Stall Hästlyckan - Ulvlek

Inte för att jag vill att du ska misstänka mig, men misstankarna kan inte ha något med omvandlingen att göra iom att den lottades fram

Jag vet, det är det jag försöker få fram, att det är mer sannolikt att lotten hamnat någon annan stans. Men eftersom det är lotteri kan det ju egentligen gå hursom.
 
Herregud, livet på landet alltså! Jag kom hem lagom för att hinna gå igenom leken innan DL men istället blev jag kattbarnmorska. Kissen har nu fått en frisk bebis och en som låg fel och inte klarade sig tyvärr. Och jag hann inte kolla leken...

Men överlever jag så vill jag kolla närmre på GF och Q enligt tidigare funderingar. Och även bollen, då jag missat varför många verkar misstänka henne...
Och eftersom jag verkar hinna tillägga innan LL uppdaterar, så trooor jag att LenaH är åt godare hållet, och möjligen Paddi också (i detta fallet bara en känsla, måste kolla närmre för att ha något att bygga på).
FiaM, G_O, Mirtai och Emm har jag väldigt dålig koll på så får kolla upp även där tydligen :o
 
Det var inog så här det skull bli, Bedalia tyckte han var överkvalificerad för nybörjargruppen och det skulle bli en enkel match. Och inte ville C.G ta den hänsyn en riktig dam är värld. Den senaste ridlektionen var hemsk, en bruten nagel, håret svettigt och i oordning. C.G kom viftande med ett kontrakt när hon bara ville ha det trevligt en kväll. Och vilket kontrakt sen? Nej det fick vara nog..

Paddington spelade Bedalia, Byfåne.
 
Det var inog så här det skull bli, Bedalia tyckte han var överkvalificerad för nybörjargruppen och det skulle bli en enkel match. Och inte ville C.G ta den hänsyn en riktig dam är värld. Den senaste ridlektionen var hemsk, en bruten nagel, håret svettigt och i oordning. C.G kom viftande med ett kontrakt när hon bara ville ha det trevligt en kväll. Och vilket kontrakt sen? Nej det fick vara nog..

Paddington spelade Bedalia, Byfåne.
Men nej! :( Vem ska nu kunna hålla ordning på mig?
 
Det var inog så här det skull bli, Bedalia tyckte han var överkvalificerad för nybörjargruppen och det skulle bli en enkel match. Och inte ville C.G ta den hänsyn en riktig dam är värld. Den senaste ridlektionen var hemsk, en bruten nagel, håret svettigt och i oordning. C.G kom viftande med ett kontrakt när hon bara ville ha det trevligt en kväll. Och vilket kontrakt sen? Nej det fick vara nog..

Paddington spelade Bedalia, Byfåne.
Då kunde man lita på Paddington iaf!
RIP:(
 
Äh, ska på sammanträde nu och så är det fredagsmys med familjen.

Mirtai röstar på Bollen__

Jag tror att Paddington hade info om henne som säger att Bollen är ond. Annars ser jag ingen poäng med att Paddan valde att hålla fast vid Bollen igår när alla andra röstad på Ferrari.
 
Trist att förlora Paddi, jag var rätt övertygad om hennes godhet och är också övertygad om att hon var tydlig med sin röst igår ifall hon skulle dö i natt.
 
RIP Paddi, tråkigt att bli av med en av mina mer säkra goda. Jag tycker dock att Paddi varit ganska tydlig i var hon har använt sin sia, och sammantaget med det jag skrev om bollen tidigare i natt så gör det att jag väljer att lägga min röst redan nu eftersom jag ska iväg på föreläsning nu och åker direkt till stallet och gör tävlingsförberedelser sedan.

Gabby_Ossi röstar på bollen__

Eftersom Paddingtons ihärdiga röstande på henne tyder på att hon har hade en sia att luta sig mot.
 
Efter att ha läst igenom Paddingtons inlägg nu när jag vet hennes roll så måste jag säga att en del klarnat, bl.a. kring varför hon röstade som hon gjorde igår. Jag tror att Paddi siade bollen_ .

Idahoe röstar på bollen__

Med risk för att det blir ännu ett drev man inte kan utläsa något av i efterhand.
 
Röstlista DL5

12:48 Mirtai röstar på Bollen__
13:45 Gabby_Ossi röstar på bollen__
14.11 Idahoe röstar på bollen__
 
Jag kan egentligen också rösta redan nu då jag ska kasta mig iväg om ett tag och inte lär vara hemma innan DL. Eftersom jag starkt misstänker att Paddington använde sin sia på bollen_ så blir det där min röst kommer att hamna. Jag försökte byta till bollen_ i förrgår när Paddington presenterade sina misstankar men kom försent. Tvekade lite senare på om bollen_ verkligen var ond men efter att Paddingtons roll har avslöjats så finns det i mina ögon inget att tveka över mer.
FiaM röstar på bollen_
 
Även jag misstänkte starkt att Paddington visste vad hon gjorde när hon röstade på bollen__ redan för två dagar sedan, och valde att följa det spåret då, och ser ingen anledning att inte följa hennes testamente, som blev mycket tydligt när hon höll fast vid bollen__ igår.
Jag tror att hon siade bollen__ och det enda intressanta nu är att se vilken roll hon har, orginalulv, Mr Grey eller den omvandlade?
Därför

quarter4ever röstar på bollen__

för övrigt ska även jag ha fredagsmys med barnen ikväll. de var hos pappa igår och kommer hit efter skolan idag.
Så kommer inte vara inne så mycket idag, förrän vid DL, som jag antar är 22.01 igen?
 
Röstlista DL5

12:48 Mirtai röstar på Bollen__
13:45 Gabby_Ossi röstar på bollen__
14.11 Idahoe röstar på bollen__
14.16 FiaM röstar på bollen__
14.32 quarter4ever röstar på bollen__


bollen__ 5
 
GladFliicka, egentligen har inget ändrats när det gäller henne. Jag vill fortfarande se mer. Röstade på Ferrari igår med samma teorier som redan hade varit uppe under dagen. Skriver nästan lika många inlägg under dagen igår som hon har gjort tidigare under leken men jag kan bara hitta teorierna om Ferrari, inget om någon annan. Den stora frågan är ju om vi har en försiktig nybörjare eller en försiktig hästskötare här? Jag kommer att hålla ögonen öppna så mycket jag kan på den här spelaren.

Gabby_Ossi har jag efterlyst mer funderingar från och nu tycker jag att det börjar komma lite. :) Skriver inget som jag egentligen reagerar på men vågar inte sätta henne som annat än neutral riktigt än.

Emtherlia, här gäller samma sak som med GladFliicka, inget har ändrats. Jag saknar fortfarande funderingar och tankar från henne. Det är inte så att hon inte är aktiv men hennes inlägg tar inte upp vad hon tror om de olika deltagarna och det saknar jag! Hon har förvisso meddelat att hon har mycket att göra IRL men det känns ändå nästan som att hon undviker att teoria om deltagarna. Jag håller ögonen även på Emtherlia.

Idahoe är även hon anonym i den här leken och eftersom hon trots allt har varit med ett antal lekar nu så är det nästan så att jag funderar på om det är ett sätt att försöka flyga under radarn från henne. Inlägg om leken varvas med annat och inga direkt förklaringar till varför om hon sätter en deltagare åt något håll. Är det så att hon sitter på facit och därför har svårt att motivera?

bollen_ har redan fått min röst idag då jag misstänker att Paddington har siat henne, vet inte riktigt vad det finns mer att säga här.

LenaH, tror jag nästan att jag vågar sätta som god. Jag tror inte att hon skulle gå efter Ferrari som hon gjorde om det var en kollega, speciellt inte flera dagar i rad. Visst det kan vara ett alibi och Lena har lurat mig förut :cautious: men jag tror (och hoppas) att hon är god.

Mirtai måste jag erkänna att jag har svårt att få grepp om, det känns som att hon har legat lite i försvarsläge den här leken. Skriver egentligen inget som jag reagerar på utan ställer bra frågor och kommer med egna svar som känns logiska men jag saknar något här och jag kan inte sätta fingret på vad.

quarter4ever har ingen brist på inlägg i alla fall…:rofl: q är otroligt skicklig och nu sedan flytten är klar så tycker jag även att hon känns mer som vanligt igen. Tyvärr hjälper inte det mig att komma fram till vilken sida hon spelar för. I mina ögon ställer hon bra frågor och de svar hon ger är även de så att jag förstår hur hon tänker. Hon vänder och vrider på allt känns det som vilket jag tycker är bra.
Jag kan inte hitta något som får mig att tro att q är något annat men god men jag vet inte om jag vågar tro på det. Av de saker som jag har hittat som talar mot en god q är att någon har nämnt hennes sena röster men om jag inte minns fel så är väl det snarare standard att hon röstar i sista minuten? Det andra var att hon velade mellan två deltagare och efterfrågade andras åsikter, det vet jag inte om jag har sett q göra förut så det är väl möjligen det som i så fall talar emot att hon ska vara god. Fegar ur och sätter henne som neutral för dagen.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp