan deadline.

Pois rostar pa Quarter4ever
 
Fast va? Jag försöker inte utge mig för att vara siare?
Och vilka spekulationer menar du att du luftat tidigare idag?
Och om du tittar på ditt inlägg jag citerat så står det neutral längst ner på alla du gått igenom utom @bollen__ och @GladFliicka .

Det är förresten svårt att rädda någon (och inte min intention heller för den delen, lika lite som @Paddington försökte rädda Ferrari igår) när majoriteten redan lagt sina röster, det var därför jag la min så sent. ;) Fast iom din ändring så får jag väl hålla koll! :p
Du har inte utgett dig för att vara siare, fine
men du har klart och tydligt utgett dig för att du velat haft ut Ferrari sedan DL 2 ( håller på att leta efter det citatet för det fastnade!) I DL 2 fanns det inga sior i omlopp (ingen sia kunde komma fram förrens i DL3) Så varför vara så säker att du röstade på Ferrari med det sagt ? om det inte var något som skulle kunna dölja en omvandlad siare?
För din jakt på Ferrari känns som en siare, det tror jag inte att jag är den enda att ha trott?
Ffa som ferrari också visade sig vara ulv? så i 3 DL på raken har du bara röstat på en ulv?
 
Alltsa.. nu har jag ju inte riktigt varit med. Men om lena valjer att ga emot sa tror jag nog att hon har nagat att ga pa eftersom det uppenbarligen blivit ett drev.
svart for mig att saga men inte hittat nagat om att lena skulle vara ond.

Jag gar pa hennes linje i det har fallet da jag inte har mycket annat att ga pa da det ar extremt svart att komma in sa har i en lek xD
jag ska dessutom ivag om en stund och vet inte om jag hinner tillbaka innan deadline

Pois rostar pa Quarter4ever
jahaja det där bekräftade ju bara min teori!!!
Varför skulle LenaH anföra misstankar mot Emtherlia/ Poisonous för att sedan helt plötsligt svänga till mig?!
Detta stämmer bara inte!!
 
Röstlista DL5

12:48 Mirtai röstar på Bollen__
13:45 Gabby_Ossi röstar på bollen__
14.11 Idahoe röstar på bollen__
14.16 FiaM röstar på bollen__

14.32 quarter4ever röstar på bollen__
20.04 LenaH röstar på quarter4ever
20.36 quarter4ever ändrar röst till LenaH

20.59 Pois rostar pa Quarter4ever


bollen__ 4
LenaH 1
Q4E 2
 
Du har inte utgett dig för att vara siare, fine
men du har klart och tydligt utgett dig för att du velat haft ut Ferrari sedan DL 2 ( håller på att leta efter det citatet för det fastnade!) I DL 2 fanns det inga sior i omlopp (ingen sia kunde komma fram förrens i DL3) Så varför vara så säker att du röstade på Ferrari med det sagt ? om det inte var något som skulle kunna dölja en omvandlad siare?
För din jakt på Ferrari känns som en siare, det tror jag inte att jag är den enda att ha trott?
Ffa som ferrari också visade sig vara ulv? så i 3 DL på raken har du bara röstat på en ulv?
Japp! :p Jag blev lite enveten där.
 
jahaja det där bekräftade ju bara min teori!!!
Varför skulle LenaH anföra misstankar mot Emtherlia/ Poisonous för att sedan helt plötsligt svänga till mig?!
Detta stämmer bara inte!!
Men du, jag har haft dig på listan länge? Senast igår kväll när Paddi ville veta hur jag tänkte så skrev jag att jag misstänkte dig. Det är bara det att Ferrari (och även bollen) ligger före dig på listan.
 
Men du, jag har haft dig på listan länge? Senast igår kväll när Paddi ville veta hur jag tänkte så skrev jag att jag misstänkte dig. Det är bara det att Ferrari (och även bollen) ligger före dig på listan.
men Ferrari har du ju redan fått ut? har du inte koll?
 
Du har inte utgett dig för att vara siare, fine
men du har klart och tydligt utgett dig för att du velat haft ut Ferrari sedan DL 2 ( håller på att leta efter det citatet för det fastnade!) I DL 2 fanns det inga sior i omlopp (ingen sia kunde komma fram förrens i DL3) Så varför vara så säker att du röstade på Ferrari med det sagt ? om det inte var något som skulle kunna dölja en omvandlad siare?
För din jakt på Ferrari känns som en siare, det tror jag inte att jag är den enda att ha trott?
Ffa som ferrari också visade sig vara ulv? så i 3 DL på raken har du bara röstat på en ulv?

Fast jag har iaf aldrig trott att LenaH siat F? Det är inte den spelare jag skulle valt att sia och om Lena skulle vara siare så tror jag hon tänker som jag.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp