Stall Hästlyckan - Ulvlek

Jag tror att omvandlingen skedde direkt i dagdl1. Den onda försvann då, så varför skulle LL vänta m att kasta in personen i lyan?

Den som omvandlats behåller inte sin förmåga så läktaren bör veta vilken god roll som inte gjort val fr NattDL1 och framåt - om alla goda specialrolller gjort val ngn natt så måste det betyda att det är en bybo som blivit omvandlad.
Om bybo blivit omvandlad bör det vara klart för de på läktaren hur många onda som är kvar..

Jo det svåra för dem är väl att kunna förmedla det till de goda i leken?
de får ju bara skicka en spionrad, inte formulera egna rader sas? ( så har jag fattat det iaf)
Den enda gången de hade chansen att berätta det sas var ju att skicka ut just den raden " rollen X har blivit omvandlad", och iom att den raden kom redan i DL1 så kan det ju varit väldigt svårt för dem att hitta en säkert god? Ffa om det är ängeln som blivit omvandlad Jag menar att inforaden kan mycket väl ha hamnat hos en ond....
 
Jag tror att omvandlingen skedde direkt i dagdl1. Den onda försvann då, så varför skulle LL vänta m att kasta in personen i lyan?

Den som omvandlats behåller inte sin förmåga så läktaren bör veta vilken god roll som inte gjort val fr NattDL1 och framåt - om alla goda specialrolller gjort val ngn natt så måste det betyda att det är en bybo som blivit omvandlad.
Om bybo blivit omvandlad bör det vara klart för de på läktaren hur många onda som är kvar..

Jag frågade Lobelia om detta tidigare i leken och läktaren får redan på rollen på den som blev omvandlad men inte namnet. Tror att det var under tisdagen jag frågade.
 
Ang diskussionen om den omvandlade rollen - även om läktarryttarna inte lyckats förmedla till någon god vilken roll det var som försvann så borde de vi det här laget ha koll på någon eller några goda som de skickar sina rader till, och då vet ju mottagaren utifrån vilken rad den får att just den rollen är i alla fall kvar på goda sidan.

Jag håller med om att infon om vem som blivit omvandlad mycket väl kan ha hamnat hos en ond - och även om det hade varit bra om någon god suttit på den infon så gör den ju i alla fall ingen skada om den hamnar hos de onda eftersom de redan vet vem de fått in. Så det är ju en "bra" rad för läktaren att försöka förmedla vidare i det tidiga läget. Men som sagt, det blir ju svårt att förmedla i efterhand annat än med "uteslutningsmetoden".
 
Vidare:
Om det finns någon bybo kvar kan ju den också räkna ut att det är en specialroll som omvandlats, under förutsättning att det inte finns flera bybor kvar förstås, men då var de väldigt få från början i lyan och i så fall lär de ha det deppigt nu med 2 ulvar ute
De såg ju också vem som inte blev käk natt 2 och där har de också en säker.
under förutsättning då att inte brevis har delat ut ett beskydd till någon i lyan, som sedan använder det beskyddet för att lura Läktarryttarna att skicka spioninfo till en ond? ( alltså ulvarna käkar den de gett beskyddet till ) Och då använt beskyddet på någon som ror iland att lura alla i leken? I så fall blir det ju iaf något/ några dagar( beroende på hur många rader den får i så fall) som de goda förlorar info om!
 
Jag tror att omvandlingen skedde direkt i dagdl1. Den onda försvann då, så varför skulle LL vänta m att kasta in personen i lyan?

Den som omvandlats behåller inte sin förmåga så läktaren bör veta vilken god roll som inte gjort val fr NattDL1 och framåt - om alla goda specialrolller gjort val ngn natt så måste det betyda att det är en bybo som blivit omvandlad.
Om bybo blivit omvandlad bör det vara klart för de på läktaren hur många onda som är kvar..

Fast gör alla goda roller val som skickas? Tex BM, om den inte säger att jag stoppar lynchen mot XX så borde väl inget stå med i infon? Eller finns det ett stående val med kanske?
 
Men tycker du själv att någon hittills utmärkt sig som siare? (och för att vara tydlig - det är en retorisk fråga ;)). Om inte alla redan spottat en så är det ju svårt för någon att komma dragande med det kortet nu.
fast om någon av siarna var den omvandlade så behöver den ju inte komma dragandes med det kortet nu, i så fall har den / el annan i lyan spelat som om den haft den rollen hela tiden, det är det som är skrämmande!
 
Men tycker du själv att någon hittills utmärkt sig som siare? (och för att vara tydlig - det är en retorisk fråga ;)). Om inte alla redan spottat en så är det ju svårt för någon att komma dragande med det kortet nu.

Jag håller md Evert här. Om nu siaren omvandlades redan dl1 så har den ju kunnat dra det kortet från start s.a.s.
 
fast om någon av siarna var den omvandlade så behöver den ju inte komma dragandes med det kortet nu, i så fall har den / el annan i lyan spelat som om den haft den rollen hela tiden, det är det som är skrämmande!
och tillägg, i så fall har den dessutom facit, så kan i lugn och ro godförklara de spelare den vill lura ordentligt ( de som har viktiga goda roller) och ingen kommer tycka att det är något konstigt med det, om alla tror att det är en "riktig siare"

säger ju att det är skrämmande!
 
under förutsättning då att inte brevis har delat ut ett beskydd till någon i lyan, som sedan använder det beskyddet för att lura Läktarryttarna att skicka spioninfo till en ond? ( alltså ulvarna käkar den de gett beskyddet till ) Och då använt beskyddet på någon som ror iland att lura alla i leken? I så fall blir det ju iaf något/ några dagar( beroende på hur många rader den får i så fall) som de goda förlorar info om!
Jag har svårt att tänka mig att en brevbärare skulle dela ut ett beskydd så tidigt i leken? särskilt inte när det inte finns en spion att kolla av med.
 
Visserligen, men jag skrev heller inte att jag håller henne för god, bara att jag har lagt henne åt sidan för tillfället. Jag har andra hetare kandidater att kolla närmare på om jag överlever natten.

I din sammanfattning så tolkar jag det som att du lägger henne lite åt sidan just pga röstningen i första DL, när den kanske egentligen inte ens är representativ för hennes roll som kanske ändrades efter DL. Jag fann det lite intressant att du lade henne åt sidan enbart pga första röstningen.
 
Skriver in mina tankar så finns de på pränt så här innan DL, inget som har förändrats sedan igår egentligen
Jag har en bunt med anonyma/ osäkra kort jag gärna vill se mer av

Emtherlia
GladFliicka
Gabby_Ossi
Idahoe
FiaM


Nr 1 på ulvlistan för mig är fortfarande bollen__, jag tycker mig ha sett ett flertal dygn att det är något som inte stämmer där, hon är väldigt följsam mot bla mig, och även Paddington och jag upplever att hon smyger med lite i bakgrunden.
Det som talar emot henne är hennes fina röstrad,men det kan ju lika gärna vara alibiröster på hög nivå, ffa om bollen__ nu ÄR Mr Grey...(Eller kan vara den omvandlade kanske? I så fall var rösten på BSF från en som var god då)
Inför DL3 tyckte jag mig ha räknat ut att hon kunde vara CG, varför jag ville rösta där, tyvärr var jag inte tillräckligt snabb för att hinna in med den i tid ( 1 minut över!- undrar hur många sekunder det kan ha rört sig om ? 10 kanske...)
Jag tror inte att Paddington luras, även om det finns en viss risk för det

Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket fick mig att fundera över henne lite mer än innan. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Gladfliicka röstade på henne. Röstade på Ferrari i DL3 och DL4, vilket egentligen inte säger något om vilken roll hon har, hon kan lika gärna vara en ond som snappat att lynchen troligen är på väg mot Ferrari, som en god som snappat att LenaH var något på spåret. Neutral, men skulle vilja se mycket mer av hennes teorier, för jag har svårt att placera henne

GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare :up:
Röstade på Ferrari i DL1, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i DL2 (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande .I DL3 röstade hon på LenaH, en uddaröst som sticker ut lite för mig . I DL4 röstade hon på ferarri, Har uppenbarligen haft dåligt med tid att leka pga sjuk/skadad häst, så väldigt svårt att bedöma henne på det hon skriver. Hennes röstrad ser inte så imponerande ut heller, undantaget rösterna på Ferrai .Nu är det inte så lätt att vara nykomling och man vet heller kanske inte vad man ska leta efter för tecken? Men håller ögonen på henne iaf...

Gabby_Ossi anonym från lekstart, röstade på Habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara Ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i DL2 för att hon redan hade en röst .Igår röstade hon på Ferrari . Frågan är om det är för att hon sett ljuset som LenaH uttryckte det eller om det är ett försök att alibirösta ? G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefallit försvara Ferrari? Fram till DL3 då hon förefaller ändra sig och följer LenaH och röstar på Ferrari, och gör likaledes i DL4 Neutral med ett litet öga på sig

Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus i DL2
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar efter DL2 över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig. I DL 3 röstade hon på GladFliicka. Och i DL4 på Ferrari Idahoe känns fortfarande väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral

10. Mirtai Analyserar första DL ingående efteråt Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Jag hade en fundering på om hon kunde vara CG, och rent tekniskt är det möjligt, men förefaller nu mer otroligt Dessutom har jag hittat en annan kandidat till den rollen som jag tror mer på för stunden ( bollen__) i DL 3 röstar hon på bollen__( följer Paddington?) och i DL4 på Ferrari
Mirtai teoriar skarpt, vilket får mig att hoppas att hon är på den goda sidan, men samtidigt är hon tillräckligt slipad för att lura mig vart hon vill... Neutral

FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Jag reagerade l lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1. Förefaller mest inne på Ferrari innan DL2 men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Sedan i DL3 röstar hon på ferrari och försöker sedan ändra sin röst till bollen__ I DL 4 röstar hon på Ferrari jag får inget riktigt grepp om FiaM och för lite märkliga resonemang kring att inte vilja lägga avgörande röster så håller jag ett litet öga på henne. Neutral får hon stå som så länge

Paddington skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari förutom att hon i DL1 röstar på henne Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i DL2 och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången . I DL3 teoriar hon skarpt mot bollen__ på ett sätt som får mig att tro att hon är något på spåret, och jag har även själv innan misstänkt bollen__ lite på samma saker, och valde själv att lägga min röst där, dock hann den inte in i tid Röstar även på bollen__ i DL4
Utifrån Paddingtons mycket omsorgsfulla sammanställningar och teoriande, och att hon förefaller så säker på sin sak så vill jag hålla Paddington åt det godare hållet. Precis som med LenaH finns det en risk att hon luras, men det förefaller som en väldigt liten risk att det är så.

LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad inför DL2. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har dessutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom ;)
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus) I DL1 röstar hon på Snurrfian , i DL 2 röstade hon på Ferrari för första gången och följer upp det med ännu en röst på Ferrari i DL3 på ett mycket säkert sätt vilket får mig att tro att hon har på fötterna för att rösta där Sedan röstar hon på ferrari igen i DL4 och ferrari var mycket riktigt ulv. LenaH kan iofs också luras men det är väl den enda reservationen jag har , för allt annat tyder på att hon spelar på den goda sidan, pga teoriandet och envisa röstandet på Ferrari
 
Jag har svårt att tänka mig att en brevbärare skulle dela ut ett beskydd så tidigt i leken? särskilt inte när det inte finns en spion att kolla av med.
Jag håller med! Men det är något som ändå kan ha hänt, jag är ju Q, så funderar över allt möjligt och omöjligt;)
 
I din sammanfattning så tolkar jag det som att du lägger henne lite åt sidan just pga röstningen i första DL, när den kanske egentligen inte ens är representativ för hennes roll som kanske ändrades efter DL. Jag fann det lite intressant att du lade henne åt sidan enbart pga första röstningen.

Nja, både och, det är ju inte egentligen Mirtais eget agerande utan det faktumet att lynchen skulle ha gått övervägande mot 3 onda. På samma sätt är det kanske osannolikt att just den som hade mest misstankar på sig DL också skulle bli omvandlad. Men som sagt allt kan hända, men Mirtai har inte gjort något annat som gör att hon tippar över på andra hållet för mig ännu, därav "lägga till sidan".
 
Nja, både och, det är ju inte egentligen Mirtais eget agerande utan det faktumet att lynchen skulle ha gått övervägande mot 3 onda. På samma sätt är det kanske osannolikt att just den som hade mest misstankar på sig DL också skulle bli omvandlad. Men som sagt allt kan hända, men Mirtai har inte gjort något annat som gör att hon tippar över på andra hållet för mig ännu, därav "lägga till sidan".

Inte för att jag vill att du ska misstänka mig, men misstankarna kan inte ha något med omvandlingen att göra iom att den lottades fram
 
Herregud, livet på landet alltså! Jag kom hem lagom för att hinna gå igenom leken innan DL men istället blev jag kattbarnmorska. Kissen har nu fått en frisk bebis och en som låg fel och inte klarade sig tyvärr. Och jag hann inte kolla leken...

Men överlever jag så vill jag kolla närmre på GF och Q enligt tidigare funderingar. Och även bollen, då jag missat varför många verkar misstänka henne...
 
Herregud, livet på landet alltså! Jag kom hem lagom för att hinna gå igenom leken innan DL men istället blev jag kattbarnmorska. Kissen har nu fått en frisk bebis och en som låg fel och inte klarade sig tyvärr. Och jag hann inte kolla leken...
Grattis till en kattbebis:) ( kommer det flera?)
Beklagar till den som inte klarade sig:(
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp