Stall Hästlyckan - Ulvlek

Ska försöka mig på en ordentlig genomgång nu:

Emtherlia
Är lite svår att få grepp om, har inte bidragit med så mycket egna teorier. Nämner Ferrari, GladFliicka och quarter4ever som utstickande i sitt senaste inlägg men kommer inte direkt med några motiveringar varken för eller emot, bara "allmänt vedertagna" påståenden. Det som talar emot Emtherlia är att hon var med och röstade ut Snurrfian. Jag tror att det borde ligga minst en ulvröst av rösterna på Snurris i DL2, det vore annars väldigt kallt spelat av lyan att inte försöka styra röstningen i alla fall med en röst mot en god när det fanns så stor möjlighet med många uddaröster även när det började dra sig ganska nära DL.

Röstlista DL2
20.22 cirkus röstar på Mirtai
20.48 LenaH röstar på Ferrari
21.22 Snurrfian röstar på Gladfliicka
21.39 Idahoe röstar på cirkus
21.44 Mirtai röstar på FiaM
21.44 Paddington röstar på Snurrfian
21.57 Emtherlia röstar på snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Ferrari
22:00 GladFliicka röstar på SnurrFian
22:01 Gabby_Ossi röstar på cirkus

22:01 Ferrari röstar på LenaH (ogiltig)
22:02 FiaM röstar på Gabby_Ossi (ogiltig)
22:03 bollen__ röstar på Ferrari (ogiltig)

quarter4ever spottar inte ur sig lika mycket teorier som hon kan göra ibland, men har förklarat detta med IRL-flyttande och firande (:D). Många har sagt att de inte känner igen q's stil, bla i DL3 när hon skiftar mellan att följa LenaH och Paddington men en för sen röständring. Jag tycker dock att jag kan känna igen detta beteende hos en god q som inte har egen info, att hon gärna fiskar efter info från spion, siare etc. Sedan om hon bara tyckte sig se sådan info eller gick på teorierna vet jag inte. Jag tror däremot inte att en ond q skulle vilja ge ett så virrigt intryck eller röständra i (efter) sista minut för att rädda en kollega. Men q kan säker även göra sport i att försöka hitta nya sätt att luras också, men hon är inte bland mina mest misstänkta just nu.

bollen__ Jag har haft ögonen på bollen__ ett tag faktiskt, för min del säger hennes "fina" röststatistik inte så mycket för bollen__ brukar inte dra sig för att rösta på sina kollegor. Snarare kan ett för bra röstprotokoll tyda på att man har suttit med facit från början... jag tycker bollen__ som tidigare nämnts (om jag minns rätt iaf) är lite väl inställsam i sina inlägg, som att hon vill vagga in vissa personer i falsk trygghet. En god bollen__ brukar inte vara så rädd för att vrida ett extra varv på saker och ting. Dessutom har Paddington varit väldigt pådrivande mot bollen__ och jag tror att hon kan vara något på spåren. bollen__ är en av mina mest troliga lyakandidater i nuläget.

forts följer
 
Det är klart att du har rätt! Men jag vidhåller att jag är lite lat. ;)

edit: Ska vara lite seriös också - när en lek är sähärpass stor från början orkar jag faktiskt inte lägga ner tid på alla spelare utan får helt enkelt sovra lite.
Nu börjar vi komma ner på hanterbart antal och då är det lättare att granska alla. :)
Håller med, jag orkar inte heller hålla fokus på alla utan försöker koncentrera mig till det antal jag orkar överblicka - men varteftersom vad som händer och vilka som försvinner så är det andra personer som hamna i mitt blickfång å jag kan avskriva eller fördjupa mig i dem.
 
Varför pratar ingen om Idahoe eller FiaM?
När det gäller Idahoe så har jag inte hunnit.

När det gäller FiaM sååå... well jag kikade närmare på henne igår (tror jag det var), fick bra svar (el de svar jag förväntade mig faktiskt då hon bekräftade vad jag trodde) och just nu känns hon inte prioriterad att kika närmare på..
Sedan tycker jag hon inkommit m bra inlägg idag..
 
tycker självklart att det är trevligt att du inte tycker att jag som ond inte skulle göra så, men för att vara petig så röständrade jag inte, jag var för sen med min första röst.

Förlåt, hade fått för mig att du ändrade röst men måste ha tänkt på att du ändrade dig från att ha röstat på Ferrari i föregående DL...
 
Förlåt, hade fått för mig att du ändrade röst men måste ha tänkt på att du ändrade dig från att ha röstat på Ferrari i föregående DL...
Ok för ändrat röst i samma DL har jag inte gjort, däremot har du rätt i att jag ändrade mig från att ha velat rösta på bollen__ igår ( aningens aningens försent för att gillas) till att idag rösta på Ferrari, har motiverat varför i min överiskt samt mitt röstinlägg
 
@Paddington
Jag funderade lite på vad du skrev om @bollen__ s röst på @GladFliicka tidigare. Jag tänker snarare att eftersom GF har haft spridda misstankar mot sig under ett par dagar och bollen antagligen inser att hon lever farligt imorgon så lägger bollen sin röst där för att det ska verka som en alibiröst på en kollega.
Men jag tror nog inte att GF sitter i lyan.

Läser nu också @Gabby_Ossi s teoriinlägg om @Emtherlia och det bekräftar vad jag haft känslan av. Måste verkligen kika på henne imorgon fm.
 
GladFliicka Är inte heller så lätt att placera iom att hon är ny och har även haft lite att stå i med sin häst. Precis som jag skrev under Emtherlia ovan så gör röstningen på Snurrfian DL 2 att hon åker upp på min "kolla närmre på"-lista. Om lyan tänkte så som jag tycker att de borde ha tänkt (fast det vet man ju aldrig om de gör) så borde antingen Em eller GF sitta i lyan. Eventuellt även båda två, men där är jag lite mer osäker på om de verkligen skulle ha gått ihop så.

Idahoe Har haft GF som huvudmisstänkt och har precis som jag tänkt att det borde finnas en ond bland rösterna på Snurrfian DL2. Verkar dock inte alls som att hon har tittat närmare på Emtherlia som också röstade där utan går på GF med motivering att DL1-röstningen var snurrig, men med tanke på att GF är ny hade jag nog velat se lite analys av Em också som motvikt. Ska hålla ögonen lite mer på Idahoe men hon ligger inte topp just nu.
 
@Paddington
Jag funderade lite på vad du skrev om @bollen__ s röst på @GladFliicka tidigare. Jag tänker snarare att eftersom GF har haft spridda misstankar mot sig under ett par dagar och bollen antagligen inser att hon lever farligt imorgon så lägger bollen sin röst där för att det ska verka som en alibiröst på en kollega.
Men jag tror nog inte att GF sitter i lyan..
:up:

då delar vi i stort sett samma syn, även om jag funderar över om GF kan vara den felande länken - tycker rösten på dig igår kan vara en typisk sak som en nybörjar-ulv skulle kunna göra....
 
:up:

då delar vi i stort sett samma syn, även om jag funderar över om GF kan vara den felande länken - tycker rösten på dig igår kan vara en typisk sak som en nybörjar-ulv skulle kunna göra....
Jag räknar med att det löser sig, vi har förhoppningsvis ett par dagar på oss att få klarhet i den/de sista ulven/ulvarna. Den som överlever får se. ;)
 
Mirtai Mirtai verkar ha hamnat på goda sidan efter att vi fick klart för oss att Ferrari var ond, och jag håller med om att det vore ganska otroligt om "vi" skulle ha lyckats pricka in så att lynchen stod mellan 3 onda redan DL1. Konstigare saker har väl i och för sig hänt i ulvlekar, men lägger nog ändå Mirtai lite åt sidan för nu.

FiaM vet jag inte heller riktigt var jag har, kan tycka att hon i de två första röstningarna var lite väl "försiktig", hon lade första rösten på Mirtai i DL1 och skrev sedan att hon inte hoppades att det skulle komma fler och lade sedan en uddaröst (för sent) på mig DL2. Jag kan delvis förstå taktiken då jag själv gärna drar åt det hållet även som god men samtidigt är det ju bättre att själv vara med och avgöra än att låta ulvarna göra det. Idag tycker jag dock hon kommit igång lite bättre så i nuläget håller jag henne försiktigt åt "inte bland de mest misstänkta"-hållet.

Paddington har hållt fast vid bollen__ väldigt tydligt på ett sätt jag inte tror hon hade gjort som ond. Skulle bollen__ visa sig vara god är jag beredd att omvärdera Paddington men tills dess håller jag henne åt det godare hållet.

LenaH
Efter LenaHs tidiga och ihärdiga misstankar mot Ferrari som visade sig stämma har jag svårt att se Lena som annat än god.
 
Jag vill be lite om ursäkt för att jag inte har skrivit så mycket, det händer mycket på jobbet just nu som gör att jag till och med drömmer om jobbet...

Min tanke idag var att gå upp tidigare för att hinna skriva ett längre inlägg men jag behövde visst sova.:angel: Om jag överlever så ska jag försöka hinna med att fundera lite på iaf ett par personer mellan jobbet och ridningen.
 
@Mirtai vassego ;)

Idahoe röstar Ferrari, Cirkus, GladFliicka, Ferrari - Noterar Ferraris inlägg och påpekar att även Mulle är en häst och säger sedan att hon förstår hur Ferrari tänker efter dennes förtydligande, men röstar ändå på Ferrari i DL1. Reagerar på att Cirkus reagerade på hennes röst då Cirkus inte tyckte Ferraris krånglighet var tillräckligt skum. Idahoe förtydligar att hon skrev att det inte fanns så mycket att ta på och ingen var extremt misstänkt (min reflektion: hur många är extremt misstänkta redan DL1?) Funderar kring röran i DL1och undrar vad det gör för skillnad om CG inte var inne vid DL1 – enligt min mening så gör det ju skillnaden att CG isf inte hade uppfattat hur det låg till inför DL och därför inte lagt in på lynchstopp på ngn av sina skötare…

Tycker det är jobbigt m omvandlingen och tycker röststatistiken från DL1 är tämligen värdelös. Tycker LenaH kan ha en poäng i att flera onda var uppe vid DL1 vilket skulle innebära Mirtai el Ferrari, tycker Mirtai är skummast av de två eftersom BSF röstade på Mirtai, däremot gör kanske Mirtais egen röständring henne mindre skum. Tycker GF lägger en sen röst m tämligen förvirrad motivering och sedan diskuterat m mig om att ändra röst men hon inte skulle hinna å verkar lite misstänksam mot GF. Tycker att Cirkus väldigt snabbt hakar på LenaH vilket hon reagerar på och noterar att Cirkus röstar på Mirtai med en motivering hon inte hänger med i och röstar därför på Cirkus i DL2.

Funderar kring DL1 och tror det kan gömma sig någon ulv bland rösterna på Snurrfian (Paddi, Em och GF). Tycker precis som bollen__ att det är mindre troligt att jag och GF skulle vara i lyan ihop, men att vi skulle kunna göra det ändå vilket gör att det är fullt möjligt att en el flera av mig, Em och GF sitter i lyan. Funderar över GFs udda förstadagsröst men tror hon skulle kunna vara en vilsen nybörjare. Kommer på att det är fullt möjligt att lyan även gömt sig i röster som blev mer obetydliga.

Funderar över att många verkar ha fastnat på att det var fler än en ulv uppe vid lynch DL1, vilket för all del skulle ha kunnat vara möjligt, säger själv att hon funderat på det men vet inte vem av Ferrari och Mirtai som är med skum. Funderar igen om det var ngn ulv som var med och röstade ut Snurrfian och då borde kanske GF vara närmast till hands eftersom Idahoe har dålig koll på Em och inte hittar ngt skumt hos mig.

Röstar på GF i DL3 eftersom hon fortsätter på spåret att en ulv borde ha varit inblandad i röstningen på Snurrfian, motiveras med GFs lite sena konstiga röstmotivering DL1, som visserligen skulle kunna bero på att hon är nybörjare….

Vill inte släppa tanken på GF som ond, pga av det jag skrivit ovan – tycker också att det varit mycket skriverier om henne men sedan har det blivit ganska så tyst, spekulerar om hon kan ha stöd i bakgrunden i lyan. Tar upp att hon velat mellan Ferrari och Mirtai men att det nu lutar över åt Ferrari pga lynchstoppet och denne står högst på listan. Behöver kolla mer på bollen__. Är fundersam till Qs resonemang (som berodde på en champagnerusig skalle ;) )och svaren denne skrev till mig. Förtydligar till Cirkus att det inte var att hon följde LenaH i första hand utan att hon snurrat in sig i röstmotiveringen om Mirtai.

Röstar på Ferrari utifrån tidigare teorier, tycker att LenaH varit väldigt drivande mot Ferrari och det borde ligga ngt bakom misstankarna, tycker därför inte att LenaH borde vara ond.

Undrar varför jag inte väljer att rösta på Ferrari. Kommer att titta närmare på GF, Q och ev bollen__ om det visar sig att Ferrari är ond och ska kika närmare på bollen_,mig och LenaH i första hand om det visar sig att Ferrari var god även om dennes funderingar kring Q och GF inte försvinner ändå. Svarar på bollens undran varför hon ska kika närmare på denne och svarar att hon kommer kika närmare på bollen oavsett men att hon inte har lika hög prio då, skriver att hon inte sett ngt egentligt misstänkt hos bollen men behöver kolla upp eftersom andra har reagerat på denne.

Efter den här genomgången av Idahoe så måste jag nog fundera lite över vad jag tycker/tror. Det känns väldigt neutralt, blankt och en massa om/om inte/utifall att och kansken - det känns lite som försök att sprida små misstankar, men ändå inte tillräckligt för att stå ut riktigt mycket. Liksom lite medglidande och se vilka som hänger på hennes tankar och lite snabbt kunna glida över i nästa tankebanor. Jag vet att hon har tidsbrist men Idahoe är någon jag kommer hålla ett litet öga på framöver.

@Idahoe - du skulle inte kunna skriva god med stort G igen ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp