Stall Hästlyckan - Ulvlek

Emtherlia röstar quarterever, Snurrfian, Ferrari, Ferrari
Jag får inget grepp om Emt. Röstade ut Snurrfian. Skriver en del men inte så att jag tycker det sticker ut åt något håll.

quarter4ever röstar BSF, Ferrari, bollen__, Ferrari
Champange eller inte, jag har inte avskrivit mina misstankar mot Q. Jag tycker hennes velande om vem hon ska följa är misstänkt. Någon skrev att det kunde handla om en god utan info och så kan det ju såklart vara.
Har onekligen ett bra röstfacit, kanske tom lite för bra?
bollen__ röstar Blacksmithfarm, Ferrari (ogiltig), Ferrari, gladfliicka
Jag brukar ha en ganska bra ulvometer när det kommer till bollen. Den har inte får fullt utslag den här gången (ofta tar jag henne redan vid första lynchen ;) ) och det betyder antigen att min ulvometer behöver lagas, Bollen har blivit ännu bättre eller så är hon god :p
Skämt å sido, jag har bollen som nr 1 på min lista. Det baserar jag på att paddan verkar väldigt säker på sin sak och det inbillar jag mig att hon inte skulle göra utan anledning.
GladFliicka röstar Ferrari, Snurrfian, LenaH, Ferrari
Förvirrad god eller nybörjarulv? Lutar allt mer åt förvirrad god. Bollens röst på henne igår talar till hennes fördel. Om det inte är just det som bollen avser.

Gabby_Ossi röstar Habina, Cirkus, Ferrari, Ferrari
Kommer med ett bra inlägg nu på morgonen och jag tycker hon kommer in allt mer i leken. Försiktigt neutral

Idahoe röstar Ferrari, Cirkus, GladFliicka, Ferrari
Finns med i min potentiella lya. Baserar det på att hon flyter med och jag kan inte riktigt greppa henne. Paddingtons utmärkta sammanställning förstärkte känslan.
Mirtai röstar (Snurrfian)BSF, FiaM, bollen_, Ferrari
Det är jag det
FiaM röstar Mirtai, Gabby_Ossi (ogiltig), Ferrari (bollen_ ogiltig), Ferrari
Också en spelare som jag ”glömmer bort” Vill inte avgöra med sina röstar och jag tycker fortfarande att resonemanget runt rösten dag 1 är märklig. Vet dock inte om det gör henne ond?
Paddington röstar Ferrari, Snurrfian, bollen_, bollen
Upplever att Paddington känns genuin i sitt letande och teoriande. Håller henne som försiktigt neutral så länge.
LenaH röstar Snurrfian, Ferrari, Ferrari, Ferrari
Hennes intensiva jakt på Ferrari är onekligen till hennes fördel. Måste ge henne rätt i att det var två onda uppe i första lynchen ;)

Det här ger sammanlagt att jag just nu har bollen, Q och Idahoe som huvudmisstänkta med Emt som god kandidat.
 
@Mirtai vassego ;)

Idahoe röstar Ferrari, Cirkus, GladFliicka, Ferrari - Noterar Ferraris inlägg och påpekar att även Mulle är en häst och säger sedan att hon förstår hur Ferrari tänker efter dennes förtydligande, men röstar ändå på Ferrari i DL1. Reagerar på att Cirkus reagerade på hennes röst då Cirkus inte tyckte Ferraris krånglighet var tillräckligt skum. Idahoe förtydligar att hon skrev att det inte fanns så mycket att ta på och ingen var extremt misstänkt (min reflektion: hur många är extremt misstänkta redan DL1?) Funderar kring röran i DL1och undrar vad det gör för skillnad om CG inte var inne vid DL1 – enligt min mening så gör det ju skillnaden att CG isf inte hade uppfattat hur det låg till inför DL och därför inte lagt in på lynchstopp på ngn av sina skötare…

Tycker det är jobbigt m omvandlingen och tycker röststatistiken från DL1 är tämligen värdelös. Tycker LenaH kan ha en poäng i att flera onda var uppe vid DL1 vilket skulle innebära Mirtai el Ferrari, tycker Mirtai är skummast av de två eftersom BSF röstade på Mirtai, däremot gör kanske Mirtais egen röständring henne mindre skum. Tycker GF lägger en sen röst m tämligen förvirrad motivering och sedan diskuterat m mig om att ändra röst men hon inte skulle hinna å verkar lite misstänksam mot GF. Tycker att Cirkus väldigt snabbt hakar på LenaH vilket hon reagerar på och noterar att Cirkus röstar på Mirtai med en motivering hon inte hänger med i och röstar därför på Cirkus i DL2.

Funderar kring DL1 och tror det kan gömma sig någon ulv bland rösterna på Snurrfian (Paddi, Em och GF). Tycker precis som bollen__ att det är mindre troligt att jag och GF skulle vara i lyan ihop, men att vi skulle kunna göra det ändå vilket gör att det är fullt möjligt att en el flera av mig, Em och GF sitter i lyan. Funderar över GFs udda förstadagsröst men tror hon skulle kunna vara en vilsen nybörjare. Kommer på att det är fullt möjligt att lyan även gömt sig i röster som blev mer obetydliga.

Funderar över att många verkar ha fastnat på att det var fler än en ulv uppe vid lynch DL1, vilket för all del skulle ha kunnat vara möjligt, säger själv att hon funderat på det men vet inte vem av Ferrari och Mirtai som är med skum. Funderar igen om det var ngn ulv som var med och röstade ut Snurrfian och då borde kanske GF vara närmast till hands eftersom Idahoe har dålig koll på Em och inte hittar ngt skumt hos mig.

Röstar på GF i DL3 eftersom hon fortsätter på spåret att en ulv borde ha varit inblandad i röstningen på Snurrfian, motiveras med GFs lite sena konstiga röstmotivering DL1, som visserligen skulle kunna bero på att hon är nybörjare….

Vill inte släppa tanken på GF som ond, pga av det jag skrivit ovan – tycker också att det varit mycket skriverier om henne men sedan har det blivit ganska så tyst, spekulerar om hon kan ha stöd i bakgrunden i lyan. Tar upp att hon velat mellan Ferrari och Mirtai men att det nu lutar över åt Ferrari pga lynchstoppet och denne står högst på listan. Behöver kolla mer på bollen__. Är fundersam till Qs resonemang (som berodde på en champagnerusig skalle ;) )och svaren denne skrev till mig. Förtydligar till Cirkus att det inte var att hon följde LenaH i första hand utan att hon snurrat in sig i röstmotiveringen om Mirtai.

Röstar på Ferrari utifrån tidigare teorier, tycker att LenaH varit väldigt drivande mot Ferrari och det borde ligga ngt bakom misstankarna, tycker därför inte att LenaH borde vara ond.

Undrar varför jag inte väljer att rösta på Ferrari. Kommer att titta närmare på GF, Q och ev bollen__ om det visar sig att Ferrari är ond och ska kika närmare på bollen_,mig och LenaH i första hand om det visar sig att Ferrari var god även om dennes funderingar kring Q och GF inte försvinner ändå. Svarar på bollens undran varför hon ska kika närmare på denne och svarar att hon kommer kika närmare på bollen oavsett men att hon inte har lika hög prio då, skriver att hon inte sett ngt egentligt misstänkt hos bollen men behöver kolla upp eftersom andra har reagerat på denne.

Efter den här genomgången av Idahoe så måste jag nog fundera lite över vad jag tycker/tror. Det känns väldigt neutralt, blankt och en massa om/om inte/utifall att och kansken - det känns lite som försök att sprida små misstankar, men ändå inte tillräckligt för att stå ut riktigt mycket. Liksom lite medglidande och se vilka som hänger på hennes tankar och lite snabbt kunna glida över i nästa tankebanor. Jag vet att hon har tidsbrist men Idahoe är någon jag kommer hålla ett litet öga på framöver.

@Idahoe - du skulle inte kunna skriva god med stort G igen ;)
God! :devil: :rofl:

Skämt åsido så blev jag snurrig av att bara läsa din sammanställning :o så kan väl helt klart konstatera att jag haft dålig koll den här leken. Med facit i hand borde jag nog avstått och fokuserat på studierna helt men jag hade abstinensbesvär! :arghh:

Är på väg hem efter att ha vaktat brorson i natt, ska försöka gå igenom leken mer noga när jag kommit hem. Borde hinna det innan dl.
 
sitter och spinner loss lite i tankarna och jag fastnar lite på att ingen vet vilken roll som blivit omvandlad ( goda lyan bör veta det om jag fattat gången för spioninfon rätt och eftersom Habina blev käkad i nattDL1 så kan någon ha fått en rad om det)
hursom vi är 10 kvar
3 bybor har lynchats/käkats och 2 ulvar har lynchats
7 specialroller från början + ev bybo(r) återstår av de goda

ingen specialroll har lynchats/käkats så antingen är alla kvar eller så är en av dem omvandlad

Jag blir lite spooky att en av siaren/ byfånen faktiskt blivit omvandlad? Det är de enda rollerna som kan märkas av rejält i lektråden om de inte fanns, och därför resonerar jag så som så att den som har rollen kan gå in för att agera som att den inte blivit omvandlad?
Och därigenom har ett gyllene tillfälle att lyckas luras rejält? Och kanske ännu mer om man bidrar till en lynch mot en ond , för vad kan vara ett mer perfekt alibi än det? Men kanske bara är jag som är paranoid, men en skrämmande tanke är det!

Om en bybo har omvandlats så är det inget som direkt påverkar leken mer än att en god blivit ond sas, inga specialförmågor har försvunnit

ett käk har misslyckats
kan bero på att ängeln skyddat rätt, eller att ett beskydd delats ut från brevis, eller att bagaren använd ett beskydd till sig själv ( hade 3 från början)

Bagarens beskydd "borde" vara slut nu, om den inte varit kall nog att vänta med att använda något av dem
För det är ju ett bra vapen att ta till i slutet för att snuva ulvarna på ett lyckat käk
Eller så är det bagaren som blivit omvandlad så inga sådana beskydd finns alls

Igår har inget paket blivit utdelat pga strejk hos posten så OM käket misslyckas idag så säger det mig att mest troligt är iaf inte ängeln omvandlad om man betänker att det är nattDL 4 på gång nu vilket gör att det mest troligt inte finns något beskydd kvar för bagaren ( om den fortfarande är god) Iofs kan ju bagaren också väntat med att använda alla sina 3 beskydd, så den kan ju ha sparat något/några av dem också

Om Borgmästaren blivit omvandlad så kommer det märkas om/ när det kommer ett lynchstop till ( iofs finns det ett sådant paket att utdela också, så säker kan man inte vara, men det beror ju på om postgången fungerar igen)

Om stallägaren blivit omvandlad så borde ingen blivit utskälld efter DL2 iaf, har någon god fått en utskällning efter DL1 så vet ju den iaf att det inte är den rollen som omvandlats

Brevis tror jag faktiskt inte blivit omvandlad iom att LL meddelat att det strejkas på posten, det vore konstigt att skriva det om en roll som inte är aktiv i tjänst sas...
 
@quarter4ever Samma tanke har funnits hos mig! Men det finns ju fler roller med info och bara en som är omvandlad.

Sedan är det ju knepigt med Janne Traktor. Även om hen inte är omvandlad tänker jag att risken är att förhäxningarna bygger på felaktiga teorier. Säg tex att Janne tror att jag är ond och därmed väljer att förhäxa mig så min röst inte räknas men jag är ju god så då riskerar det att spela de onda i händerna. Det optimala vore ju att Janne faktiskt hade fått info från läktarryttarna.

Samma sak med BM. Hänger inte riktigt med i ditt resonemang om lynchstopp. Du menar att om det blir ett lynchstopp så vet vi att BM inte är omvandlad? Då får man ju hoppas att BM också väljer rätt person att stoppa lynchen för. Även här vore det ju optimalt om info har skickats innan strejken så personen vet hur den ska tänka.
 
Lek med tanken att någon är ond, antingen från början eller omvandlad. Om hon är det och den riktiga siaren är omvandlad kan hon ju spela siare utan att någon kan protestera. Då lever vi andra farligt
 
Lek med tanken att någon är ond, antingen från början eller omvandlad. Om hon är det och den riktiga siaren är omvandlad kan hon ju spela siare utan att någon kan protestera. Då lever vi andra farligt
ja det är det jag menar med skrämmande tanke! Både att den som hade rollen från början agerar som att den inte blivit omvandlad, eller att någon annan i lyan tar över rollen sas. iom att omvandlingen kom redan i dl1 så är det en av de viktigaste raderna som de(edit : menar de som är läktarryttare) kunde skicka ut tycker jag, risken är ju att de skickat den till den omvandlade? För de kan ju omöjligt veta vem som har rollen som blev omvandlad redan då tänker jag?
Iofs så lär de ju fått annan info med i fulla spioninfon som kan avslöja iaf minst en säker god, så kan ju skickat infon till den?
 
Senast ändrad:
Lek med tanken att någon är ond, antingen från början eller omvandlad. Om hon är det och den riktiga siaren är omvandlad kan hon ju spela siare utan att någon kan protestera. Då lever vi andra farligt
Men tycker du själv att någon hittills utmärkt sig som siare? (och för att vara tydlig - det är en retorisk fråga ;)). Om inte alla redan spottat en så är det ju svårt för någon att komma dragande med det kortet nu.
 
@quarter4ever Samma tanke har funnits hos mig! Men det finns ju fler roller med info och bara en som är omvandlad.

Sedan är det ju knepigt med Janne Traktor. Även om hen inte är omvandlad tänker jag att risken är att förhäxningarna bygger på felaktiga teorier. Säg tex att Janne tror att jag är ond och därmed väljer att förhäxa mig så min röst inte räknas men jag är ju god så då riskerar det att spela de onda i händerna. Det optimala vore ju att Janne faktiskt hade fått info från läktarryttarna.

Samma sak med BM. Hänger inte riktigt med i ditt resonemang om lynchstopp. Du menar att om det blir ett lynchstopp så vet vi att BM inte är omvandlad? Då får man ju hoppas att BM också väljer rätt person att stoppa lynchen för. Även här vore det ju optimalt om info har skickats innan strejken så personen vet hur den ska tänka.

Håller med om Janne Traktor om att den har en vansklig roll- såtillvida att den kan förhäxa fel röst bara för att den inte vet om den är ond el god, helt enkelt...

Ja om det kommer ett till lynchstop så tycker jag att det borde indikera att BM inte är omvandlad, för nog måste väl CG ha använt lynchstopet i DL3? Eller finns det rimliga tvivel om det?
Och under förutsättning att postgången inte fungerar, för då kan ett lynchstop komma med ett paket också
ja BM har en viktig funktion med sitt lynchstop att ta till det för att skydda en som den helst "vet" är god! Eller sig själv, som den säkert vet att den är god. Kom också på att om det står lika så kan även utslagsrösten fälla avgörande förstås, men det är ju svårt för lekdeltagarna att veta om det berodde på det, eller för att lotten föll så helt enkelt...
 
ja det är det jag menar med skrämmande tanke! Både att den som hade rollen från början agerar som att den inte blivit omvandlad, eller att någon annan i lyan tar över rollen sas. iom att omvandlingen kom redan i dl1 så är det en av de viktigaste raderna som de(edit : menar de som är läktarryttare) kunde skicka ut tycker jag, risken är ju att de skickat den till den omvandlade? För de kan ju omöjligt veta vem som har rollen som blev omvandlad redan då tänker jag?
Iofs så lär de ju fått annan info med i fulla spioninfon som kan avslöja iaf minst en säker god, så kan ju skickat infon till den?
Fast borde inte ängeln ha skyddat sig själv första natten i och med att det inte finns någon ond spion och då har de ju en god där, om det nu inte är så att ängeln är den som blev omvandlad...
 
Fast borde inte ängeln ha skyddat sig själv första natten i och med att det inte finns någon ond spion och då har de ju en god där, om det nu inte är så att ängeln är den som blev omvandlad...
Jo det var det jag menade att de borde kunna hitta någon annan god att skicka infon till;) Under förutsättning då att det inte är Ängeln som blivit omvandlad för då blir det genast knepigare! Eller om omvandlingen skett efter nattDL, i så fall finns det ju med rader i första spioninfon som kan lura våra eminenta medhjälpare på läktaren:crazy: , fast iofs borde ju raden om omvandlingen i så fall heller inte finnas med i första spioninfon, eller?
 
Jag tror att omvandlingen skedde direkt i dagdl1. Den onda försvann då, så varför skulle LL vänta m att kasta in personen i lyan?

Den som omvandlats behåller inte sin förmåga så läktaren bör veta vilken god roll som inte gjort val fr NattDL1 och framåt - om alla goda specialrolller gjort val ngn natt så måste det betyda att det är en bybo som blivit omvandlad.
Om bybo blivit omvandlad bör det vara klart för de på läktaren hur många onda som är kvar..
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp